شناسه خبر: 17670 منتشر شده در مورخ: 1398/4/9 ساعت: 11:10 گروه: اجتماعی  
تسهیلات حوزه گردشگری تا ۳۰ درصد افزایش می یابد

تسهیلات حوزه گردشگری تا ۳۰ درصد افزایش می یابد

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده تسهیلات طرح های حوزه گردشگری که به علت تورم داخلی کشور با مشکل کمبود اعتبار مواجه شدند، ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش می یابد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا سعید شیرکوند در حاشیه بازدید از طرح‌های گردشگری در حال ساخت سنندج در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برخی طرح‌های گردشگری که مطالعات و برآوردهای اولیه آنها در سال‌های ۹۵ و ۹۶ انجام شده به علت تورم داخلی در سال ۹۷ و امسال دچار کمبود اعتبار و تکمیل آنها با مشکل مواجه شده است.

وی اضافه کرد: به همین خاطر اقداماتی اندیشیده شده تا تسهیلاتی که از طریق نظام بانکی و صندوق توسعه ملی در اختیار این پروژه‌ها قرار می‌گیرد ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کند، بنابراین مقامات استانی و صاحبان پروژه‌ها باید پیگیر جذب این افزایش منابع باشند.

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور یادآور شد: امسال با توجه به شرایط کشور و شعار رونق تولید، ستاد اقتصاد مقاومتی فعال‌تر و با برنامه ریزی بهتری در راستای تحقق توسعه و رونق اقتصادی کشور گام بر می‌دارد.

شیرکوند شکل گیری ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را برای از بین بردن موانع موجود اعلام کرد و گفت: اگر در نظام اجرایی استان‌ها مانعی برای طرح‌های گردشگری یا دیگر حوزه‌ها وجود داشته باشد مورد بررسی قرار می‌گیرد و با استفاده از ظرفیت‌های استانی یا حوزه اقتصاد مقاومتی موانع برداشته می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام هزینه‌های مورد نیاز برای دریافت مجوزها و تعرفه‌های بخش گردشگری حذف شده است، اظهار داشت: دولت به شهرداری‌ها و بسیاری دستگاه‌های مرتبط به زیرساخت‌های مربوط به حوزه گردشگری را مکلف به ارائه خدمات بدون دریافت هزینه کرده است.

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور، کردستان را یکی از استان‌های گردشگر پذیر از لحاظ شرایط اقلیمی و فرهنگی توصیف کرد و افزود: با وجود کمبود منابع مالی، براساس محاسبات انجام شده در سال ۹۶، استان کردستان در حوزه گردشگری تسهیلات بیشتری نسبت به دیگر استان‌ها دریافت کرد.

شیرکوند بر نگاه حمایتی دولت به استان‌های کمتر برخوردار تاکید کرد و گفت: سعی داریم با رویکردی مثبت در راستای رفع موانع موجود توسعه و رونق اقتصادی این استان‌ها گام برداریم.

بازدید از هتل پنج ستاره لاله
معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور از هتل در حال ساخت پنج ستاره لاله سنندج بازدید کرد.

مدیر هتل پنج ستاره لاله در این بازدید اظهار داشت: ساخت این هتل از سال ۹۳ آغاز و برای احداث آن یک هزار میلیارد ریال برآورد شد.

کیومرث مرادی با بیان اینکه زیربنای این هتل ۵ هزار مترمربع است، افزود: تاکنون برای ساخت این هتل ۱۳ طبقه ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است، ضمن اینکه درخواست ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی کردیم که ۱۷۰ میلیارد آن پرداخت شده است.

وی پیشرفت ساخت این هتل را ۶۰ درصد و کار تأسیسات آن را تقریباً پایان یافته اعلام کرد و یادآور شد: به دلیل نداشتن وثیقه بانکی، قادر به دریافت ۸۰ میلیارد ریال دیگر تسهیلات مصوب شده نداشتیم که قرار شده از طریق افزایش سقف تسهیلات ۲۵ درصد ترمیمی مابقی تسهیلات مصوبی را دریافت کنیم.

مدیر هتل پنج ستاره لاله با اشاره به اینکه این هتل ۲۵۰ تا ۲۸۰ تخت دارد اضافه کرد: این هتل دارای رستوران ۱۲۰۰ نفره، ۱۲۸ اتاق، ۱۶ سوئیت و سالن نمایش است.

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور نیز قول داد که تسهیلات مورد نیاز باقی مانده سریع‌تر برای تکمیل این هتل پرداخت شود به شرطیکه زودتر کار ساخت آن پایان یابد.

۸۰ میلیارد ریال برای تکمیل هتل شادی ۲ نیاز است
مدیر هتل شادی ۲ نیز در این بازدید اظهار داشت: این پروژه در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع، در ۱۰ طبقه، ۶۵ اتاق، ۲۰۰ تخت و تالار و رستوران طراحی شده است.

حمید حمیدی با اشاره به اینکه پنج اتاق خاص معلولان و پنج اتاق برای کاربری‌های خاص در نظر گرفته شده است، افزود: حدود یک سال و نیم است به دلیل بالا رفتن قیمت قطعات آسانسور و موتورخانه مشکل برخوردیم.

وی هزینه برآورد شده برای تکمیل این پروژه را ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: پنج طبقه مسکونی ۸۰ درصد و طبقات اداری ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر هتل شادی ۲ یادآور شد: ۲۱۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ساخت این پروژه مصوب شده که ۱۹۰ میلیارد ریال آن را دریافت کردیم و برای تکمیل آن ۸۰ میلیارد ریال دیگر نیاز داریم که امیدواریم محقق شود.

بازدید از هتل پنج ستاره پارسیان و مرکز جراحی

هتل پنج ستاره پارسیان شامل رستوران، ۱۳۲ اتاق، ۳۱۲ تخت، لاوی، کافی شاپ، استخر و جکوزی بوده و برای ساخت آن ۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است و پنج درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ساخت این پروژه از سال ۹۷ آغاز شده و برای تکمیل آن ۹۷۰ میلیارد ریال اعتبار از محل کمک‌های بنیاد مستضعفان در نظر گرفته شده است، ضمن اینکه در کنار این طرح برای ساخت مرکز جراحی هم برنامه ریزی شده است.

بازدید از مجموعه تفریحی آموزشی شاسوار آخرین برنامه شامگاه جمعه معاون اقتصادی معاون اول رئیس جمهور بود.

مجموعه تفریحی آموزشی شاسوار که شامل ۳۵۰ متر اصطبل، اقامتگاه بوم گردی، ۱۶ آلاجیق و ۲۷ رأس اسب برای تمرین و تفریح است ۳۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
این مجموعه تفریحی برای ۲۰ نفر اشتغالزایی کرده و طرح توسعه آن در دست اجرا است.

استان کردستان دارای یک هزار و ۵۲۰ اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان‌های طبیعی است، ۸۷۲ اثر از این تعداد شامل ۷۷۳ اثر غیر منقول شامل (آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا)، ۲۰ مورد میراث طبیعی، ۵۶ مورد میراث معنوی و ۲۳ مورد میراث منقول در فهرست آثار باستانی کشور به ثبت رسیده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *