شناسه خبر: 1785 منتشر شده در مورخ: 1392/10/14 ساعت: 15:08 گروه: مشاوره  
مصرف زیاد روغن از مهمترین عوامل بروز بیماری های قلبی

مصرف زیاد روغن از مهمترین عوامل بروز بیماری های قلبی

رییس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیماری های قلبی و عروقی را یکی از شایع ترین علل مرگ و میر در کشور دانست، گفت: اختلال در چربی خون، رژیم غذایی نامناسب و مصرف زیاد روغن و چربی از مهمترین عوامل بروز بیماری های قلبی و عروقی است.

دکتر «زهرا عبداللهی» به مناسبت هفته ملی بسیج آموزش همگانی تغذیه(14 تا 20 دی ماه) افزود: بیماری های قلبی و عروقی یکی از دلایل اصلی مرگ ومیر در دنیا است؛ 40 درصد از مرگ ومیرها در کشورهای پیشرفته و 25 درصد مرگ ومیرها در کشورهای در حال توسعه ناشی از بیماری های قلبی و عروقی است.

وی گفت: عـوامل زیادی در بروز بیماری های قلبی و عروقی موثر هستند که از مهمترین آنها می توان اختلال در چربی های خون، فشار خون بالا، چاقی، کم تحرکی، استرس، فشارهای روحی، روانی، استعمال دخانیات، رژیم غذایی نامناسب و مصرف زیاد روغن و چربی را نام برد.

رییس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ادامه داد: مصرف زیاد روغن و چربی در برنامه غذایی روزانه علاوه بر اینکه خطر بروز بیماری های قلبی و عروقی را افزایش می دهد، با افزایش دریافت کالری که در بدن بصورت چربی ذخیره می شود، در نهایت اضافه وزن و چاقی را بدنبال دارد.

عبداللهی گفت: اضافه وزن و چاقی، زمینه را برای ابتلا به سایر بیماری های غیر واگیر از جمله دیابت و انواع سرطان ها فراهم می کند.

وی تاکید کرد: کاهش مصرف روغن و چربی و استفاده درست از روغن ها نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به این بیماری ها دارد. 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *