شناسه خبر: 17656 منتشر شده در مورخ: 1398/4/5 ساعت: 12:40 گروه: بهداشت و سلامت  
ادامه پویش ملی کنترل فشارخون تا 15 تیر

ادامه پویش ملی کنترل فشارخون تا 15 تیر

معاون بهداشت وزیر بهداشت از ادامه طرح ملی کنترل فشار خون تا 15 تیر ماه خبر داد.

به گزارش ایران سپیدبه نقل از مهر: علیرضا رئیسی،به ارائه گزارشی از وضعیت طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بالا در کشور پرداخت و گفت: تا روز گذشته بیش از ۱۹ میلیون و ۱۳ هزار نفر در پویش ملی کنترل فشار خون در کشور شرکت کرده‌اند.

وی با اعلام اینکه تا کنون گزارش فشارخون ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سامانه یکپارچه وزارت بهداشت (سیب) ثبت شده است، افزود: برای اجرای این پویش ملی، بیش از ۱۳ هزار و ۶۶۱ ایستگاه ثابت و سیار در سراسر کشور پیش بینی شده است.

رئیسی با عنوان این مطلب که نتایج این طرح ملی تا مهر ۹۸ اعلام خواهد شد، ادامه داد: فشار خون افراد بالای ۳۰ سال به همراه مادران باردار و بیماران کلیوی، در این پوشش کنترل می‌شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه ۴۰ درصد از افرادی که به پرفشاری خون مبتلا هستند، از پرفشاری خون خود اطلاعی ندارند، افزود: ۹ درصد افراد شرکت کننده در این پویش ملی، مبتلا به پرفشاری خون بوده اند.

رئیسی با اشاره به اجرای این پویش ملی تا ۱۵ تیر ماه ۹۸، گفت: برنامه عملیاتی این طرح ملی از ۱۷ خرداد در کشور آغاز شده است.

وی تاکید کرد: کنترل پرفشاری خون، مهم‌ترین دستاورد این طرح ملی است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *