شناسه خبر: 17828 منتشر شده در مورخ: 1398/4/22 ساعت: 10:51 گروه: اجتماعی  
برای اشتغال هر معلول ۵۰ میلیون تومان وام پرداخت می‌شود

برای اشتغال هر معلول ۵۰ میلیون تومان وام پرداخت می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: کارفرمایان برای اشتغال هر معلول از تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی در این استان بهره‌مند‌می‌شوند.

به گزارش ایران سپید مرضیه فرشاد مدیرکل بهزیستی استان اصفهان اظهار کرد: کارفرمایان برای اشتغال هر معلول ازتسهیلات ۵۰ میلیون تومانی در این استان بهره‌مند‌می شوند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان افزود: مبلغ وام اشتغال به معلولان و کارفرمایانی که می‌خواستند یک واحد شغلی ایجاد کنند پارسال ۲۰ میلیون تومان بود که امسال به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته و به هر میزان که نیاز باشد اعطا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در موضوع به‌کارگیری و استخدام معلولان در بخش دولتی همان سهم ۳ درصدی تعداد اشتغال معلولان به نسبت افراد سالم که در قانون آمده است، رعایت می‌شود.

فرشاد به آگهی استخدام در صداوسیمای استان اصفهان اشاره کرد که در این آگهی، معلول نبودن یکی از شروط پذیرش متقاضیان بوده است؛ دراین‌باره در حال رایزنی با مدیرکل صداوسیمای استان اصفهان و رئیس سازمان رسانه ملی هستیم تا این امتیاز قانونی معلولان برای اشتغال در آگهی اخیر صداوسیما رعایت شود.

وی رتبه این استان را در میزان آلودگی معتادان به مواد مخدر در بین استان‌های کشور بین نوزدهم تا بیست و یکم اعلام کرد و اظهار داشت: تمامی حلقه‌های مداوای معتادان به مواد مخدر داستان اصفهان کامل شده است و این استان شرایط مناسبی در مقایسه با بسیاری از استان‌های کشور دارد.

مدیرکل بهزیستی اصفهان پیشگیری از اعتیاد را وظیفه همگانی، چه در موضوع تلاش دستگاه‌های دولتی، غیردولتی و خانواده‌ها بیان کرد وازاجرای طرح‌های جدید دراین‌باره خبر داد.

وی گفت: طرح‌های ماد با مشارکت دانش آموزان و مانا با مشارکت نوجوانان در محله‌ها در حال اجراخواهدبود تا توسط دانش آموزان و نوجوانان پیام‌های خطرات استفاده از مواد مخدر برای جامعه به هر خانواده و شهروند ایرانی برسد.

فرشاد به رایزنی خود با نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد که در این جلسه موضوع‌های کمبود نیروی انسانی مجموعه‌های تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان برخوار و لزوم ارتقاء کیفیت خدمات توان‌بخشی در شهرستان شاهین‌شهر و میمه، بررسی و مقرر شد برای تأمین نیرو‌های انسانی متخصص و ارتقای خدمات توان‌بخشی دو شهرستان چاره‌جویی شود.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان یادآوری کرد: درمجموع ۳۰۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم از خدمات این اداره کل در این استان استفاده می‌کنند که از این تعداد ۱۲۰ هزار نفر معلول، از خدمات توان‌بخشی بهره‌مند و ۴۰ هزارنفر بانوان سرپرست خانوار می‌باشند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *