شناسه خبر: 17914 منتشر شده در مورخ: 1398/4/26 ساعت: 11:20 گروه: اجتماعی  
۲۵۰ معلول آملی منتظر دریافت تسهیلات خوداشتغالی هستند

۲۵۰ معلول آملی منتظر دریافت تسهیلات خوداشتغالی هستند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آمل گفت، که تاکنون پرونده مربوط به ۲۵۰ معلول وجامعه هدف این اداره برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی تکمیل و منتظر ابلاغ وتخصیص اعتبار برای معرفی به بانک است.

به گزارش ایران سپید کبری اسفندیاریان در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای معلولان شهرستان آمل اظهار داشت: میزان تسهیلات پرداختی به معلولان متقاضی خود اشتغالی از حدود ۲۰ میلیون تومان در سال گذشته به ۵۰ میلیون تومان در سال جاری افزایش یافته است.

وی اضافه کرد، که خود اشتغالی معلولان وتوانمند سازی مددجویان زیرپوشش یکی از رویکردهای معلولان و جامعه هدف این اداره هست که با تخصیص به موقع تسهیلات حمایتی می‌توان ازآنها حمایت کرد.

رئیس اداره بهزیستی آمل، با بیان اینکه پارسال یک میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی به ۹۹ معلول و جامعه هدف معلولان شهرستان آمل پرداخت شده است، گفت: علاوه بر این به ۱۹ نفر نیز حدود ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شد.

اسفندیاریان همچنین درخصوص برپایی نمایشگاه دستاوردها وتوانمندی های معلولان جامعه هدف اداره بهزیستی شهرستان آمل به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی درمجتمع قائم این شهرستان گفت: در این نمایشگاه در ۳۰ غرفهدست‌ساخته‌ها و دستاورد معلولان و اعضای خانواده بهزیستی افراد زیر پوشش شامل نابینایان، کم‌بینایان، کم‌شنوایان، ناشنوایان، معلولان جسمی و حرکتی، زنان بی‌سرپرست و سرپرست خانوار توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتند.

وی افزود: در این نمایشگاه در بخش‌های غذای سنتی و محلی، تابلوفرش و فرش دست‌بافت، کارهای چینی و سرامیکی، برش‌های لیزری، منبت، معرق، کارهای هنری با چوب، صنایع دستی، گل وگیاه ارائه شده است.

بیش از ۷ هزار معلول در شهرستان آمل زیرپوشش خدمات مستمری وحمایتی اداره بهزیستی این شهرستان هستند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *