شناسه خبر: 17662 منتشر شده در مورخ: 1398/4/6 ساعت: 02:57 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه پنجشنبه 6 تیر 1398

روزنامه پنجشنبه 6 تیر 1398

حذف شرط بینایی از ویژگیهای نمایندگی مجلس در انتظار تأیید نهایی - ظریف تروریست نیست - بعضی تبلیغات پزشکی دروغ است - قصورمان را جبران میکنیم/ لطفاً شهروندان نابینا تنهایمان نگذارند - کوهپیمایی نابینایان فرانسوی بدون کمک همراه بینا - بازدید مظلومی از اردوی فوتبال نابینایان - دو جنین دختر در میان زباله ها - چاردیواری

روزنامه ایران سپید

پنجشنبه 6 تیر 1398

23 شوال 1440

27 جون 2019

سال بیست و سوم شماره 6169

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

سالروز واقعه 7 تیر را گرامی میداریم و شهادت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت میگوییم.

......عناوین این شماره......

حذف شرط بینایی از ویژگیهای نمایندگی مجلس در انتظار تأیید نهایی 2

ظریف تروریست نیست 4

بعضی تبلیغات پزشکی دروغ است

قصورمان را جبران میکنیم/ لطفاً شهروندان نابینا تنهایمان نگذارند 6

کوهپیمایی نابینایان فرانسوی بدون کمک همراه بینا 11

بازدید مظلومی از اردوی فوتبال نابینایان

دو جنین دختر در میان زباله ها 16

چاردیواری 18

...............ویژه

* حذف شرط بینایی از ویژگیهای نمایندگی مجلس در انتظار تأیید نهایی: نماینده اصفهان و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از عدم ایراد شورای نگهبان بر حذف شرط بینایی خبر داد و گفت: بعد از تعطیلات مجلس، اصلاحات قانون دوباره در مجلس به رأی گذاشته میشود. به گزارش ایران سپید، حسن کامران، نماینده اصفهان و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، در گفتگو با ایران سپید از عدم ایراد شورای نگهبان و حذف شرط بینایی در اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: چندی پیش در صحن علنی هنگام اصلاح قانون انتخابات مجلس به شرط سلامت بینایی برای انتخابات مجلس  اشاره کردم و آن را متناقض حقوق نابینایان دانستم که با کسب آرای نمایندگان این شرط، یعنی داشتن سلامت بینایی برای ثبت نام کنندگان در انتخابات مجلس حذف شد. وی ادامه داد: اصلاحیه قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به شورای نگهبان ارسال شد و ایراداتی در مواد دیگری به جز این ماده مطرح شد که ما در کمیسیونهای تخصصی در حال رفع این ایرادها هستیم تا بعد از تعطیلات مجلس دوباره اصلاحیه این قانون را در صحن مورد بررسی قرار دهیم. اما آنچه که برای نابینایان اهمیت دارد، عدم ایراد شورای نگهبان بر بندیست که مرتبط با حذف شرط بینایی است.

* دستگاههای بهزیستی قم و قزوین از نظر مناسبسازی برتر هستند: رئیس دبیرخانه ستاد مناسبسازی سازمان بهزیستی کشور گفت: کتاب جشنواره شهید رجایی ۹۷ به تازگی منتشر شده است و بر اساس اطلاعات آن، دستگاههای بهزیستی قم و قزوین برترین و دستگاههای سیستان و بلوچستان بدترین مراکز دولتی از نظر مناسبسازی تشخیص داده شدند. ابراهیم کاظمی مؤمنسرایی افزود: سال گذشته ۲۴ هزار دستگاه دولتی در جشنواره شهید رجایی از نظر وضعیت مناسبسازی برای افراد دارای معلولیت ارزیابی شدند.

 

..............سیاسی

* ظریف تروریست نیست. حجت الاسلام ذو النور، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به تحریم برخی فرماندهان سپاه، وزیر خارجه و رهبر معظم انقلاب توسط آمریکا گفت: آقای ظریف نه تروریست است و نه کار قاچاق انجام داده و جزء نیروهای مسلح هم نیست که تحت تحریم قرار بگیرد. این یعنی هیچ مبنایی برای تحریم او وجود ندارد جز آنکه آمریکاییها به این موضوع رسیدند که تحریمهایشان بیخاصیت است. به همین دلیل میخواهند دست به هر کاری بزنند تا دیپلماسی ما را تحت تأثیر قرار دهند. * سردار امیرعلی حاجیزاده، فرمانده هوافضای سپاه با اشاره به اینکه آمریکا و نه هیچ کشور دیگر جسارت تجاوز به خاک ایران را ندارد، گفت: آمریکاییها باید متوجه رفتارهای خود باشند. وی اظهار داشت: در قضیه انهدام پهباد، طبق معمول آمریکاییها قوانین بین المللی را رعایت نکردند و یگان مستقر در منطقه به وظیفه خود در قبال انهدام این پهباد عمل کرده است. * سرتیپ دوم مجید فخری، رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح اعلام کرد که پهپاد جاسوسی آمریکایی که توسط نیروهای نظامی کشور مورد هدف قرار گرفته، چهار مایل یا هفت کیلومتر داخل آبهای سرزمینی کشور قرار داشته است. * فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بار دیگر بر تلاش برای تداوم اجرای برجام تأکید و با اعلام اینکه سامانه "اینستکس" آماده عملیاتی شدن است، ابراز امیدواری کرد که این اقدام به پایبندی ایران به برجام کمک کند. * اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد: کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک «برجام» ۲۸ ژوئن (جمعه هفتم تیر) در وین تشکیل جلسه خواهد داد. این بیانیه حاکی است: کمیسیون مشترک به ریاست «هلگا اشمید» و از جانب «فدریکا موگرینی» نماینده عالی اتحادیه اروپا برگزار میشود و ایران و E3+2 (چین، فرانسه، آلمان، روسیه و انگلیس) در آن حضور خواهند داشت.

 

.........گفتگوی ویژه

* جوادی یگانه در گفتگوی اختصاصی با ایران سپید گفت

قصورمان را جبران میکنیم/ لطفاً شهروندان نابینا تنهایمان نگذارند

در حاشیه ی نشست خبری محمدرضا جوادی یگانه، معاون اجتماعی-فرهنگی شهرداری و رئیس ستاد انتخابات شورایاریهای محلات شهر تهران با اصحاب رسانه، وی طی گفتگوی اختصاصی با ایران سپید، از رویکردهای خود و همکارانش درباره معلولان و رفتار زیستی صحیح با این شهروندان گفت.

به گزارش ایران سپید، جوادی یگانه در این گفتگو در پاسخ به سؤال ایران سپید پیرامون بی توجهی به حقوق زیستی اجتماعی معلولان در اهداف ۱۸ گانه معاونت متبوع خود اظهار داشت: این طور نیست که اصلاً به معلولان و حقوق اجتماعی و فرهنگی آنها توجه نشده؛ ما از نوروز امسال سعی کردیم در برنامه هایی مثل حضور مردم در روز آشتی با طبیعت (سیزده بدر) با مناسبسازی ۴۴ پارک مهم پایتخت، امکان حضور معلولان را فراهم کنیم. از طرفی، دیگر سازمانهای شهرداری هم با این رویکرد فعالیت میکنند. به عنوان نمونه ایستگاههای اتوبوس برای معلولان مناسبسازی میشود. اما این اقدامات ناقص است و باید دیگر خطوط شهری هم در این فعالیتها مشارکت داشته باشند. شهرداری این امکان را ندارد برای تک تک معلولان سرویس اختصاصی در نظر بگیرد، اما آمادگی خود را اعلام میکند تا با مشارکت دیگر نهادها خدمات بهتری به معلولان ارائه دهد. در خصوص اهداف ۱۸ گانه اعلام میکنم که ما آماده ی ارائه ی پیشنهادها و ایده های راهگشا در حوزه رفتارهای زیستی صحیح شهری برای معلولان، از سوی کارشناسان هستیم.

معاون اجتماعی-فرهنگی شهرداری تهران درباره اقدامات فرهنگی به منظور آگاهسازی جامعه نسبت به حقوق و کرامت انسانی معلولان اظهار داشت: همین فراخوان حضور تمام اقشار در ثبت نام شورایاریهای محلات، یک نمونه از اقدامات ماست که در این فراخوان معلولان و توانیابان نیز لحاظ میشوند. از طرفی، سعی میکنیم محیطهای حضور معلولان مناسبسازی شوند تا کمترین مشکل ایجاد شود. آنچه برای شخص من اهمیت دارد، تفکیک مناطقیست که شهروند معلول در آنها بیشتر از دیگر مناطق است. خوشبختانه بر اساس سرشماری سال ۹۰ ما کاملاً در جریان مناطق پر معلول نسبت به مناطق کم معلول هستیم.

جوادی یگانه در پایان پیرامون نحوه ثبت نام داوطلبان نابینا در سامانه انتخابات اظهار داشت: متأسفانه این سامانه برای نابینایان مناسبسازی نشده؛ اما من خواهش میکنم شهروندان نابینا این کوتاهی را معیار قرار ندهند و با کمک اطرافیانشان هم که شده، در سامانه ثبت نام کنند. الآن فرصت مناسبسازی سامانه برای این شهروندان نیست، اما خواسته نابینایان کاملاً بحق است و این قول را میدهیم در دوره های بعد قصورمان را جبران کنیم.

* گلواژه: هر کس ارزش پیروزی را نداند، به شکست خواهد رسید. موریس مترلینگ

 

............بهداشت و سلامت

* بعضی تبلیغات پزشکی دروغ است: انجمن متخصصین پوست ایران، گمراه کردن هموطنان با شیوه های مختلف تبلیغاتی را اقدامی ناپسند دانسته و به مردم هشدار میدهد فریب اینگونه ادعاها را نخورند. این انجمن می افزاید: رفع معجزه آسای ریزش مو و درمان طاسی در مدت چند هفته و چند ماهه، رفع سفیدی مو و بازگشت رنگ مو به حالت اول، تبلیغ کذب بوده و چنین محصولی تا کنون تولید نشده است و وقتی وزارت بهداشت فرمولاسیون یک دارو را تأیید میکند، مجوز و مبنای تبلیغات گسترده و گزاف در خصوص اثربخشی قطعی محصول یاد شده را نداده است. هشدار دیگر در مورد تبلیغات پیرامون برخی فرآورده ها از قبیل کرمهای ضد جوش یا ضد چروک یا تجهیزات پاکسازی و جوانسازی پوست است که اثربخشی آنها مورد تأیید نیست و حتی میتوانند پیامدهای زیانبار برای سلامت و پوست به همراه داشته باشند. تخلف دیگر، انجام پلاسما درمانی برای رفع چین و چروکهای عمیق صورت، کوچک کردن بینی و... است که عوارض ناگواری ایجاد کرده است. استفاده از دستگاههای غیر استاندارد و تزریق آنزیم «هیالورونیداز» به عنوان تکنیکهای جدید برای کوچک کردن بینی نیز تبلیغات گسترده ای پیدا کرده که نسبت به غیر علمی بودن و عوارض ناگوار آن هشدار میدهیم.

* کاهش خطر حمله قلبی با ورزش متعادل: یک ساعت ورزش معمولی یا نیم ساعت ورزش سنگین در روز، خطر حمله قلبی را تا ۴۶ درصد کاهش میدهد. هر قدر فرد از نظر جسمی فعالتر باشد، احتمال حمله قلبی نیز در او کاهش مییابد. یافته مهم دیگر این است که احتمال بروز حمله قلبی در افرادی که بیشترین زمان ورزش را داشتند، (یعنی هر روز بیش از یک ساعت به ورزشهای معمولی یا بیش از نیم ساعت به ورزشهای سنگین و جدی میپرداختند)، ۴۶ درصد کمتر از سایرین بود. طبق توصیه انجمن قلب آمریکا، ۱۵۰ دقیقه ورزش معمولی و فشرده به صورت هفتگی جلوی بسیاری از مشکلات قلبی را میگیرد.

...........از شش نقطه جهان

* کوهپیمایی نابینایان فرانسوی بدون کمک همراه بینا: حالا که بحث کوهپیمایی نابینایان در ایران داغ شده، بد نیست نگاهی بیندازیم به تکنولوژیهایی که سعی دارد کارهایی از این دست را برای نابینایان تسهیل کند. دانشمندان علوم رایانه و هوش مصنوعی و جغرافیا تلاش کرده اند از فناوری GPS برای کمک به روند کوهپیمایی نابینایان استفاده کنند. یکی از آخرینِ این تلاشها، سیستمی بود که گروهی از متخصصان در فرانسه طراحی و آزمایش کردند. به کمک این سیستم، پنج نابینا و کمبینای فرانسوی، اقدام به کوهپیمایی در مناطق کوهستانی شرق فرانسه کردند. در این سفر که شش روز به طول انجامید، این نابینایان، بدون همراهی راهنمای بینا و فقط به کمک یک نرم افزار که بر روی گوشی تلفن هوشمندشان نصب شده بود و یک عصای سفید، مسیری معادل 80 کیلومتر را در مناطق کوهستانی نزدیک مرز آلمان پیمودند. آنچه این نابینایان را راهنمایی میکرد، دستگاهی بود که به کمر آنها بسته شده بود و از طریق بلوتوث، با نرم افزاری که بر روی گوشی هوشمند این پنج نفر نصب شده بود کنترل میشد. «200 متر جلوتر، ساعت 11»: این یکی از پیغامهایی بود که با صدایی الکترونیکی به اطلاع کوهپیمایان رسید. به این معنا که 200 متر جلوتر باید به سمتی حرکت کنند که عقربه ساعت، 11 را نشان میدهد. «ژانکلاد هاین» نابینای مادرزاد و از شرکت کنندگان در این کوهپیمایی، دشوار بودن پیدا کردن محل درستِ جای پا به وسیله عصا را یکی از مشکلات این سفر میداند. این معلم بازنشسته که ۶۳ سال دارد، درباره این سفر میگوید: حرکت کردن در این کوره راهها، به تمرکز زیادی احتیاج دارد. این اولین بار است که من بدون همراه بینا کوهپیمایی میکنم. علیرغم مشکلاتی که این سفر برایم به همراه داشته، آن را تجربه ای تکرار نشدنی در زندگی میدانم و سعی میکنم از همه چیز لذت ببرم. از صدای باد و پرندگان گرفته تا لمس مستقیم سنگها و صخره ها و مواجهه با بارانهای شدید. «نیکلاس لیندر» سی ساله و یکی دیگر از شرکت کنندگان در این آزمایش است. او مهمترین بخش این ماجرا را حس آزادی و استقلالی میداند که به کمک این دستگاه برایش ایجاد شده. نیکلاس معتقد است در فرانسه بیش از 95 درصد نابینایان توان این را ندارند که به تنهایی از خانه بیرون بزنند، اما به کمک ابزارهایی از این دست، آنها خواهند توانست با خیالی آسوده تر وارد اجتماع شوند. این دستگاه که به وسیله متخصصان دانشگاه استراسبورگ فرانسه طراحی شده، «Navi-Rando» نام دارد. طراحان این دستگاه، توانسته اند با کمک و همکاری فدراسیون کوهنوردی فرانسه، با موفقیت آزمایشهای مربوط به میزان کارایی آن را به سر انجام برسانند و امیدوارند با افزودن امکانات بیشتر و رساندن دستگاه به تولید انبوه، زندگی میلیونها نابینا را در سراسر جهان بهبود بخشند.

* گلواژه: به یاد داشته باشید که شادمانی به اندازه ی غم و غصه واگیردار است. نخستین وظیفه افراد شاد این است که دیگران را از شادمانی خود آگاه سازند. موریس مترلینگ

...............ورزشی

* بازدید مظلومی از اردوی فوتبال نابینایان: محمدرضا مظلومی با حضور در اردوی تیم ملی فوتبال پنج نفره با اعضای این تیم دیدار و گفتگو کرد. رئیس فدراسیون نابینایان در این دیدار با اشاره به ظرفیتهای موجود و پتانسیل این رشته در بحث جایگاههای بین المللی گفت: کارشناسان ما و کادر فنی بر کسب جایگاه نخست و حفظ نایب قهرمانی پیشین در پارالمپیک 2020 توکیو و سرمایه گذاری در این رشته تأکید دارند و شما بازیکنان ملی با کسب عنوان قهرمانی و کسب سهمیه پارالمپیک توکیو، نقش مؤثری در پر رنگ کردن این موضوع خواهید داشت. وی در ادامه صحبتهای خود افزود: رقابتهای آسیایی تایلند از اهمیت و حساسیت ویژه ای برخوردار است؛ چرا که در صورت کسب عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی صاحب سهمیه پارالمپیک توکیو خواهید شد. شما سفیران این رشته در رقابتهای قهرمانی آسیا در تایلند هستید و شک ندارم پتانسیل رسیدن به فینال این رقابتها و کسب سهمیه را دارید به شرط آنکه اعتماد به نفس داشته و فرامین مربیان و سرمربی خود را در رقابتهای بین المللی اجرا کنید.

* تفاهم بارسا با نیمار: به ادعای اسپورت، تمایل نیمار به بازگشت به نوکمپ آنقدر شدید است که او بدون کوچکترین تردیدی همه شرایطی را که رئیس بارسا، در مقابلش قرار داده، پذیرفته است. بر اساس این گزارش، نیمار با بارسلونا بر سر مبلغ قرارداد 5 ساله اش چانه زنی نکرده؛ چون میدانسته بارسا حد اکثر مبلغی را که میتوانسته در این فصل پرداخت کند، به او پیشنهاد داده است. نیمار با پیشنهاد بارسلونا به صورت لفظی موافقت کرده و حالا دیگر انتقال او به نوکمپ قطعی به نظر میرسد. وی در حال حاضر در باشگاه PSG در هر فصل 36.8 میلیون یورو دستمزد میگیرد و بعد از لیونل مسی، در بین همه فوتبالیستهای دنیا بیشترین دستمزد را دارد. اما بر اساس قراردادی که بارسا و نیمار بر سر آن به توافق رسیده اند، او در هر فصل 24 میلیون یورو دستمزد خواهد گرفت.

 

...............حوادث

* دو جنین دختر در میان زباله ها: اجساد دو جنین دختر در حاشیه بلوار لاکان شهرستان رشت در میان زباله ها پیدا شد. یکی از کارگران هنگامی که مشغول تمیز کردن محوطه پارک سمیه بود، متوجه بسته مشکوکی شد و پلیس را در جریان قرار داد. دقایقی بعد مأموران خود را به محل حادثه رسانده و با کنار زدن زباله های موجود در محل و باز کردن بسته مشکوک، با اجساد دو جنین رو به رو شدند که به نظر میرسید ساعتها از مرگشان میگذشت. بدین ترتیب با دستور بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب رشت، اجساد برای تعیین علت و زمان مرگ به پزشکی قانونی انتقال داده شدند. بررسیهای نخستین متخصصان پزشکی قانونی نشان داد که هر دو جنین حدوداً هفت ماهه بوده اند. پلیس در حال بررسی دو فرضیه است؛ نخست اینکه جنینها مرده به دنیا آمده باشند یا اینکه حاصل یک بارداری ناخواسته باشند و مادرشان برای فاش نشدن این راز، آنها را در میان زباله ها رها کرده است. پلیس امیدوار است با بررسیهای دقیق روی دوربینهای مداربسته موجود در اطراف پارک و محل رها شدن اجساد دو جنین، راز این ماجرا را روشن کند.

* سرقت مردان نقابدار از آرایشگاه زنانه: دو سارق قمه به دست با ورود به یک آرایشگاه زنانه حدود 35 میلیون تومان پول و طلای زنان را سرقت کردند. رئیس پلیس آگاهی استان همدان در این باره گفت: در تحقیقات پلیسی و برابر اظهارات شاکیان مشخص شد، ۲ جوان نقابدار با قمه وارد آرایشگاه شده و پس از تهدید ۳ خانم حاضر در آرایشگاه، پول و طلای آنها به ارزش حدود 35 میلیون تومان را سرقت کردند. سپس سارقان هر ۳ زن را در دستشویی آرایشگاه حبس کرده و از محل متواری شدند. مأموران دریافتند، سارقان با یکی از کارکنان آرایشگاه ارتباط داشتند. بدین ترتیب متهمان در کمتر از ۷۲ ساعت دستگیر شدند. دو متهم مرد این پرونده به همراه یکی از کارکنان زن این آرایشگاه دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

...........چاردیواری

* با سلام و آرزوی توفیق برای ایران سپیدیان عزیز، پیشاپیش شهادت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت گفته و یاد و خاطره شهدای حادثه هفت تیر 1360 و جانباختگان سرنگونی هواپیمای مسافربری کشورمان توسط نظامیان آمریکا را گرامی میداریم. بخش عمده ای از تماسهای شما عزیزان از جمله آقایان مهدیلو از شهرری، نودهی از بجنورد، اقبالی، بهمنی، آیینه وند، مرادی، کوهینی و خانمها خسروی و گمنام مقدم از تهران و خانم الوندی از قزوین به مسئله کاهش کیفیت چاپ بریل روزنامه و نامرغوبی کاغذ مصرفی اختصاص داشت. همان طور که هفته گذشته گفتم، متأسفانه شرایط بسیار بد و غیر قابل توجیه بازار کاغذ گذشته از مشکلات اقتصادی از چند برابر شدن بهای کاغذ و به دنبال آن افزایش بهای چاپ، موجب کاهش چشمگیر چاپ بریل روزنامه شده است که واقعاً تلاش میکنیم به کمک کارکنان زحمتکش ایران سپید این کاهش کیفیت را حتی الامکان کنترل و اجازه ندهیم از حد معینی به خوانش روزنامه لطمه وارد کند. باور کنید که بیش از شما خود دست اندرکاران تحریریه ایران سپید از این امر آزرده اند؛ زیرا در نهایت نتیجه تلاش آنان باید برای شمای خواننده قابل استفاده باشد. تلاش میکنیم در این آشفته بازار راهی برای افزایش بیشتر رضایت شما عزیزان پیدا کنیم. کمی ما و شرایط را درک کنید و کمی هم صبوری تا به امید خدا وضعیت را بهتر کنیم. اما سایر نظرات و نکات شما. آقای اکبرینسب از برخورد بد کارکنان بانک شکوه کردند و در داستان خود به نوعی اذعان کردند علت ناخرسندی کارکنان بانک، عدم تطبیق مهر جدید مورد استفاده ایشان با مهر تأیید شده شان نزد بانک بوده است. نمیدانم چه برخورد بدی با ایشان شده است؛ اما دوست عزیز! عدم تطابق مهر اگر نگویم جرم، تخلف است و میتواند موجب بروز جرم، یعنی جعل امضای شما و سوء استفاده هایی شود که هم شما و هم بانک را به دردسر می اندازد. مهر فرد نابینا در حکم امضای اوست؛ لذا مهر جدید شما باید عیناً با مهر قبلی تطبیق داشته باشد. این انتظار بحقی از سوی سیستم بانکی است و در نهایت حافظ حقوق شماست. حد اقل شما باید تغییر مهر را به اطلاع کارکنان بانک میرساندید. دو دوست خواننده ما یکی خانم و دیگری آقا از خدمات آزمونهای آموزش عادی شکوه کردند؛ یکی عدم تطبیق پرسشنامه بریل و بینایی زبان انگلیسی آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه شاهد و دیگری بلاتکلیفی نابینایان در دادن امتحانات دانشگاهی ناشی از عدم اختصاص منشی. این مشکلات قدیمی است و متأسفانه تا کنون تلاشمان برای اصلاح این امور و ساماندهی آنها به نتیجه مطلوب نرسیده است که تمام امکانات خود را برای حل این مشکلات در سال جاری به کار خواهیم بست. آقای صابریان خواهان انتشار مطالب روزنامه به شکل گویا بر روی سی دی شده اند. میماند تشکر از دوستانی که در مورد مطالب مختلف روزنامه اظهار نظر کرده اند. خدایتان یار و ایام به کام.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
سید علی رضائی 1398/4/6 - 08:19
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment سلام و خسته نباشید. پیشنهاد می کنم تا برای جبران کیفیت کاغذ روزنامه اعضا را ترغیب کنید تا از سایت روزنامه استفاده کنند و یا اینکه روزنامه را به صورت صوتی در اختیار مشترکان قرار دهید.
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *