شناسه خبر: 17681 منتشر شده در مورخ: 1398/4/9 ساعت: 11:40 گروه: اجتماعی  
جمعیت روستایی طی ۵۰ سال گذشته از ۷۵ درصد به ۲۵ درصد رسیده است

جمعیت روستایی طی ۵۰ سال گذشته از ۷۵ درصد به ۲۵ درصد رسیده است

رییس هیات مدیره بنیاد برکت گفت: جمعیت روستایی در کشور طی ۵۰ سال گذشته از ۷۵ درصد به ۲۵ درصد رسیده است و هدف این بنیاد، تمرکز بر توسعه روستاها با محوریت ایجاد اشتغال پایدار است.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا محمود عسگری آزاد روز یکشنبه در آیین افتتاح دومین دوره آموزش تسهیل گران اقتصادی - اجتماعی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اعلام این مطلب افزود: سه چالش در راه اشتغال کشور وجود دارد و نخستین آنها پایین بودن تعداد اشتغال ما نسبت به شاخص های جهانی است.

رییس هیات مدیره بنیاد برکت تعداد اشتغال کشور به نسبت بار تکفل را ۳/۳ عنوان کرد و گفت: تعداد اشتغال به نسبت بار تکفل در جهان ۲/۲ است و امیدواریم که تعداد اشتغال کشور که اکنون ۲۴ میلیون نفر است به ۳۶ میلیون نفر برسد.

عسگری آزاد مشکل دوم کشور را پایین بودن بهره وری دانست و گفت: در کشور ما اشتغال موجب مهاجرت می شود و مناطق توسعه یافته را بیشتر توسعه داده ایم.

وی افزود: اشتغال فقط با پول حل نمی شود؛ یک و نیم میلیارد دلار برای توسعه روستاها اختصاص داده ایم اما این منابع را از طریق سازمان های توسعه ای در اختیار مردم قرار نداده ایم بلکه از طریق بانک ها بین مردم پول پخش کرده ایم.

رییس هیات مدیره بنیاد برکت گفت: اقدام بنیاد برکت بالاتر از ایجاد اشتغال است چرا که مدل جدیدی را برای توسعه کشور تعریف کرده است.

عسگری آزاد گفت: اقدام بنیاد برکت استفاده از ظرفیت های انسانی، اجتماعی، طبیعی و مالی در مناطق روستایی به جای ایجاد سوله و دادن وام است.

وی، تسهیل گران را پیام آور توسعه عنوان کرد و گفت: تسهیل گران کارمند نیستند و دفتر ندارند و محل کار آنها خانه مردم است.

وی به برکت اقدامات بنیاد برکت در روستاها اشاره کرد و گفت: از فضای خانه مردم و امکانات موجود روستاها استفاده کردیم و هر یک تومان سرمایه گزاری ما ۱۰ تومان ارزش افزوده داشته است.

در دومین دوره آموزش تسهیل گران اقتصادی - اجتماعی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ۲۱۰ نفر از شرکت کنندگان حاضر در این دوره آموزشی به عنوان حلقه های ارتباطی این بنیاد با مردم و دست اندرکاران اشتغال زایی در مناطق محروم، مهارت ها و تکنیک هایی چون کارآفرینی، نحوه ارتباط موثر با متقاضیان اشتغال، رهیافت های مشارکت، شناسایی جامعه مخاطبان هدف، آیین نامه ها و طرح های اشتغال زایی برکت، تسهیل گری اشتغال و طرح های کسب و کار، تهیه مقدمات و ابزار تسهیل گری و نظایر آن را در قالب ۸۰ ساعت آموزش می بینند. تبیین و تشریح طرح ها، آیین نامه ها و مدل های اشتغال زایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از دیگر بخش ها و محورهای برگزاری دومین دوره آموزش تسهیل گران اقتصادی - اجتماعی است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *