شناسه خبر: 17891 منتشر شده در مورخ: 1398/4/25 ساعت: 10:53 گروه: اجتماعی  
۱۱۰ مددجو در کارگاه‌های تولیدی بهزیستی فعالیت می‌کنند

۱۱۰ مددجو در کارگاه‌های تولیدی بهزیستی فعالیت می‌کنند

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: چهار کارگاه تولیدی حمایتی در خراسان جنوبی فعال است و ۱۱۰ مددجو از خدمات این کارگاه‌ها بهره‌مند هستند.

به گزارش ایران سپید جمیله رضازاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲ ماه نخست امسال ۱۱۵ میلیون و ۹۸۸ هزار تومان اعتبار به کارگاه‌های تولیدی حمایتی استان ابلاغ و هزینه شده است.


وی گفت: مددجویان در این کارگاه‌ها رشته‌هایی مثل تابلو فرش، گلیم، گبه، تابلو معرض، تولید آب رادیاتور و مایع شیشه شو خودرو، بافت جوراب، انواع ساک و کیف جاجیم و حوله را آموزش می‌بینند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به شرایط کارگر معلول حمایتی در این کارگاه‌ها بیان کرد: میزان موفقیت یا بهره‌وری این افراد در محیط‌های کاری با توجه به نوع یا شدت معلولیت، کمتر از افراد عادی بوده و در نتیجه به دلیل شرایط معلولیت، مانند بقیه فرصت استخدام در محیط‌های معمول صنعتی، خدماتی یا تولیدی را ندارند.

وی تعرفه یارانه پرداختی به کارگاه‌های تولیدی حمایتی را امسال ۵۴۲ هزار تومان اعلام کرد و افزود: کارگاه‌های تولیدی حمایتی ملزم هستند حداقل ۲۰ درصد یارانه دریافتی از بهزیستی را به توانخواهان شاغل در کارگاه به عنوان پول توجیبی پرداخت کنند.

رضازاده با بیان اینکه توسعه کارگاه‌های تولیدی حمایتی معلولان در شهرستان‌های خوسف، طبس و قاینات در دستور کار قرار دارد گفت: در حال حاضر ۳۵ مرکز روزانه آموزشی توانبخشی، حرفهآموزی و کارگاه تولیدی حمایتی در هشت شهرستان فعالیت دارند و ۸۰۰ معلول کمتوان ذهنی، جسمی حرکتی، کم‌شنوا و ناشنوا، بیماران روانی مزمن و سالمند از خدمات این مراکز بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۲ مرکز حرفه‌آموزی در خراسان جنوبی گفت: ۲۵۵ نفر معلول از شهرستان‌های بیرجند، قاینات، سرایان، زیرکوه، فردوس، بشرویه و طبس در این مراکز فعالیت دارند.

وی ادامه داد: ۲ ماه اول امسال ۲۲۳ میلیون و ۳۵۲ هزار تومان به عنوان کمک هزینه به مراکز حرفه آموزی پرداخت شده است.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: مددجویان مراکز حرفه‌آموزی در زمینه‌های گلیم بافی، تابلوفرش، سوخت نگار چوب، رودوزی سنتی، عروسک بافی، جواهردوزی، نمددوزی، هویه کاری، معرق کاری، چرم دوزی، روبان دوزی، نواردوزی و کانوابافی فعالیت می‌کنند.

۱۱۵ هزار و ۷۶ نفر تحت حمایت بهزیستی خراسان جنوبی هستند و ۲ هزار و ۴۶۲ خانوار هم پشت نوبت قرار دارند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *