شناسه خبر: 17911 منتشر شده در مورخ: 1398/4/26 ساعت: 11:15 گروه: اجتماعی  
افزایش یک هزار میلیارد تومانی بودجه سازمان بهزیستی کشور

افزایش یک هزار میلیارد تومانی بودجه سازمان بهزیستی کشور

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور از افزایش یک هزار میلیارد تومانی بودجه سازمان بهزیستی کشور خبر داد و گفت: «باهم بودن» شاه کلید رفع مشکلات است.

به گزارش ایران سپید مجید رضازاده شامگاه در جلسه کمیسیون اجتماعی فرمانداری کاشان با بیان اینکه درگام دوم انقلاب نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات خوبی را ارائه می‌دهد، اظهار داشت: طرح فراگیری برای شناسایی و بررسی علل اختلالات ژنتیکی معلولان در حال پیگیری است و بر همین اساس این طرح غربالگری بر روی یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از معلولان سراسر کشور انجام می‌شود و آزمایشات ژنتیک و سایر اقدامات نیز انجام شده تا بانک اطلاعاتی ژنتیکی در ارتباط با این معلولین را به دست آوریم.

وی با بیان اینکه این طرح غربالگری به صورت پایلوت بر روی ۷۰ هزار معلول انجام شده است، افزود: تنها در سال گذشته هزار و ۳۸۰ نفر معلول شناسایی و از تولد نوزادان معلول با هماهنگی پزشکی قانونی جلوگیری شد اما بخشی از معلولیت‌ها نیز اکتسابی و ناشی از تصادفات است.

معلولیت نابینایی در کاشان عمدتاً ناشی از ازدواج فامیلی است

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور ضمن اشاره به معلولیت نابینایی در کاشان ابراز داشت: نوع خاصی از معلولیت در کاشان شایع است و یکی از مهمترین دلیل این نوع معلولیت ازدواج فامیلی است که بر همین اساس آزمایشات و مشاوره‌های ژنتیکی قبل از ازدواج در نظر گرفته است که ابتدا در کاشان به صورت پایلوت و سپس در کل کشور اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه کاشان داشته‌های فراوانی دارد، گفت: کاشان دارای سرمایه عظیم اجتماعی است اما این سرمایه عظیم در حال ریزش و نزول است و بر همین اساس باید برنامه‌ها را به سمت کاهش آسیب‌های اجتماعی و حفظ سرمایه نیروی انسانی طراحی کرد.

«باهم بودن» شاه کلید رفع مشکلات است

رضازاده با هم بودن را شاه کلید رفع مشکلات دانست و افزود: سازمان بهزیستی کشور بر اساس شرح وظایف خود اقداماتی را انجام می‌دهد و بر همین اساس متولی ایجاد اشتغال بهزیستی نیست اما اقدامات ویژه ای را برای مددجویان خود انجام داده است و به عبارت دیگر بهزیستی نقش دستگاه‌های کمک کننده را دارد و بر اساس این وظیفه محوله اقداماتی را انجام داده است.

وی با بیان اینکه دولت و مجلس به سازمان بهزیستی نگاه ویژه ای داشته است، گفت: در سال گذشته یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این سازمان تخصیص داده است اما ۷۵ درصد آن تحقق یافته است در حالی که در سال جاری بودجه تخصیص یافته شده به بالای دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است و این مهم باعث شده است که سرپرستان خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی بر اساس ابعاد خانوار مستمری دریافت کنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *