شناسه خبر: 17747 منتشر شده در مورخ: 1398/4/15 ساعت: 10:35 گروه: اجتماعی  
اشتغال معلولان و نابینایان زنجانی جدی گرفته شود

اشتغال معلولان و نابینایان زنجانی جدی گرفته شود

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: موضوع ایجاد اشتغال برای معلولان و نابینایان باید به طور جدی مورد پیگیری قرار گیرد تا طبق قانون این افراد در سازمان‌ها، شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی مشغول به کار شوند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا محمد محمدی قیداری با اشاره به استعدادها و توانمندی های نابینایان افزود: علاقه به تحصیلات عالیه و استعداد در این افراد بسیار بالاست به طوری که در زمان حاضر ۴۴ دانشجو و ۲۲۰ دانش آموز نابینا و کم بینا از خدمات تحصیل رایگان در دانشگاه آزاد و کمک هزینه تحصیلی در مدارس و سایر موسسات آموزشی استفاده می کنند.

وی یاداوری کرد: این قشر همانند گروههای دیگر جامعه و سایر مردم مشکلاتی در زمینه مسکن، اشتغال و ازدواج مواجه هستند و به آن باید توجه کرد.
این مسئول به نقش برجسته ورزش روشندلان در توانمندسازی آنان اشاره کرد و گفت که ایجاد شرایط لازم و گسترش ورزش نابینان دررشته های گلبال، شنا، شطرنج، جودو، دو میدانی می تواند درارتقای سطح زندگی نابینایان موثرباشد.

وی اضافه کرد: هم اکنون بهزیستی زنجان به ۲ هزار و ۵۰۸ نابینا خدمات ارائه می کند.

به گفته محمدی، در زمان حاضر ۳۷۷ نابینای شدید، ۶۹۵ نفر متوسط و ۵۶۰ نفر نیز با مشکل بینایی خفیف در استان زنجان تحت پوشش بهزیستی هستند.

این مسئول خاطر نشان کرد: یکی از اهداف بهزیستی بحث توانمندسازی گروههای هدف به ویژه معلولان است که از ابتدای ورود یک معلول یک برنامه درمانی نوشته می شود و در این میان مشارکت خیرین در پیشبرد برنامه ها وفعالیت ها بسیار اثر گذار است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون ۱۶۵ هزار و ۲۹۰ مددجو تحت پوشش بهزیستی استان از خدمات حمایتی این نهاد بهره مند هستند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *