شناسه خبر: 17889 منتشر شده در مورخ: 1398/4/25 ساعت: 10:48 گروه: اجتماعی  
چهار هزار و ۳۳۹ نفر از معلولان خراسان‌جنوبی مستمری دریافت می‌کنند

چهار هزار و ۳۳۹ نفر از معلولان خراسان‌جنوبی مستمری دریافت می‌کنند

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی گفت: چهار هزار و ۳۳۹ نفر از معلولان و ۵۵۲ نفر از بیماران اعصاب و روان خراسان‌جنوبی مستمری دریافت می‌کنند.

به گزارش ایران سپید جمیله رضازاده  در نشست خبری اظهار کرد: در حال حاضر در خراسان‌جنوبی ۳۵ مرکز روزانه آموزشی توانبخشی- حرفه آموزی و کارگاه تولیدی حمایتی در هشت شهرستان فعالیت می‌کند.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان‌جنوبی بیان کرد: این مراکز توانبخشی به ۸۰۰ نفر از از معلولین کم‌توان ذهنی، جسمی- حرکتی، کم شنوا و ناشنوا، بیماران روانی مزمن و سالمند خدمت ارائه می‌کنند.

رضازاده ادامه داد: مراکز حرفه‌آموزی به مراکز اطلاق می‌شود که خدمت توانبخشی مشتمل آموزش‌های مهارت‌های زندگی، مهارت‌های شناختی و خدمات حرفه‌آموزی به معلولان در سن اشتغال (۱۵ تا ۴۵ سال) ارائه می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر ۱۲ مرکز حرفه آموزی با تعداد ۲۵۵ معلول در شهرستان‌های بیرجند، قائنات، سرایان، زیرکوه، فردوس، بشرویه و طبس فعالیت دارند.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان‌جنوبی در زمینه کارگاه‌های تولیدی- حمایتی تیپ یک معلولان، گفت: در حال حاضر چهار کارگاه تولیدی و حمایتی در خراسان‌جنوبی فعالیت داشته و شرایط یک اشتغال حمایتی را برای افراد معلول فراهم می‌کنند.

رضازاده اظهار کرد: در سال گذشته تعداد ۴۵۰ نفر از معلولین خراسان‌جنوبی در اردوهای ورزشی و جشن پاراالمپیک شرکت نموده و از ابتدای سال جاری نیز اردوهای ویژه سالمندان خانم به تعداد ۱۵ نفر نیز داشته‌ایم.

وی بیان کرد: در سال ۹۷ تعداد ۲۰ نفر از معلولین خراسان‌جنوبی موفق به دریافت پلاک ویژه خودروی معلولین شدند و در سال جاری نیز برای پنج نفر از معلولین درخواست دریافت پلاک ویژه شده است.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان‌جنوبی ادامه داد: مراکز توانبخشی، مراقبتی و نگهداری شبانه روزی به مراکزی اطلاق می‌شود که توسط اشخاص حقیقی و حقوقی با کسب مجوز از سازمان بهزیستی کشور و تحت نظارت آن به سالمندان، معلولان و بیماران روانی واجد شرایط در تمام ساعات شبانه روز خدمات مراقبتی و توانبخشی ارائه می‌کند.

رضازاده افزود: تعداد مراکز شبانه‌روزی خراسان‌جنوبی ۱۵ مرکز است که به ۶۷۵ نفر از معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن خدمت ارائه می‌کند.

وی یادآور شد: از این مراکز تعداد ۶ مرکز سالمندان، سه مرکز معلولان ذهنی و سه مرکز بیماران روانی مزمن و تعداد یک مرکز معلولان جسمی – حرکتی و تعداد دو مرکز خانه کوچک معلولین ذهنی است.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر چهار هزار و ۳۳۹ نفر از معلولان و ۵۵۲ نفر از بیماران اعصاب و روان مستمری دریافت می‌کنند که در مجموع تعداد آنان به چهار هزار و ۸۹۱ نفر می‌رسد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *