شناسه خبر: 17992 منتشر شده در مورخ: 1398/4/31 ساعت: 10:50 گروه: اجتماعی  
خانواده ۱۰۵۰ معلول سرپرست در کهگیلویه و بویراحمد مشمول دریافت مستمری شدند

خانواده ۱۰۵۰ معلول سرپرست در کهگیلویه و بویراحمد مشمول دریافت مستمری شدند

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۱۰۵۰ معلول سرپرست خانوار این استان که تاکنون و در یک تبعیض ناخواسته به تنهایی مشمول دریافت مستمری بودند، هم اینک و با تصویب هیات دولت از مردادماه امسال تمامی اعضای خانواده آنها نیز از مستمری ماهیانه سازمان بهزیستی بهره مند خواهند شد.

به گزارش ایران سپید آیت الله افشار مهر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تمهیدات لازم برای تخصیص بودجه و اعتبار این طرح نیز در دولت اندیشیده شده و بر اساس اعلام سازمان بهزیستی کشور از مردادماه جاری عملیاتی خواهد شد.

وی تصریح کرد: تا پیش از اجرای این طرح تنها خود شخص معلول مشمول دریافت مستمری بود.

افشار مهر تاکید کرد: بدون شک اجرای این طرح حمایتی برای معلولان بر اساس بعد خانوار از چندین منظر بویژه در زمینه مسایل رفاهی و معیشتی در شرایط خاص اقتصادی حاکم بر جامعه قابل بررسی و دارای اهمیت خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به کاهش آمار معلولان و میزان نرخ معلولیت در استان ظرف ۲ سال گذشته، گفت: شمار معلولان شناسایی شده و یا زیرپوشش بهزیستی استان از ۱۸ هزار نفر به حدود ۱۲ هزار و ۲۰۰ نفر کاهش پیدا کرده اند.

افشار مهر کاهش این تعداد معلول در سطح استان را ظرف سال های گذشته نتیجه اقدام های پیشگیرانه و طرح های غربالگری در بخش های مختلف از جمله آزمایش ها و مشاوره های ژنتیکی قبل از ازدواج و طرح های بینایی سنجی و شنوایی سنجی عنوان کرد.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد همچنین به برخی توقع های خارج از وظایف و مسئولیت های ذاتی این نهاد بویژه در حوزه مبارزه با آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: ساماندهی و مقابله با این گونه آسیب ها نیازمند همکاری بیشتر بین بخشی است.

وی تاکید کرد: این توقع که سازمان بهزیستی به تنهایی متولی ساماندهی کودکان کار و یا مقابله و مسئول پیشگیری و کنترل معضل خودکشی در استان است یک ادعای غیرمنطقی است.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد به بررسی آسیب شناسی و مطالعات پژوهشی از سوی این نهاد در مورد برخی آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی را یادآور شد و گفت: بدون شک برخی سهل انگاری ها و کوتاهی در انجام وظایف و مسئولیت از سوی برخی نهادهای متولی از گذشته زمینه ساز بروز آسیب های اجتماعی در شرایط امروزی شده است.

۱۲ هزار و ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *