شناسه خبر: 17845 منتشر شده در مورخ: 1398/4/22 ساعت: 17:01 گروه: فرهنگی  
طرح ملی مهارت، دستور کار مشترک تلویزیون و سازمان فنی و حرفه ای کشور
با امضای تفاهم نامه صورت گرفت؛

طرح ملی مهارت، دستور کار مشترک تلویزیون و سازمان فنی و حرفه ای کشور

شبکه آموزش سیما و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در راستای مهارت افزایی، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایران سپید به نقل از روابط عمومی معاونت سیما، مسعود احمدی افزادی مدیر شبکه آموزش صبح امروز شنبه ۲۲ تیرماه با سلیمان پاک سرشت معاون وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی در راستای مهارت افزایی تفاهم نامه همکاری های مشترک امضا کردند.

احمدی افزادی در ابتدای جلسه گفت: در دوره جدید، شبکه آموزش از شبکه آموزش محور صرف به شبکه ای مهارتی تغییر رویکرد داده است. این که به چه مهارت هایی باید بپردازیم و چه مهارت هایی را باید کسب کنیم دغدغه امروز ماست.
وی اضافه کرد: رسانه ملی و به طور خاص شبکه آموزش از شعار آموزشی به شعار «مردم، آموزش و مهارت» تغییر رویکرد داده است تا بدانیم چگونه دانایی به توانایی و خواستن به توانستن تبدیل شود.
احمدی افزادی تصریح کرد: رسانه ملی با این منظور که بتواند تاثیرگذاری قوی تری داشته باشد ستاد راهبردی برنامه های مهارت آموزی را تاسیس کرده است. شبکه های یک، دو، کودک و امید به عنوان همراه این شبکه هستند و سایر شبکه ها هم در این زمینه فعالیت دارند.
وی با اشاره به برنامه های مورد نظر با این رویکرد تصریح کرد: ما بیش از ۳۵ عنوان برنامه در نظر گرفتیم. این ۳۵ برنامه که پخش آنها از ابتدای تابستان آغاز شده است بیش از ۷ هزار دقیقه خواهند بود. ما جلسات متعددی با سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گذاشتیم تا برنامه مشترکی برای مخاطب تعریف کنیم.
در ادامه سلیمان پاک سرشت رئیس سازمان فنی حرفه ای کشور و معاون وزیر تعاون ضمن قدردانی از اهتمام جدی رسانه ملی در پرداختن به موضوع مهارت آموزی گفت: این ورود صداوسیما در موضوع مهارت آموزی فرصت مغتنمی بوده و ورود با اراده صدا و یما ثمربخش خواهد بود. مهارت آموزی حوزه مغفولی در کشور ما بوده است و تاکنون توجه کافی به این حوزه نکرده ایم.
پاک سرشت با اشاره به این تفاهم نامه مشترک با شبکه آموزش عنوان کرد: حوزه مهارت آموزی محصول همگرایی است و آموزش مهارتی محصول ائتلاف های این چنینی است. مردم باید بدانند مشاغلی که در آینده به وجود می آیند متکی بر مهارت هستند و نهاد و یا نظام آموزشی مهارتی می تواند به این نیازها پاسخ دهد.
وی یادآور شد: کشورهای منطقه به شدت در حال سرمایه گذاری روی آموزش مهارتی هستند و باید مساله توجه به مهارت آموزی قدری عمیق تر صورت بگیرد. اکنون هم بناست با شبکه آموزش برنامه مشترکی را شروع کنیم که به شکل منسجمی در کارگاه های مراکز فنی سراسر کشور شروع شده است.
احمدی افزادی نیز گفت: سیاست جدید ما با تاکید ویژه رییس سازمان صداوسیما شروع شد، که بر اساس آن از آموزش صرف علمی به سمت آموزش های مهارت محور برویم و این رویکرد دایمی ما خواهد بود.
وی افزود: ما طبق این تفاهم نامه بنا داریم تمامی کسانی را که از طرح ملی مهارت آموزی مدرک خواهند گرفت رصد کنیم و با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای بیش از ۱۹۹ کار رشته احصا کرده ایم که می توانیم بر اساس آن کار رسانه ای انجام دهیم.
مدیر شبکه آموزش با اشاره به برگزاری المپیاد جهانی مهارت در کازان روسیه بیان کرد: المپیاد جهانی مهارت کازان که در روسیه برگزار می شود دروازه ای برای ورود به مهارت هاست که قرار است در شبکه به طور ویژه به این المپیاد بپردازیم.
وی در پایان گفت: رویکرد ما در این بحث برنامه ای مستمر و همیشگی بوده و فصل تابستان آغاز جدی این حرکت است.
در پایان این جلسه تفاهمنامه همکاری بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای و شبکه آموزش امضا شد.
 
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *