شناسه خبر: 17990 منتشر شده در مورخ: 1398/4/31 ساعت: 10:42 گروه: اجتماعی  
حدود ۴۰ درصد معابر اصفهان برای معلولان مناسب‌سازی شد

حدود ۴۰ درصد معابر اصفهان برای معلولان مناسب‌سازی شد

مدیرکل بهزیستی اصفهان با بیان اینکه تاکنون حدود ۴۰ درصد معابر این استان برای معلولان مناسب‌سازی شده است، گفت: مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی به لحاظ تسهیل دسترسی معلولان و سالمندان به امکانات شهری از حقوق واجب و مسلم این قشر از افراد جامعه است.

به گزارش ایران سپید مرضیه فرشاد  افزود: مناسب‌سازی معابر عمومی با اولویت معابر اصلی و نزدیک به تقاطع‌ها و همچنین برجسته‌سازی سطح پیاده‌روها و پارک رفع موانع عبور و مرور معلولان باید با رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری صورت بگیرد.

وی اظهارداشت: برای پیگیری موضوع مناسب‌سازی معابر و اماکن در استان از ۲ سال پیش دبیرخانه‌ای در بهزیستی دایر شده و در قالب حدود ۲۰ تیم این موضوع را در تمام شهرهای استان به جد دنبال و رصد می‌کند.

وی تصریح کرد: در زمینه مناسب‌سازی در شهر اصفهان ۸۰ واحد دولتی مورد بررسی قرار گرفته و یکهزار و ۴۰۰ نقطه در استان برای مناسب سازی نمره‌گذاری شده است.

فرشاد با اشاره به فعالیت ها و اقدامات مطلوبی که در شهرداری اصفهان با حمایت معاونت عمرانی استانداری در مقوله مناسب سازی صورت گرفت، گفت: با وجود تلاش‌های صورت گرفته تاکنون حدود ۴۰ درصد معابر در استان برای معلولان مناسب سازی شد و می توان گفت از این میزان تنها یک سوم آن طبق مقررات شهرسازی و معماری استاندارد است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری نقش مهمی در امر مناسب سازی معابر دارد و با وجود اقدامات رو به جلو خوبی که تاکنون در آن صورت گرفته ولی همچنان جای کار به ویژه در امر تردد و استفاده معلولان از اتوبوس های سریع السیر و بی آر تی باقی است.

این مسوول، مهمترین رویکرد بهزیستی را مناسب سازی معابر و فضاهای شهری و خارج کردن معلولان از انزوا و حضور در جامعه ذکر کرد و گفت: در واقع بازخورد رفتار احساسی مردم با معلولان از رفتار مسوولان با این قشر تاثیر می‌پذیرد.

وی بیان داشت: بنابراین در ابتدا لازم است مسوولان و متصدیان امور معلولان با دغدغه خاطر بیشتر و جدی تری امور مربوط به این قشر را در جامعه پیگیری کنند.

اکنون ۱۲۰ هزار معلول در بانک اطلاعاتی بهزیستی استان ثبت شد که این تعداد یک پنجم آمار معلولان در استان است و پیش بینی می شود که دستکم ۵۰۰ هزار فرد معلول در استان ساکن باشند.

از مجموع معلولان زیر پوشش بهزیستی اصفهان ۲۸ هزار نفر معلول جسمی حرکتی و ۲۳ هزار نفر معلول ذهنی هستند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *