شناسه خبر: 17973 منتشر شده در مورخ: 1398/4/30 ساعت: 11:08 گروه: اجتماعی  
توانمندسازی و بازگشت معلولان به جامعه از اهداف توانبخشی است

توانمندسازی و بازگشت معلولان به جامعه از اهداف توانبخشی است

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه توانمندسازی معلولان و بازگشت آنها به جامعه را از اهداف توانبخشی دانست.

به گزارش ایران سپید نیلوفر اختیاری، توانمندسازی معلولین و برگشت آنها به جامعه را از اصلی ترین اهداف معاونت توانبخشی عنوان کرد و اظهار داشت: ما در نتیجه اقداماتمان در حوزه توانبخشی، می‌خواهیم معلول را به جامعه برگردانیم.

وی افزود: ما نمی‌خواهیم معلول خانه نشین شود و تنها خدمات مراقبتی به او ارائه کنیم، بلکه می‌خواهیم معلول توانمند شده و به جامعه برگردد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه ادامه داد: فرد معلول صِرف معلولیت نباید محدود شود بلکه باید توانمند شده و بتواند کارهای خودش را انجام دهد.

این مسئول گفت: فرد معلول حتی باید بتوانند شغل خود را ادامه دهد و این مسئله مستلزم یک پروسه زمانی طولانی مدت و انجام اقدامات توانبخشی است.

اختیاری اشاره‌ای به فعالیت‌های حوزه توانبخشی داشت و تصریح کرد: فعالیت‌های مراقبتی، فعالیت‌های توانبخشی در منزل، فعالیت‌های توانبخشی در مراکز بهزیستی و برگزاری کارگاه‌های تولیدی- حمایتی از جمله اقدامات ما در حوزه توانمندسازی معلولین است.

وی افزود: ما در نتیجه فعالیت‌های فوق می‌خواهیم که فرد معلول توانمند شده و حتی در عرصه‌های اقتصادی نیز فعالیت داشته باشند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمانشاه «توانمندی مبتنی بر جامعه» را از مهمترین برنامه‌های این معاونت در حوزه توانبخشی معلولین عنوان و بیان داشت: توانمندی مبتنی بر جامعه برای ما خیلی حائز اهمیت است و در راستای توانمندسازی معلولین بیشتر به این موضوع می‌پردازیم.

این مسئول تصریح کرد: در راستای حمایت از معلولین نیز ما حمایت‌های تحصیلی از مددجویان داریم و بیمه پایه و تکمیلی برای معلولین در نظر گرفته شده است و مراکز شبانه روزی نگهداری برای آنان نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: ما همچنین آماده سازی شغلی برای معلولین داریم و برای بیماران روان و بیماران اوتیسمی برنامه‌های گسترده‌ای در نظر گرفته‌ایم که آنان را توانمند کنیم.

اختیاری در پایان تاکید کرد: کسی که معلولی در خانه دارد حتماً به بهزیستی مراجعه کند که به او راهکارهای لازم برای بازگشت معلولش به جامعه ارائه شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *