شناسه خبر: 17833 منتشر شده در مورخ: 1398/4/22 ساعت: 11:22 گروه: اجتماعی  
حداقل ۲ بند از ده‌ها بند قانون حمایت از معلولان را اجرا کنید
رئیس هیئت مدیره بنیاد معلولان ایرانیان:

حداقل ۲ بند از ده‌ها بند قانون حمایت از معلولان را اجرا کنید

رئیس هیئت مدیره بنیاد خیریه معلولان ایرانیان با انتقاد از اینکه قانون حمایت از معلولان فقط تصویب شده و در عمل اجرایی نشده است، گفت: مسئولان حداقل از ده‌ها بند این قانون، دو بند مناسب‌سازی و استخدام معلولان را اجرا کنند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایکنا ناهید کلوشانی، مؤسس و رئیس هیئت مدیره بنیاد خیریه معلولان ایرانیان از عضویت دو هزار فرد دارای معلولیت در این بنیاد خبر داد و گفت: این بنیاد با محوریت اشتغال و کارآفرینی در حال فعالیت است.  وی با اشاره به اینکه کارگاه بزرگ اشتغال این بنیاد در تهران واقع در ابتدای خیابان پاسداران در حال فعالیت است، گفت: در این کارگاه خانم‌ها و آقایان هنرمند معلول کارهای هنری مختلفی از جمله نقاشی، صنایع دستی، گلیم، معرق، عروسک‌سازی، بافندگی، رزین و ... را انجام می‌دهند و علاوه بر اینکه خودشان اجناسشان را در معرض فروش می‌گذارند به سایر معلولان نیز این هنرها را آموزش می‌دهند.

معلولان صاحب شبکه اطلاع‌رسانی می‌شوند

رئیس هیئت مدیره بنیاد خیریه معلولان ایرانیان ادامه داد: گرفتن مجوز فعالیت شبکه مجازی ویژه معلولان کار مهم دیگری است که انجام شده و در حال بارگذاری و تهیه محتوای مرتبط با معلولان برای این سایت اطلاع‌رسانی هستیم.  معلولان در این شبکه مسائل و مشکلات خود را مطرح می‌کنند؛ همچنین به کمک این شبکه اطلاع‌رسانی تلاش می‌شود تا آحاد جامعه به این باور برسند که با وجود آنکه برخلاف آرمان‌ها در کشور ما معلولیت نوعی محدودیت است ولی این محدودیت مانع فعالیت معلولان نمی‌شود.وی با انتقاد از وضعیت بسیار سخت تردد در شهر و مکان‌های عمومی برای معلولان گفت: حتی در گالری‌هایی که آثار هنرمندان معلول به نمایش گذاشته می‌شود هم رمپ‌ها به سختی نصب و معلولان با مشکلات زیادی در گالری‌هایی که آثار خودشان در آنها به نمایش درآمده، تردد می‌کنند.

معلولیت متعلق به قشر به خصوصی از جامعه نیست

کلوشانی در پاسخ به این سؤال که آیا پس از تصویب قانون حمایت از معلولان، اتفاق عملی برای حمایت از این قشر رخ داد؟ گفت: قوانین فقط تصویب شد اما بودجه‌ای برای آن در نظر گرفته نشد. متأسفانه معلولان دغدغه مسئولان نیستند و مسئولان فکر می‌کنند که معلولیت متعلق به قشر به خصوصی از جامعه است در حالی که حوادث‌ مختلفی از جمله عبور ساده از خیابان که همراه با تصادف باشد، پرت شدن از بلندی، بیماری مانند MS یا فلج اطفال که من به آن مبتلا هستم و ... نیز موجب معلولیت می‌شود و ممکن است فردی پس از سال‌ها زندگی عادی دچار معلولیت شود.وی از مسئولان خواست حداقل از ده‌ها بند قانون حمایت از معلولان دو بند مناسب‌سازی و استخدام معلولان را اجرا کنند و افزود: عمر ما با همین شرایط گذشت اما تلاش می‌کنیم کسانی که در آینده دچار این معضلات می‌شوند، زندگی بهتری داشته باشند. ما در نهایت بی‌توجهی مسئولان و با تلاش خودمان موفقیت‌هایی به دست آورده‌ایم تا برای آیندگان اتفاق‌های خوب رخ دهد.کلوشانی در واکنش به حمایت‌هایی که برخی از مؤسسات خیریه در برپایی نمایشگاه آثار هنری معلولان انجام می‌دهند، گفت: هر کاری که باعث شود جرقه‌ای برای بهتر شدن زندگی افراد دارای معلولیت زده شود، مرا خوشحال می‌کند و خوشحال‌تر می‌شوم که مردم به معلولیت ما نگاه نکنند بلکه ابتدا هنر و زیبایی آثارمان را ببینند، نه اینکه به خاطر معلولیت خالق اثر، تابلوی او را بخرند؛ هنر و خلاقیت ستودنی است از سوی هر شخصیتی که باشد.وی ادامه داد: معلولانی در کارگاه دارم که به بیماری CP مبتلا هستند. این بیماری موجب می‌شود حرکات موزون بدن از بین برود. علی‌رغم لرزش‌های شدید دست و بدن، این هنرمندان، آثار سیاه قلم بسیار زیبایی خلق می‌کنند که بیننده را به تحسین وار می‌دارد و من امیدوارم در کشورمان به درجه‌ای از عشق و علاقه برسیم که مردم و مسئولان به همه گروه‌ها و قشرهای جامعه به خصوص معلولان توجه بیشتری کنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *