شناسه خبر: 17912 منتشر شده در مورخ: 1398/4/26 ساعت: 11:16 گروه: اجتماعی  
نیاز اجرای قانون حمایت از معلولان به ۱۲ هزار میلیارد اعتبار

نیاز اجرای قانون حمایت از معلولان به ۱۲ هزار میلیارد اعتبار

رئیس سازمان بهزیستی کشور، اجرای قانون جامع حمایت از معلولان را مستلزم تامین ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سال اعلام کرد.

به گزارش ایران سپید وحید قبادی دانا در حاشیه اجرای طرح‌های بهزیستی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ابلاغ قانون حمایت از معلولان، اجرای آن را تمام هم و غم بیان کرد و گفت: بودجه درنظر گرفته شده برای این قانون در سال ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود اما در مجلس هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان معادل کمتر از ۱۰ درصد آن مصوب شد.

وی با اظهار اینکه اجرای قانون جامع حمایت از معلولان آغاز شده است به مبحث جذب سه درصدی معلولان اشاره کرد و گفت: هزار و ۲۰۰ نفر از افراد تحت پوشش در آزمون استخدامی شرکت کردند و۱۲۰ نفر پذیرفته شدند و برای اولین بار سه درصد جذب در دستگاه‌های دولتی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه اجرای ماده ۲۸ قانون جامع حمایت از معلولان نیازمند هشت هزار میلیارد تومان تأمین اعتبار است گفت: این درحالی که در قانون ۲۹۱ ان میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است و براساس آن دهک‌های پایین جامعه شناسایی شدند تا بتوانیم کمک هزینه‌ای را برای آنان درنظر گیریم.

قبادی دانا درباره حمایت از زنان سرپرست خانوار و توانمندسازی آنان گفت: با همکاری معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری طرح تأمین مایحتاج و مالی خرد در دست اجرا است و سازمان کمک بلاعوض برای شروع کار زنان سرپرست خانوار درنظر گرفته است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *