شناسه خبر: 17787 منتشر شده در مورخ: 1398/4/17 ساعت: 10:34 گروه: اجتماعی  
احتمال پلمب مرکز نگهداری معلولان ذهنی در شمال شرق تهران

احتمال پلمب مرکز نگهداری معلولان ذهنی در شمال شرق تهران

مدیر کل دفتر حقوقی سازمان بهزیستی گفت:در حال حاضر در یک مرکز نگهداری بیماران معلولین ذهنی در شمال شرق تهران دچار چالش هستیم، که این ملک متعلق به بانک ملی است.

به گزارش ایران سپید اخیرا ۱۱ مدرسه در استان تهران اخطار پلمپ گرفته اند، با پیگیری خبرنگار میزان از سازمان بهزیستی متوجه شدیم که این سازمان هم با این چالش مواجه شده و از مراکز نگهداری معلولین ذهنی این سازمان دچار مشکل شده است.

سید صلاح الدین فاطمی نژاد، مدیر کل دفتر حقوقی سازمان بهزیستی، در رابطه با پلمب مراکز بهزیستی و مشکلات مراکز نگهداری معلولین تحت نظر این سازمان گفت: در حال حاضر یک مرکز نگهداری بیماران معلولین ذهنی در شمال شرق تهران وجود دارد، که متعلق به بانک ملی است.

بانک ملی حکم خلعیت موسسه معلولین را گرفته است

مدیر کل دفتر حقوقی در ادامه توضیح داد: بانک ملی حکم خلعیت این موسسه را گرفته است، اگر بانک بخواهد این حکم را اجرا کند، بهزیستی با چالش مواجه خواهد شد. چنین مواردی در سازمان بهزیستی نه تنها در تهران بلکه در کل کشور وجود دارد.

اختلافات بهزیستی با بنیاد مستضعفان مربوط به ملک است

وی در توضیح سایر چالش‌های بهزیستی با دیگر نهادها افزود: بهزیستی با نهاد‌های مختلفی درگیر چالش است، مثلا نمونه بارز آن بنیاد مستضعفان است که اختلافاتی با این نهاد داشتیم و هنوز هم داریم، ولی اختلافی که منجر به پلمب شود،  نداشته ایم. بیشتر اختلافات بین بهزیستی و بنیاد مستضعفان مربوط به ملک است، ولی تا الان سعی بر همکاری و تعامل بوده است که این اختلافات با شرایط خاصی که سازمان بهزیستی دارد با مدارا یا توافق حل می‌شود.

صلاح الدین فاطمی نژاد بیان کرد: مورد اورژانسی سازمان بهزیستی فقط همان موسسه شمال شرق است که خیلی تلاش کردیم که آن را به نام دولت یا سازمان تعاون بهزیستی تغییر مالکیت دهیم که از این طریق حق استفاده به موسسه واگذار شود که تا به امروز در این امر موفق نشدیم.

وی در پایان تصریح کرد: بانک ملی مالک است و بر اساس قانون تشکیلات اختیاراتی در باره ملک خود دارد. انتظار ما از وزارت دارایی این است که بین ما و مدیر بانک میانجیگری کند که این ملک به وزارت تعاون و سازمان بهزیستی واگذار شود و از طرفی هم سازمان بهزیستی حق استفاده را به موسسه معلولین بدهد که بی خانمان نشوند./ میزان

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *