شناسه خبر: 17719 منتشر شده در مورخ: 1398/4/11 ساعت: 12:18 گروه: اجتماعی  
فرماندار لاهیجان: مناسب سازی محیط‌های شهری در دستور کار است

فرماندار لاهیجان: مناسب سازی محیط‌های شهری در دستور کار است

فرماندار لاهیجان گفت: مناسب سازی محیط‌های شهری و ادارات لاهیجان برای دستیابی راحت تر معلولان و جانبازان در دستور کار مسؤولان این شهرستان قرار گرفته است.

به گزارش ایران سپید سیداسماعیل میرغضنفری روز سه شنبه درجلسه ساماندهی و مناسب سازی محیط‌های شهری برای عبور و مرور جانبازان و معلولان در لاهیجان اظهار داشت: در این بخش نسبت به برخی از شهرهای استان تاکنون پیشگام بوده‌ایم و هدف کلی از مناسب سازی محیط شهری، دستیابی و رفت و آمد آسان‌تر معلولین و جانبازان و استفاده برابر و عادلانه از فرصت‌ها و پیوستن به جامعه و ایجاد اجتماعی بدون مانع است.

وی خاطرنشان کرد: مناسب سازی اماکن عمومی توسط مسئولان شهری از سال ۱۳۹۴ به صورت گسترده آغاز شده و لاهیجان به عنوان دومین شهر بدون مانع در استان گیلان پیشنهاد شده است.

وی افزود: شمار معلولین شناسایی شده تحت پوشش بهزیستی در حوزه شهری لاهیجان یک هزار و ۱۷۱ نفر و در حوزه روستایی یک هزار و ۴۹۴ نفر است که از این تعداد یک هزار و ۲۲۶ نفر معلولیت جسمی دارند و آمار سالمندان نیز به این تعداد اضافه می‌شوند.

وی یادآور شد: فعالیت‌های وسیعی در زمینه مناسب سازی در مکان‌های عمومی شهر لاهیجان مانند حاشیه استخر، خیابان‌های پر تردد، بانک‌های دولتی، پارک‌ها، رو به روی فروشگاه نوشین و سرویس بهداشتی حاشیه استخر لاهیجان استاندارد و مناسب سازی شده ولی هنوز مشکلاتی زیادی در این زمینه وجود دارد که برای رفع این موانع باید همت کرد.

فرماندار لاهیجان گفت: با توجه به تعداد معلولین جسمی حرکتی در روستاها در بعضی از روستاها نیز طی نشستی با دهیاران و اعضای شوراهای روستاها مناسب سازی اماکن پر تردد معلولین نیز پیگیری می‌شود.

میرغضنفری مهمترین موانع مناسب سازی را نبود ضمانت اجرایی قوی در قوانین و عدم تخصیص بودجه به دستگاه‌ها برای مناسب سازی دانست.

وی از مسئولان شهرداری و نظام مهندسی لاهیجان خواست از این پس اصول و قوانین مناسب سازی در مکان‌های عمومی که در دست ساخت است توسط شهرداری و نظام مهندسی رعایت شود.

 

 

لاهیجان در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارد و این شهرستان علاوه بر معلولان حرکتی و جسمی عادی، در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ۶۳۷ جانباز ۲۵ درصد به بالا و یک هزار و ۱۷۴ جانباز زیر ۲۵ درصد تقدیم کرده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *