شناسه خبر: 17784 منتشر شده در مورخ: 1398/4/17 ساعت: 10:36 گروه: فرهنگی  
حمایت رسانه ای از مساجد برای جذب حداکثری

حمایت رسانه ای از مساجد برای جذب حداکثری

در دیدار معاون سیما و مسوول قرارگاه مسجد سازمان صداوسیما و برخی دست اندرکاران امور مساجد درباره راهکارهای رونق بخشی و جذب حداکثری مساجد گفتگو و تبادل نظر شد.

به گزارش ایران سپید  این نشست با حضور مرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی، مجید زین العابدین مدیر شبکه یک و مسوول قرارگاه مسجد سازمان صداوسیما، حجت الاسلام والمسلمین نوری زاده رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد، حجت الاسلام و المسلمین ذاکری معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد، حجت الاسلام و المسلمین ارزانی مشاور وزیر ارشاد و مدیرکل کانون های فرهنگی و هنری مساجد، حجت الاسلام و المسلمین رفیعی مسوول قرارگاه تحول مساجد، تورنگ مدیر گروه معارف شبکه اول در معاونت سیما برگزار شد.

معاون سیما در این نشست با اشاره به جایگاه مهم مسجد گفت: خاستگاه همه ما مسجد است و حسب تجربه و آموزه های دینی اگر کسی ارتباطش با مسجد برقرار شود خداوند مصونیت را نصیبش می کند.
میرباقری با اشاره به جنگ نرمی که در جریان است ادامه داد: می دانیم که برخی برای جوانان عزیزمان تورهایی پهن کرده اند تا آن ها را به انحرافات اخلاقی کشانده و برای مقاصد سوء جذبشان کنند در حالی که اگر جوانان را به سمت پایگاه مستحکم مسجد این حوزه سازنده هدایتشان کنیم انرژی جوان هم در مسیر صحیح و صواب صرف می شود.
وی با بیان اینکه ضرورت دارد نگاهی آسیب شناسانه در موضوع رونق مساجد صورت بگیرد، تصریح کرد: همکاران ما در سیما پیوست رسانه ای طرح های ابتکاری و خلاقانه شما خواهند بود و آمادگی داریم با معرفی مساجد تراز کشور در شبکه های تلویزیونی موجب تحرک و انتقال تجربیات به دیگر مساجد شویم.
میرباقری تصریح کرد: با وجود 25 دستگاه مسوول در حوزه مسجد نیازمند نقشه راه هستیم تا با هم افزایی شاهد ایفای نقش موثر تمامی دستگاه ها باشیم و معاونت سیما وظایف این دستگاه ها را مطالبه نیز خواهد کرد.
معاون سیما وجود مناسبت های دینی مذهبی سال را فرصت مناسبی برای برنامه سازی و انعکاس ارتباط مردم و به ویژه جوانان با مساجد دانست و در پایان خواست فهرستی از اولویت های رسانه ای مورد نیاز متولیان امور مساجد به این معاونت ارائه شود.
همچنین در این نشست حجت الاسلام والمسلمین نوری زاده رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد تشکیل قرارگاه مسجد در سازمان صداوسیما را نشان از اهتمام ویژه رسانه ملی به موضوع مسجد دانست و از تلاش های شبکه های سیما در تولید و پخش سریال و برنامه هایی با محوریت مسجد نظیر «سر دلبران» و «پرده نشین» و «در امتداد فلق» قدردانی کرد.
وی افزود: مساجد کانون توحید و مهم ترین پایگاه برای تعلیم و تربیت، رسیدگی به امور اعتقادی و اخلاقی و انس جوانان با مسائل تربیتی است.
حجت الاسلام والمسلمین نوریزاده با اشاره به حدود 80 هزار مسجد در کشور گفت: همه دستگاه ها و نهادها وظایفی در قبال مساجد دارند؛ اگر همه نهادها سهم خود را ایفا کنیم مساجد پربارتری را خواهیم داشت و فضای تحولی مسجد از محدوده جغرافیایی مسجد نیز فراتر می رود.
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: برای افزایش تعلقات مردم به مسجد، سایت ایده پردازان مسجدی را طراحی کردیم و نهضت احکام آموزشی، تفسیر و آموزه های دینی را در مساجد پیگیری می کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین ارزانی مشاور وزیر ارشاد و مدیرکل کانون های فرهنگی و هنری مساجد با ارائه گزارشی از ساماندهی کانون های فرهنگی و هنری مساجد گفت:این کانون ها در تمام زمینه های هنری نظیر فیلم داستان عکس و کاریکاتور فعال است و علاقه مندان می توانند طرح های خود را در سامانه ای که برای این کار در نظر گرفته شده ثبت کنند.
در این نشست همچنین حجج اسلام رفیعی و ذاکری نقطه نظرات خود را مطرح و مجید زین العابدین مدیر شبکه یک و مسوول قرارگاه مسجد سازمان صداوسیما نیز آمادگی کامل این قرارگاه برای همکاری و حمایت رسانه ای از اقدامات حوزه های مربوطه را اعلام کردند.
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *