شناسه خبر: 17800 منتشر شده در مورخ: 1398/4/18 ساعت: 10:44 گروه: اجتماعی  
۴۰ پروژه بهزیستی استان قزوین آماده افتتاح و بهره برداری است

۴۰ پروژه بهزیستی استان قزوین آماده افتتاح و بهره برداری است

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: ۴۰ پروژه بهزیستی در مناطق مختلف استان با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان آماده افتتاح و بهره برداری شده است.

به گزارش ایران سپید علیرضا وارثی به مناسبت هفته بهزیستی پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی که در محل مرکز نگهداری معلولین ذهنی پسران امین که توسط یکی از نیکوکاران احداث شده است گفت: یکی از فعالیت‌های بهزیستی هماهنگی در اجرای طرح‌های توانبخشی با کمک بخش خصوصی است که در این راستا امروز شاهد افتتاح مرکز توانبخشی هستیم که با بیش از ۸ میلیارد تومان توسط خیری نیکوکار برای نگهداری ۵۰ بیمار و معلول ذهنی راه اندازی شده است.

وی افزود: ۴۷ میلیارد تومان اعتبارات توانبخشی بهزیستی استان است که جوابگوی نیازها نیست و اگر کمک خیرین و مشارکت بخش خصوصی دلسوز نباشد نمی‌توانیم به همه جامعه هدف خدمت رسانی کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: در این مرکز در حال حاضر ۵۰ نفر معلول ذهنی پسر بالای ۱۴ سال نگهداری می‌شود که ظرفیت آن تا ۶۰ نفر قابل افزایش است.

وارثی تصریح کرد: با مجموعه همکاران دلسوز اداره بهزیستی توانسته ایم در بسیاری از حوزه‌ها از ۵۰ درصد تا ۲۰۰ درصد رشد داشته باشیم و آنچه انجام شده با تلاش یک تیم متعهد و متخصص است و امروز شاهد تحول در بسیاری از حوزه‌ها هستیم.

وی گفت: در جمع آوری مشارکت‌های مردمی در ردیف ۱۰ استان برتر، در معاونت پیشگیری رتبه چهار و خدمات اورژانس اجتماعی رتبه ششم کشور هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآورشد: در سال‌های گذشته در حوزه توانبخشی ۶ هزار معلول شناسایی شد و امروز هویت ۲۴ هزار معلول ثبت شده و شاهد افزایش ۴۰۰ درصدی خدمات هستیم و با اشتیاق کامل درب محبت بهزیستی به روی همه جامعه هدف و معلولان باز شده و با کمک رسانه‌ها توانسته ایم خدمات خود را اطلاع رسانی کرده و توسعه بخشیم.

وارثی بیان کرد: در سال ۹۵ در استان فقط یک مرکز اورژانس راه اندازی شد و در حال حاضر ۸ مرکز سیار اورژانس اجتماعی راه اندازی شده و خدمات لازم به جامعه هدف داده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: مستمری بگیران تحت پوشش بهزیستی استان در طول سالهای اخیر از ۵ هزار نفر به ۲۱ هزار نفر افزایش یافته که ۱۸ هزار نفر آنها معلول هستند.

وی بیان کرد: در استان ۲۴ هزار و ۶ نفر معلول شناسایی شد که ۱۸ هزار و ۱۶۵ نفر مستمری می‌گیرند و جمع کل مستمری بگیران در استان ۲۱ هزار نفر است.

وارثی افزود: طرح (سی بی آر) توانبخشی مبتنی بر جامعه در تمامی روستاهای استان اجرایی شده و امسال آن را در مناطق شهری عملیاتی خواهیم کرد که در این راستا اطلاعات ۷۳۰۰ معلول روستایی در سامانه ثبت شده است.

 

روزانه یک هزار نفر در استان قزوین خدمات توانبخشی دریافت می‌کنند

مدیرکل بهزیستی استان قزوین افزود: روزانه به طور متوسط یک هزار نفر در ۲۴ مرکز بهزیستی خدمات توانبخشی دریافت می‌کنند که با ۳۳ درصد رشد مواجه شده ایم.

وی بیان کرد: احترام به والدین و همت مردم در نگهداری معلول در منزل در اولویت برنامه‌ها بوده و در این راستا توانسته ایم با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی زمینه حضور معلولان در منزل را مهیا کنیم و امروز کمترین آمار نگهداری معلول در مراکز را با ثبت ۱۱۰۰ معلول در مراکز بهزیستی داریم و توانسته ایم بستر نگهداری معلول در خانه توسط خانواده‌ها را محقق کنیم و رتبه ا. ول کشور را کسب کنیم.

وارثی یادآورشد: سالانه بیش از ۱۰ میلیارد تومان یارانه برای نگهداری معلولان پرداخت می‌شود که در پیشگیری و توانمند سازی در حوزه اعتیاد با ایجاد مراکز شبانه روزی، دادگاه درمان مدار، بهبود اقامت توانسته ایم خدمات مناسب را به جامعه هدف ارائه کنیم.

 

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهارداشت: در حوزه مشاوره ژنتیک با غربالگری اختلال ژنتیک به تعداد ۸ هزار نفر مشاوره داده شد که ۲۴۳ نفر زن معیوب شناسایی شد و ۶۳ مورد کمک به سقط درمانی صورت گرفت تا از تولد فرزندان معلول جلوگیری شود.

وارثی اضافه کرد: با اجرای طرح غربالگری شنوایی ۳۳ نوزاد مبتلا به ناشنوایی شناسایی شد و ۴۹۹ مورد درسن ۳ تا ۵ سال مشکوک بودند.

وی گفت: در بینایی سنجی ۴۴ هزار و ۷۱۷ نفر مورد سنجش قرار گرفتند و ۱۴۷۹ نفر مبتلا به مشکلات و بیماری بودند که تعداد ۳۷۳ نفر بیمار آمبلیوپی شناخته شدند و ۴۸۶ نفر تحت پوشش بهزیستی قرار گرفتند.

وارثی اظهارداشت: در حوزه مراکز مشاوره اقبال عمومی زیاد شده به طوری که در سال قبل ۱۳ هزار و ۷۲۵ نفر با شماره ۱۴۸۰ بهزیستی تماس گرفتند و شاهد رشد ۲۲ درصدی تماس مردمی با خط مشاوره در اعتیاد بودیم.

وی بیان کرد: پذیرش در مراکز امور آسیب دیدگان ۵۴ درصد اضافه شده و در این زمینه ۴۱ هزار و ۹۹۰ نفر خدمت گرفتند و امروز با فعال شدن اورژانش اجتماعی در ۵ شهر استان با مراجعه ۸۰ هزار و ۷۳۷ نفر شاهد رشد ۱۴۰ درصدی خدمت بودیم و بزودی اورژانس اجتماعی در آوج هم راه اندازی می‌شود.

وارثی افزود: همسر آزاری ۲۹۵ درصد، کودک آزاری ۲۴۱ درصد، سالمند آزاری ۳۱۵ درصد، والد آزاری ۴۴۵ درصد و فرار از منزل ۹۱ درصد در استان رشد داشته است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: خدمت رسانی و پاسخگویی در بهزیستی مورد اقبال قرار گرفته و شاهد افزایش خدمت رسانی هستیم اما باید اذعان کرد تنها را کاهش آسیب‌های اجتماعی و معلولیت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی است که باید با کمک رسانه‌ها محقق شود.

 

مراجعه ۱۰۶۰ نفر برای طرح مشکلات خانوادگی

وارثی اظهارداشت: امروز حضور بهزیستی در مراکز بحران و کانون آسیب‌ها جدی شده و با مجموعه‌ای از افراد توانمند توانسته ایم خدمات مؤثری برای توانبخشی مددجویان ارائه کنیم که در این راستا ۱۰۶۰ نفر برای طرح مشکلات خانوادگی به مراکز اورژانس اجتماعی بهزیستی مراجعه کردند که شاهد رشد ۳۶۹ درصدی هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: در حوزه اشتغال در سال گذشته ۶۶۳ مورد شغل برای معلولان، زنان سرپرست خانوار، با پرداخت یک میلیارد و ۴۶ میلیون تومان ایجاد شد که شاهد رشد ۱۴۰ درصدی در این زمینه هستیم.

وارثی گفت: در تأمین مسکن معلولان ۲۵۰ درصد رشد داشتیم و در تأمین نیاز خانواده‌های دارای دو معلول سهم استان ساخت و واگذاری تعداد ۳۹۳۰ واحد بود که تاکنون به ۳۶۲ نفر از مددجویان معلول واحد مسکونی واگذار شده که رشد ۱۶۷ درصدی را شاهد بودیم.

 

۴۰ پروژه با ۲۰ میلیارد تومان در استان قزوین افتتاح می‌شود

وی اظهار داشت: به مناسبت هفته بهزیستی بهره برداری از ۴۰ پروژه بهزیستی در مناطق مختلف استان آغاز خواهد شد که برای آنها بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وارثی تصریح کرد: در تاکستان ۹ پروژه، در بویین زهرا شش پروژه، در شهرستان آبیک ۳ طرح، در قزوین ۱۳ طرح، در شهرستان البرز ۴ پروژه در آوج ۳ پروژه و دو پروژه هم در سایر نقاط اجرایی شده و افتتاح می‌شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *