شناسه خبر: 17814 منتشر شده در مورخ: 1398/4/19 ساعت: 10:56 گروه: اجتماعی  
افزایش ۳۳/۳ درصدی سهم اعتبارات بهزیستی در توافق مجدد با کمیته امداد

افزایش ۳۳/۳ درصدی سهم اعتبارات بهزیستی در توافق مجدد با کمیته امداد

قبادی دانا از افزایش سهم اعتیار بهزیستی برای سرپرستان خانوار معلولان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه ۱۷۸ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند تبعیضی ناخواسته برای سرپرستان خانوار معلول شکل گرفته بود که در توافقی مقرر شد سهم اعتبارات بهزیستی به ۳۳/۳ درصد افزایش یابد.

به گزارش ایران سپید به نقل روابط عمومی و امور بین‌الملل، «وحید قبادی‌دانا» رئیس سازمان بهزیستی کشور در هم‌اندیشی علمی_کاربردی سراسری معاونین پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی در سراسر کشور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهداء هفتم تیر با بیان اینکه یک سیستم خوب، سیستمی کارآمد و سالم است که ذی‌نفعان نهایت رضایتمندی را دارند، گفت: به عنوان مثال طبق برنامه توسعه کشور مکلف به راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در ۱۵۰ شهر شدیم اما برای تامین ماشین و اعتبار، فراهم آوردن مکانیزم‌های کنترلی، نبود حکم قضایی با مشکلاتی روبرو است؛ لذا باید نگاه سیستمی را برای رفع این چنین مشکلات جایگزین نگاه موردی کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر احصاء اولویت و وظیفه اصلی بهزیستی، تصریح کرد: بسیاری از خدمات ارائه‌شده بالاخص در حوزه پیشگیری موازی‌کاری است بطوری که مخاطبین بهزیستی اعم از مددجویان، خیرین و فعالان سلامت اجتماعی باید به مرکزی جامع از خدمات بهزیستی دسترسی داشته باشند. این در حالی است که بسیاری از افراد مستحق و نیازمند به خدمات بهزیستی زبان گفتن و پای آمدن ندارد.

وی با بیان اینکه اولین ملزومه برای برنامه‌ریزی آمار و اطلاعات صحیح و بروز است، ادامه داد: شفاف‌سازی عملکرد، امری پیشگیرانه است که نظارت‌پذیری را هموار می‌کند؛ بر این اساس اکنون ۲۱ هزار قرارداد بهزیستی بر روی سایتwww.shafaf.behzisti.net  بارگذاری شده است.

قبادی‌دانا با تاکید بر اینکه ۱۷۸ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند، افزود: یک تبعیض ناخواسته برای سرپرستان خانوار معلول شکل گرفته بود که با رایزنی‌های صورت گرفته سعی بر این شد که مبلغ مورد نظر برای این افراد تامین شود؛ لذا در توافق مجدد بین بهزیستی و کمیته امداد مقرر شد تا سهم ۲۵ درصدی اعتبارات بهزیستی به ۳۳/۳ درصد افزایش پیدا کند؛ بطوری که مستمری در سال گذشته یکهزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود که امسال به ۲ هزار و ۷۶۰ میلیارد رسیده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سرمایه‌گذاری روی نیروهای انسانی صرفه‌جویی است، در پایان یادآور شد: هرچه پرسنل و شاغلین در بهزیستی شرایط زندگی بهتری داشته باشند، سرمایه است؛ لذا شان و جایگاه پرسنل بهزیستی باید حفظ شود.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *