شناسه خبر: 17723 منتشر شده در مورخ: 1398/4/12 ساعت: 10:29 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه چهارشنبه 12 تیر 1398

روزنامه چهارشنبه 12 تیر 1398

اجرای سهمیه ۳ درصدی استخدامی معلولان در ششمین آزمون استخدامی - پاسخ یک کلمه ای ظریف - جزئیات وام رهن مسکن اعلام شد - شناسایی مبتلایان به پرفشاری خون - سنگ بزرگ علامت نزدن است - پیشبینی کسب 11 طلا برای توکیو - حوادث - اطلاعرسانی

روزنامه ایران سپید

چهارشنبه 12 تیر 1398

29 شوال 1440

3 جولای 2019

سال بیست و سوم شماره 6173

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

......عناوین این شماره......

اجرای سهمیه ۳ درصدی استخدامی معلولان در ششمین آزمون استخدامی ۲

پاسخ یک کلمه ای ظریف 4

جزئیات وام رهن مسکن اعلام شد 6

شناسایی مبتلایان به پرفشاری خون 10

سنگ بزرگ علامت نزدن است 12

پیشبینی کسب 11 طلا برای توکیو 15

حوادث

اطلاعرسانی

...............ویژه

* اجرای سهمیه ۳ درصدی استخدامی معلولان در ششمین آزمون استخدامی: محمد نفریه، معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از اجرای سهمیه ۳ درصدی استخدامی معلولان در ششمین آزمون مشترک فراگیر استخدامی کشور خبر داد و گفت: تمامی پذیرفته شدگان دارای معلولیت در آزمونهای استخدامی در زمان مصاحبه، ضمن تأکید بر حضور نمایندگان بهزیستی، برای تحقق حقوق قانونی خود تلاش کنند. وی ادامه داد: بر اساس ماده ۵ آئین نامه اجرایی بند (ز) ماده ۴۲ قانون مدیریت خدمات کشوری، استخدام معلولان به شرط آنکه به تشخیص سازمان بهزیستی کشور، معلولیت مانع از مأموریت کاری آنها نباشد، بلامانع است. در همین راستا کارشناسان معاونت توانبخشی در جلسات مربوطه حضور یافته و در خصوص توانمندیهای شغلی افراد دارای معلولیت اعلام نظر میکنند. وی در پایان ضمن تقدیر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک ملی ایران به دلیل رعایت قانون حمایت از حقوق معلولان و دعوت از کارشناسان بهزیستی برای حضور در جلسات مصاحبه استخدامی، از تمامی پذیرفته شدگان دارای معلولیت در آزمونهای استخدامی خواست تا در زمان مصاحبه، ضمن تأکید بر حضور نمایندگی این سازمان، برای تحقق حقوق قانونی خود تلاش کنند.

* جایگاه ویژه برای استارتآپهای حوزه توانیابی در الکامپ: امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات گفت: در بخش الکام استارز نمایشگاه الکامپ امسال، یک جایگاه برای استارتآپهای حوزه توانیابی و کسب و کارهای متناسبسازی شده معلولان در نظر گرفته شده است. وی توضیح داد: اختصاص جایگاه ویژه به استارتآپهای حوزه توانیابی و معلولان در نمایشگاه الکامپ ۲۰۱۹ به این معنی است که اگر کسب و کاری برای معلولان مناسبسازی شده و به دنبال معرفی آن است، میتواند در نمایشگاه الکامپ با شرایط ویژه غرفه بگیرد.

 

................سیاسی

* پاسخ یک کلمه ای ظریف.  محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران بامداد روز سه شنبه با نوشتن تنها یک کلمه در حساب توئیتری خود به بیانیه خصمانه کاخ سفید واکنش نشان داد. کاخ سفید در بخشی از بیانیه بی اساس خود مدعی شده است که «شکی نیست پیش از این توافق هم ایران در این باره در حال نقض تعهدات بود.» ظریف در حساب توئیتری خود با اشاره به این بخش بیانیه نوشته است: جدی؟

* دکتر روحانی، رئیس جمهوری در پیامی به کنگره بین المللی مشاهیر کرد گفت: این کنگره فرصتی برای تجلیل از همه اقوام ایرانی است که از حقوق شهروندی برخوردار و قابل احترام هستند.

* امیر سرتیپ حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: به هر حرکت احمقانه دشمن قاطعانه پاسخ میدهیم.

* حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه تحریم مقام معظم رهبری به جوک بیشتر شبیه است، گفت: آمریکاییها برای پاسخ به حقارتشان در برابر اقدام قاطع ایران، مقام معظم رهبری را تحریم کردند.

* احمد صفری، نماینده کرمانشاه در مجلس گفته گرانی رهن و اجاره خانه چنان برای مردم مشکل درست کرده که دیگر نمیتوانند خانه اجاره کنند و خیلی از همشهریان برای دریافت چادر از هلال احمر و ادامه زندگی با چادر در پارکها با من تماس گرفته اند. او گفته این ماجرا یک مسأله ملی است و اگر در هر شهر تنها صد نفر هم در چادرها خانه کنند، اصلاً برای جمهوری اسلامی زیبا نیست.

* سعید حجاریان، یکی از اهداف آمریکا را تجزیه ایران دانست و گفت: البته مردم مقاومت خواهند کرد. وی در گفتگو با انصاف نیوز گفت: زمانی که امریکا میگوید همه گزینه ها روی میز است، باید به این نکته توجه کرد که یکی از گزینه های او و به خصوص همپیمانهای منطقه ایش تجزیه ایران است.

............گزارش روز

* جزئیات وام رهن مسکن اعلام شد: معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه راه اندازی صندوق رهن و اجاره یک پیشنهاد است، گفت: وام به حساب موجر واریز میشود و مستأجر هزینه سود وام را پرداخت میکند که قطعاً کمتر از هزینه اجاره خواهد بود. محمد دهقان دهنوی در گفتگو با مهر، در خصوص پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر تأسیس صندوق رهن و اجاره جهت کمک به مستأجران اظهار داشت: راه اندازی این صندوق یک پیشنهاد برای تسهیل کار مستأجرین است و قرار نیست به صورت لایحه تنظیم شود. معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: در حال حاضر که قیمتهای مسکن و هزینه های اجاره افزایش یافته و به تبع آن شرایط برای مستأجرین سخت شده است، تأسیس صندوق رهن و اجاره میتواند تسهیل کننده امور باشد. وی ادامه داد: البته باید تأکید کنم که این موضوع صرفاً در قالب یک پیشنهاد است و قرار نیست که یک راه حل قطعی باشد و از فردای تأسیس صندوق، همه صاحب خانه شوند. دهقان دهنوی در رابطه با ساز و کار فعالیت صندوق رهن و اجاره گفت: هدف این است کسانی که توانمندی لازم برای پرداخت اجاره را ندارند وام بگیرند و آن وام را به عنوان ودیعه مسکن استفاده کنند؛ البته به این وام سود تعلق میگیرد و به این افراد یک هزینه سود تحمیل میشود؛ ولی محاسبات نشان میدهد که این هزینه سود کمتر از هزینه اجاره ای است که افراد پرداخت میکنند. وی افزود: در واقع به جای اینکه فرد به عنوان مثال یک و نیم میلیون تومان اجاره بدهد، یک میلیون تومان سود میدهد و میتواند تا حدودی در هزینه های خود صرفه جویی کند. معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: پیشبینی شده است برای کنترل ریسکهای بانک، وام در اختیار موجر قرار گیرد. دهقان دهنوی در مورد بانک عامل هم گفت: با توجه به اینکه بحث مسکن است، از این رو اولویت با بانک مسکن خواهد بود. وی در رابطه با اینکه راه اندازی این صندوق راههای زیادی برای رانت ایجاد میکند و احتمال سوء استفاده از کد رهگیری معاملات وجود دارد، تصریح کرد: باید ساز و کاری در نظر بگیریم که احتمال سوء استفاده را کاهش دهد؛ اینکه بگوییم صد درصد میتوان جلوی سوء استفاده را گرفت، درست نیست؛ اما میتوان کارهایی کرد که سوء استفاده ها کاهش یابد. دهقان دهنوی ادامه داد: به عنوان مثال میتوان این وام را به کسانی داد که سال دوم قراردادشان است. وی ارائه توضیحات بیشتر در مورد ساز و کار صندوق رهن و اجاره را به نهایی شدن این پیشنهاد در دولت موکول کرد.

* خانه اولیها با وام مسکن، چند متر خانه میتوانند بخرند؟

گروهی از اجاره نشینها که خانه اولی بودند، تا پیش از یک سال پیش برنامه داشتند که برای خرید خانه اقدام کنند؛ تا اینکه قیمت خانه به یکباره جهش قابل توجهی پیدا کرد. کارنامه مسکن در بهار نشان میدهد هر متر مربع آپارتمان در مناطق ۲۲ گانه در پایان خرداد سال جاری به طور میانگین با رقم ۱۳ میلیون و ۴۲۵ هزار تومان معامله شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۰۶.۸ درصدی داشته؛ یعنی قیمت هر متر مربع در خرداد سال ۹۷ به طور میانگین با رقم حدود ۶ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان خرید و فروش شده است.

همچنین متوسط قیمت هر متر مربع آپارتمان در خرداد امسال نسبت به اردیبهشت رشد ۵.۶ درصدی داشته؛ به عبارتی قیمت آن در اردیبهشت معادل ۱۲ میلیون و ۷۱۲ هزار تومان بوده است. این اعداد و ارقام بیانگر آن است که با وام ۱۶۰ میلیون تومانی که زوجین دریافت کنند، تنها میتوانند حدود ۱۲ متر خانه بخرند. در حال حاضر سقف وام خرید مسکن یکم در شهر تهران برای متقاضیان انفرادی ۸۰ میلیون تومان، در مراکز استانها و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر ۶۰ میلیون و در سایر شهرها (شهرهای کوچک) ۴۰ میلیون تومان است. این میزان برای زوجین در هر کدام از این سه گروه جغرافیایی دو برابر رقم وام متقاضیان انفرادی یعنی ۱۶۰، ۱۲۰ و ۸۰ میلیون تومان است.

 

..............بهداشت و سلامت

* شناسایی مبتلایان به پرفشاری خون: معاون کل وزارت بهداشت گفت: از حدود 23 میلیون نفر که در طرح ملی کنترل فشار خون شرکت کرده اند، بیش از ۲ میلیون و ۸۷ هزار نفر پرفشاری خون داشتند که از آن بی خبر بودند. ایرج حریرچی افزود: پرفشاری خون یکی از عوامل بسیار مهم بیماری زایی است. متأسفانه درصد بالایی از افراد از پرفشاری خون خود بی اطلاعند و حدود ۴۰ تا ۶۰ درصد هم کسانی هستند که از پرفشاری خون خود مطلعند، اما تلاشی برای تغییر سبک زندگی یا کنترل آن انجام نمیدهند.

* رژیم غذایی در مبتلایان به هپاتیت "سی": یک فوق تخصص گوارش درباره رژیم غذایی که بیماران مبتلا به هپاتیت سی باید رعایت کنند، گفت: ابتدا باید شدت بیماری کبدی را تعیین کرده و در عین حال از رژیمهای سخت نیز دوری کرد. دکتر علویان افزود: کبد نقش مهمی در سوخت و ساز بدن دارد و در صورت تخریب آن، کالری کافی به بدن نمیرسد. از طرفی با تخریب کبد، دیگر امکان دفع سموم اضافی نیز ممکن نخواهد بود. در صورت شدید بودن بیماری کبدی، بیماران باید از مصرف زیاد مواد گوشتی، به ویژه گوشت قرمز خودداری کرده و به جای آن از گوشت سفید مانند ماهی، مرغ و پروتئینهای گیاهی استفاده کنند. مصرف سبزیجات و میوه های تازه که سرشار از مواد آنتی اکسیدان هستند برای بیماران مبتلا به هپاتیت سی بسیار مفید است. بیماران مبتلا به هپاتیت سی باید از مصرف غذاهای دودی که دارای نیترات هستند خودداری کنند.

* تکمیل طرح نسخه الکترونیکی: مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: با کمک پزشکان طرح نسخه الکترونیکی اجرا میشود و به مرور ارتقا مییابد. طاهر موهبتی افزود: برای جلوگیری از تجویزهای غیر منطقی و تکراری، قواعد بیمه گری به وسیله نسخه الکترونیکی هنگام تجویز اعمال میشود. بالاترین بار مراجعه در تصویربرداری و ام آر آی اتفاق می افتد و با اجرای طرح نسخه الکترونیکی میتوان وضعیت تجویزهای غیر منطقی را کنترل کرد.

...............فرهنگ و هنر

* سنگ بزرگ علامت نزدن است: به گزارش ایران سپید محمد سرشار، مدیر شبکه کودک تلویزیون در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، در بخشی از پاسخ به پرسش ایران سپید مبنی بر رویکرد های این شبکه پیرامون تولید برنامه با موضوع معلول و معلولیت، به مناسبسازیهای فنی اشاره کرد: «در زمینه تولید و تأمین برنامه با موضوع معلول و معلولیت، باید به سه حوزه مهم توجه کرد: اول مناسبسازی فنی. در بحث مناسبسازی فنی نکاتی مثل امکان زیر نویس کردن برنامه ها و ضرورت راهنمای تصویری یا زبان اشاره برای ناشنوایان و همچنین افزودن سیستم توضیح تصاویر برای نابینایان به صورت باند صوتی را باید در نظر گرفت. طبعاً این امکانات در بستر دیجیتال و فضای براتکستینگ میتواند فراهم شود.» این بخش از صحبتهای مدیر شبکه کودک را میتوان از چند منظر بررسی کرد. یکم: مثبت اندیشی یکی از مدیران تلویزیون در نگرش به تولید برنامه ها با موضوع معلول و معلولیت، مبتنی بر فنآوریهای پیشرفته. قطعاً افزودن امکان توضیح صوتی تصاویر برای نابینایان در سیستم براتکستی، امکانپذیر است؛ اما نکته قابل تأمل و مهم، وجود یک اراده قاطع برای اجرای این امر از سوی مدیران ارشد تلویزیون و شخص رئیس سازمان صدا و سیماست. متأسفانه تجربه نشان داده که در کنفرانسهای خبری یا مصاحبه های تلویزیونی، هنگام پرسش پیرامون اقشار مختلف جامعه مثل شهروندان معلول، مدیران بلند پایه سازمان عریض و طویل رسانه ملی با پاسخهای مالامال از واژه های دهان پر کن، سعی در متقاعد ساختن شخص پرسشگر و جامعه هدف او میکنند. بعد از پایان آن کنفرانس و مصاحبه، همه چیز به ورته فراموشی سپرده میشود. دوم: انجام محاسبات دقیق فنی و برنامه ریزیهای صحیح در اجرای این امر. طبیعیست وجود امکان «توضیح صدادار» در پخش برنامه های مختلف تلویزیون –مخصوصاً فیلمهای سینمایی و مستند-، میزان استقبال نابینایان از برنامه های تلویزیون را چند برابر میکند. مخصوصاً که از نظر حقوقی –حد اقل در برنامه های تولیدی و تأمینی- مشکل خاصی بر سر راه مدیران وجود ندارد. اما موضوع مشکلساز، عملکرد احساسی و بدور از محاسبات فنی و برنامه ریزیهای صحیح است. خوشبختانه در اکثر شهرها و روستاها، مردم به گیرنده های دیجیتال مجهز شده اند. بنا بر این باید محاسبات فنی چنان دقیق باشد که اکثر نابینایان بتوانند از این امکان در سراسر کشور استفاده کنند. طی سالهای اخیر، به صورت شفاهی و در ملاقاتهای مختلف با مدیران سازمان سینمایی کشور، لزوم استفاده از سیستم «توضیح صدادار» از سوی تشکلهای نابینایان و فعالان حوزه فرهنگ و هنر مطرح شده، اما هنوز اراده ای برای اجرای آن مشاهده نمیشود. چه بهتر که رسانه ملی بدور از هیاهو و با بهره گیری از کارشناسان فنی، پیشگام در اجرای این امر شود. در این صورت است که سنگ بزرگ برداشته نمیشود و طی یک برنامه ریزی مدون، طرحی اساسی با طی مراحل پیشبینی شده، قابل اجرا خواهد بود.

.................ورزشی

* پیشبینی کسب 11 طلا برای توکیو: هادی رضایی در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره برنامه های کمیته ملی پارالمپیک برای حضور در پارالمپیک 2020 توکیو گفت: اولین سیاست ما برای حضور در این مسابقات، کسب سهمیه نیست و بر اساس شانس مدالآوری خواهد بود. مدالآوران طلا، نقره و برنز، به ترتیب در اولویت هستند. گروهی هم اختصاص به جوانانی دارد که قهرمان آسیا هستند و میتوانند پشتوانه ما در مسابقات پارا آسیایی 2022 چین باشند. از این گروه هم برای اعزام حمایت خواهیم کرد. به طور کلی، ملاک اصلی ما در اعزام، توجه به کیفیت است. در جاکارتا همین فرمول را پیاده کردیم که جواب داد. رضایی ادامه داد: بر اساس این رتبه بندی، رشته های اعزامی در سه دسته قرار میگیرند. گروه الف ما، شامل رشته های دو و میدانی، وزنه برداری، پارا تیر و کمان، پارا تیر اندازی، جودو، پارا تکواندو، والیبال نشسته مردان و فوتبال 5 نفره نابینایان است که شانس کسب سهمیه و مدال دارند. گروه ب، رشته هایی هستند که شانس کسب سهمیه دارند، اما شانس مدالآوری آنها ضعیفتر است. شنا، قایقرانی، بسکتبال با ویلچر، والیبال نشسته بانوان و گلبال مردان، در این دسته قرار میگیرند. از آنجا که این رشته ها در بازیهای پارا آسیایی 2022 هانگژو شانس مدالآوری دارند به پارالمپیک توکیو اعزام خواهند شد. گروه سوم نیز رشته هایی هستند که شانس کسب سهمیه ضعیفتری دارند که اگر بتوانند موفق به کسب سهمیه شوند، حمایت خواهیم کرد. دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک درباره رشته های حاضر در توکیو 2020 عنوان کرد: 22 رشته ورزشی در پارالمپیک توکیو شرکت میکنند که حدود 165 کشور با 4400 ورزشکار را شامل میشود. 1754 زن، 2346 مرد و 300 نفر هم در رشته های میکس هستند. رضایی درباره پیشبینیهای کمیته ملی پارالمپیک از مدالآوران گفت: پیشبینی ما برای توکیو تا 2 ماه قبل 12 مدال طلا بوده است، اما امروز 11 طلا شده است. دو ماه آینده نیز ممکن است این تعداد کم یا زیاد شود. تمام این پیشبینیها بر مبنای میزان آمادگی ورزشکاران و رکوردهای آنهاست و در مورد تمام رشته ها موجود است. پیشبینی تعداد سهمیه ها و اعزامها را هم کرده ایم. حتی در خصوص شرایط آب و هوایی نیز پیشبینیهای لازم را انجام داده ایم که ورزشکاران ما در چه فصلی در کدام شهر تمرین کنند. رضایی عنوان کرد: تا امروز 24 سهمیه کسب شده است که با رکوردهای امروز ورزشکارانمان، انتظار کسب 11 طلا، 13 نقره و 8 برنز و مجموع 32 مدال را داریم. در مجموع، انتظار 57 سهمیه را داریم که تا کنون، موفق به کسب 24 سهمیه شده ایم. وی با اشاره به آیین نامه اجرایی حقوق مربیان و ورزشکاران گفت: آیین نامه ای برای تمام ورزشکاران و مربیان تدوین شده است. ورزشکارانی که شانس کسب مدال طلا دارند، از ابتدای امسال شامل دریافت حقوق میشوند. برای مدال نقره و برنز هم 6 ماه حقوق پرداخت خواهیم کرد. از سال آینده نیز تمام ورزشکاران تحت پوشش قرار خواهند گرفت. برای هر ورزشکار طلایی 25 روز در ماه و 300 روز در سال اردو در نظر گرفته ایم. البته هر 3 ماه یک بار سنجش و ارزیابی خواهیم کرد که اگر ورزشکاری دچار نوسان باشد، مجدداً مورد بازبینی قرار میگیرد و حق الزحمه ها را بر این اساس کم و زیاد خواهیم کرد. از طرفی اگر ورزشکاری امروز شانس مدال برنز باشد، اما طلا بگیرد، تمام مابه التفاوت این مدت را به او پرداخت خواهیم کرد. در جاکارتا این کار انجام شد که 25 نفر شانسهای نقره و برنز به طلا تبدیل شدند. البته اینجا یک پله بالاتر آمدیم، یعنی تبدیل برنز به نقره را هم مابه التفاوت خواهیم داد. پاداشی را هم هر 3 ماه یک بار به ورزشکارانی که سطح خود را حفظ کرده اند پرداخت خواهد شد. برای ورزشکاران طلایی از 2 میلیون و 500 هزار تومان تا سقف 5 میلیون تومان پرداخت خواهیم کرد که بر اساس میزان آمادگی و شانس کسب مدال خواهد بود. (ادامه دارد)

.................حوادث

* اظهارات یک دختر در دادگاه: شباهتم به خواننده معروف برایم دردسر شد: سه هفته قبل شکایتی عجیب در شعبه دوازدهم دادگاه کیفری مطرح شد و دختر جوانی رو در روی قضات ایستاد و گفت: من شبیه خواننده زن معروف عرب هستم. همین موضوع برایم دردسرهای زیادی درست کرده است. چند روز قبل هم افرادی ناشناس من را ربوده و در حالی که به من تعرض کردند، عکسهای نامتعارفی از من گرفتند و در فضای مجازی منتشر کردند که آبرویم پیش خانواده و دوستانم رفته است. بدنبال این شکایت قضات با توجه به تناقضگوییهای وی، او را به پزشکی قانونی معرفی کردند، اما به دنبال ارسال گزارش پزشکی قانونی مشخص شد دختر جوان از سلامت عقل برخوردار بوده و هیچ تعرضی نیز به او نشده است. بر همین اساس این پرونده با حکم قضات دادگاه با توجه به نظریه پزشکی قانونی و بی اساس بودن شکایت دختر جوان مختومه اعلام شد.

 

............اطلاعرسانی

* انجمن روشنبین اصفهان برگزار میکند: آموزش طب سنتی و پرورش گیاهان دارویی با مدرک معتبر کاربر از سوی سازمان فنی و حرفه ای. جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر تا 18 تیر با شماره 09911898656 تماس حاصل فرمایید.

* بدین وسیله به اطلاع اعضای انجمن نابینایان استان تهران میرساند: جهت دریافت کارت عضویت خود میتوانند تا پایان شهریور، روزهای چهارشنبه به این انجمن مراجعه نمایند. بدیهی است در صورت عدم مراجعه در تاریخ فوق الذکر به معنای انصراف از عضویت تلقی میگردد.

* بدین وسیله اعلام میدارد که دفتر جامعه نابینایان کرج به شماره ثبت 471 از خیابان ادهم، پلاک 66 به کرج، میدان شاه عباسی، ابتدای بلوار امامزاده حسن، رو به روی دار الشفای امامزاده حسن، جنب عطاری مؤمنی، ساختمان مؤمنی، طبقه اول منتقل گردیده است. شماره تماس: 02632225893

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *