شناسه خبر: 17827 منتشر شده در مورخ: 1398/4/22 ساعت: 10:48 گروه: اجتماعی  
اغلب معابر شهر مهریز برای تردد سالمندان و معلولان مناسب نیست

اغلب معابر شهر مهریز برای تردد سالمندان و معلولان مناسب نیست

رئیس اداره بهزیستی مهریز گفت: اغلب معابر مرکز این شهرستان در محلات مختلف برای تردد سالمندان و معلولان مناسب سازی نشده است به همین دلیل آنها برای رفت و آمد در سطح شهر با مشکل جدی روبرو هستند.

به گزارش ایران سپید علیرضا علیزاده افزود: مناسب سازی معابر عمومی برای رفت و آمد جامعه هدف طبق قانون، وظیفه شهرداری و شورای اسلامی شهرهاست که باید در این خصوص اقدام شود.

وی ادامه داد: تاکنون برای مناسب سازی معابر شهری جلسه‌های متعددی برگزار شده است، امیدواریم برای رعایت حقوق شهروندی و ایجاد فضایی مناسب برای سالمندان و معلولان به مناسب سازی توجه بیشتری شود.

این مسئول حوزه بهزیستی مهریز خاطر نشان کرد: در این شهر با وجود اینکه بانک‌های متعددی در محلات مختلف وجود دارد ولی هنوز یک عابربانک که معلولان بتوانند از آن استفاده کنند در دست نیست، باید این مشکل پیگیری و رفع شود.

علیزاده تصریح کرد: در حالیکه در سطح کشور مساله مناسب‌سازی مبلمان شهری برای تردد معلولان و سالمندان در اولویت قرا دارد باید در مهریز نیز موضوع بیش از گذشته در دستور کار متولیان قرار گیرد.

وی به سایر فعالیت‌های این اداره اشاره کرد و گفت: ۳۶۳ نفر از مددجویان، زیر پوشش خدمات مختلف این اداره قرار دارند و سالانه حدود ۱۷ میلیارد ریال برای انجام امور مختلف به آنها پرداخت می‌شود.

رئیس اداراه بهریستی مهریز مهمترین برنامه‌های پیش رو را تأمین مسکن جامعه زیرپوشش، ارائه تسهیلات اشتغالزایی و انجام برنامه‌های فرهنگی و پیشگیری ذکر کرد.

همچنین خبرنگاران بر اهمیت اطلاع رسانی، رسیدگی به موضوع مناسب سازی و راه اندازی تشکل‌های مرتبط با فعالیت‌های بهزیستی را مورد اشاره قرار دادند.

بر اساس آمارها حدود ۱۰ تا ۱۲ جمعیت هر جامعه‌ای معلول هستند.

از ۱۵ خبرنگار حوزه شهرستان مهریز چهار نفر خانم هستند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *