شناسه خبر: 17760 منتشر شده در مورخ: 1398/4/15 ساعت: 15:17 گروه: اجتماعی  
آفتی که به جان قانون حمایت از حقوق معلولان افتاده

آفتی که به جان قانون حمایت از حقوق معلولان افتاده

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه تا کنون حتی یک ریال از بودجه مربوط به اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان به بهزیستی پرداخت نشده است، گفت: بزرگترین آفت اجرا نشدن این قانون کمبود بودجه است.

به گزارش ایران سپید محمد نفریه درباره روند اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان افزود: شورای هماهنگی برای بررسی روند اجرای قانون حمایت از قانون معلولان به زودی تشکیل می‌شود. در حال حاضر نیز مشغول جمع بندی عملکرد دستگاه‌های مختلف در مورد روند اجرای این قانون هستیم و بعد از بررسی عملکرد دستگاه‌ها آن را گزارش می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه مشکل قانون این است که بسیاری از بندهای آن برای اجرایی شدن نیاز به بودجه دارد، اظهار کرد: برآورد بودجه مورد نیاز، قبل از تورم سال گذشته برای اجرای این قانون حدود ۱۲ هزار میلیارد بوده که از این میزان، در بودجه امسال تخصیص ۱,۱۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سال گذشته نیز برای اجرای این قانون ۲۰۰ میلیارد پیش بینی شده بود که البته محقق نشد، تصریح کرد: البته بودجه امسال نیز در درآمد اختصاصی دولت پیش بینی شده است. در آمد اختصاصی دولت هم ممکن است محقق شود یا نشود، اما واقعیت این است که اگر درباره بیمه معلولان، مناسب سازی اماکن و… صحبت می‌کنیم نیاز به بودجه داریم.

نفریه تاکید کرد: نباید فراموش کرد که بر اساس قانون قبلی که اصلاح نشده بود اجرای بندهای قانون در صورت محقق شدن بودجه انجام می‌گرفت، اما در قانون جدید بودجه باید پیش بینی شود. سازمان مدیریت برنامه و بودجه باید برای آن بودجه مشخصی در نظر بگیرد و قانون نیز حتماً اجرایی شود. الان بزرگترین آفت اجرا نشدن قانون حمایت از حقوق معلولان کمبود بودجه است. تاکنون نیز حتی یک ریال از بودجه مربوط به سال ۹۸ در این خصوص پرداخت نشده است.

وی افزود: اگر چه ۱,۱۰۰ میلیارد تومان برای اجرای قانون پیش بینی شده اما تا این لحظه محقق نشده است این درحالیست که "نوبخت" دستور داده اند که هر ماه باید ۸.۵ درصد از کل بودجه اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان باید پرداخت شود./ ایسنا

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *