شناسه خبر: 17888 منتشر شده در مورخ: 1398/4/25 ساعت: 10:46 گروه: اجتماعی  
سوانح رانندگی معلولیت ها را در فردوس افزایش داده است

سوانح رانندگی معلولیت ها را در فردوس افزایش داده است

رئیس اداره بهزیستی فردوس از افزایش آمار معلولان جسمی و حرکتی در این شهرستان خبر داد و گفت: علت این افزایش آمار سوانح رانندگی بوده که زنگ خطری برای مسئولان است

به گزارش ایران سپید  حسن خادم در نشست خبری بمناسبت هفته بهزیستی با اعلام این خبر افزود: درحال حاضر سازمان بهزیستی به عنوان نهادی مطالبه گر عمل می کند و معتقد است معلولانی که دیگر سازمانها بدلیل کوتاهی روی دست بهزیستی می گذارد نتیجه عمل نکردن درست به وظایفشان مانند ساخت خودروهای بی کیفیت و دو بانده نکردن جاده ها است.

وی تاکید کرد: بهزیستی این حق را برای خود محفوظ میداند تا چنین مواردی را از دیگر ارگانها مطالبه نماید تا شاهد کاهش معلولیت در جامعه باشیم.

وی تصریح کرد: با این وجود معلولان ذهنی در فردوس تقریباً ثابت هستند و نابینایی و نا شنوایی بدلیل اجرای طرح غربالگری کودکان به شدت کاهش یافته است.

وی در عین حال از افزایش سالانه بیماران روانی بدلیل مشکلات معیشتی، محیط زیستی و مصرف داروهای روان گردان خبر داد و گفت: آمار موجود اینگونه بیماران به نسبت جمعیت شهرستان فردوس نگران کننده است.

رئیس اداره بهزیستی از وجود ۵۳۶ معلول جسمی حرکتی، ۳۶۰ معلول ذهنی، ۹۱ نفر نابینایی، ۲۴۲ نفر نا شنوایی، ۱۶ نفر صوت و گفتار و ۹۱ نفر اعصاب و روان در شهرستان فردوس خبر داد که تحت پوشش این اداره و یا در مراکز خیریه نگهداری می شوند.

خدمات گسترده و راهگشای اورژنس اجتماعی

وی اضافه کرد: بر اساس آمار ۵ درصد افراد جامعه به هر دلیلی معلول هستند که ما فقط ۲ وهفت دهم درصد این میزان را تحت پوشش داریم. خادم خدمات گسترده اورژانس اجتماعی را از مهمترین بخش های اجتماعی بهزیستی فردوس برشمرد که با داشتن سطح ۲ و دو شیفت بصورت کشیک و یک شیفت در حالت آماده باش توانسته است با خدمات و تبلیغات در سطح شهررضایت مندی نسبی شهروندان را کسب کند.

وی خاطرنشان کرد: اورژانس اجتماعی به عنوان واسطه ای بین مردم و دستگاه قضایی عمل می کند و علاوه بر کاهش ورود پرونده ها به دستگاه قضا، مراجعین از مشاوره های تخصصی و ژنیتکی رایگان استفاده می کنند.

وی تاکید کرد: آسیب های اجتماعی همیشه از خدمات ما جلوتر است و با بوجود آمدن هر آسیب جدید باید روش مقابله با آن نیز در کوتاه ترین زمان ممکن فراهم گردد.

وی از پرداخت ۵۴۲ میلیون تومان تسهیلات در بخش اشتغال مدد جویان تحت پوشش در سال گذشته خبر داد که این مبلغ امسال به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است.

کم کاری بانک ها در مناسب سازی

وی توانمند سازی مدد جویان تحت پوشش را از مهمترین اهداف این سازمان برشمرد که باید هر سال شاهد کاهش ۱۰ درصدی مددجویان باشیم و اولویت با تامین شغل و مسکن بعنوان زمینه ای برای توانمند سازی است.

خادم با بیان اینکه ۷۰ درصد اداره های شهرستان مناسبت سازی شده افزود: درصد با قیمانده اغلب مربوط به بانکها است که در بحث مناسب سازی بسیار عقب هستند و علیرغم تذکرات کتبی هنوز هیچ کاری نکرده اند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *