شناسه خبر: 17967 منتشر شده در مورخ: 1398/4/30 ساعت: 10:47 گروه: اجتماعی  
ایجاد اشتغال برای ۲۰۰ نفر از معلولان و مددجویان بهزیستی دزفول

ایجاد اشتغال برای ۲۰۰ نفر از معلولان و مددجویان بهزیستی دزفول

رئیس بهزیستی دزفول گفت: سال گذشته برای ۲۰۰ نفر از معلولان و مددجویان تحت پوشش این اداره در دزفول اشتغال ایجاد شد.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر فریدون عبدی اظهار کرد: در سال گذشته برای ۲۰۰ نفر از معلولان و مددجویان تحت پوشش اداره، اشتغال ایجاد شد که از این میزان ۱۳۷ نفر اشتغال شهری و ۶۳ نفر نیز اشتغال روستایی بودند.

وی افزود: اشتغال‌های ایجادشده با پرداخت تسهیلات یا به کمک مراکز کاریابی بوده و یا اینکه افراد در مراکز تحت نظر بهزیستی مشغول به کار شده‌اند.

رئیس اداره بهزیستی دزفول با اشاره به ارائه تسهیلات مشاغل خانگی به ۱۶ نفر در سال گذشته اضافه کرد: چهار نفر از کارفرمایانی که توانستند تعدادی از معلولان و مددجویان بهزیستی را وارد چرخه کار کنند نیز برای هر اشتغال ایجاد شده وام‌های ۲۰۰ میلیون ریالی از طریق تسهیلات کارفرمایی دریافت کردند.

عبدی با اشاره به سهم سه‌درصدی فارغ‌التحصیلان تحت پوشش بهزیستی در استخدامی‌های دستگاه‌های دولتی گفت: هر دستگاه و اداره دولتی که در شهرستان استخدامی داشت، ملزم به رعایت قانون سه درصد استخدام معلولین است؛ بنابراین معلولانی که تحت پوشش اداره که فارغ‌التحصیل دانشگاه هستند می‌توانند در آزمون‌های استخدامی دستگاه‌های دولتی شرکت کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه ۱۶ مرکز توان‌بخشی تحت نظارت بهزیستی در دزفول فعالیت دارند، گفت: سال گذشته مرکز اسای (اشتغال حمایت شده) که کاریابی و اشتغال معلولین را دنبال می‌کند در دزفول راه‌اندازی شد.

رئیس اداره بهزیستی دزفول با اشاره به نگهداری بیش از ۵۵۰ معلول، سالمند و بیمار روانی در مراکز توان‌بخشی شبانه تحت نظارت این اداره، یادآور شد: در مراکز روزانه ۲۵۰ نفر از کودکان دارای معلولیت در کلاس‌های آموزشی در زمینه مهارت‌های شغلی، فنی و حرفه‌ای و کلاس‌های شنوایی شرکت می‌کنند.

عبدی مرکز ویزیت در منزل را یکی دیگر از ۱۶ مرکز توان‌بخشی در شهرستان دزفول برشمرد و گفت: ۵۰ نفر از بیماران روانی مزمن تحت پوشش اداره بهزیستی دزفول توسط یک کادر درمانی مجرب از خدمات درمان در منزل بهره‌مند می‌شوند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *