شناسه خبر: 17645 منتشر شده در مورخ: 1398/4/4 ساعت: 17:15 گروه: اجتماعی  
قصورمان را جبران می کنیم/ لطفاً شهروندان نابینا تنهایمان نگذارند

قصورمان را جبران می کنیم/ لطفاً شهروندان نابینا تنهایمان نگذارند

در حاشیه ی نشست خبری محمد رضا جوادی یگانه، معاون اجتماعی-فرهنگی شهرداری و رئیس ستاد انتخابات شورا یاری های محلات شهر تهران با اصحاب رسانه، وی طی گفت و گوی اختصاصی با ایران سپید، از رویکرد های خود و همکارانش درباره ی معلولان و رفتار زیستی صحیح با این شهروندان گفت.

به گزارش ایران سپید جوادی یگانه در این گفت و گو در پاسخ به سؤال ایران سپید پیرامون بی توجهی به حقوق زیستی اجتماعی معلولان در اهداف ۱۸ گانه معاونت متبوع خود اظهار داشت: این طور نیست که اصلاً به معلولان و حقوق اجتماعی و فرهنگی آن ها توجه نشده؛ ما از نوروز امسال سعی کردیم در برنامه هایی مثل حضور مردم در روز آشتی با طبیعت (سیزده بدر) با مناسب سازی ۴۴ پارک مهم پایتخت، امکان حضور معلولان را فراهم کنیم. از طرفی دیگر سازمان های شهرداری هم با این رویکرد فعالیت می کنند. به عنوان نمونه ایستگاه های اتوبوس برای معلولان مناسب سازی می شود. اما این اقدامات ناقص است و باید دیگر خطوط شهری هم در این فعالیت ها مشارکت داشته باشند. شهرداری این امکان را ندارد برای تک تک معلولان سرویس اختصاصی در نظر بگیرد، اما آمادگی خود را اعلام می کند تا با مشارکت دیگر نهاد ها خدمات بهتری به معلولان ارائه دهد. در خصوص اهداف ۱۸ گانه اعلام می کنم که ما آماده ی ارائه ی پیشنهاد ها و ایده های راه گشا در حوزه ی رفتار های زیستی صحیح شهری برای معلولان، از سوی کارشناسان هستیم.

معاون اجتماعی-فرهنگی شهرداری تهران درباره ی اقدامات فرهنگی به منظور آگاه سازی جامعه نسبت به حقوق و کرامت انسانی معلولان اظهار داشت: همین فراخوان حضور تمام اقشار در ثبت نام شورا یاری های محلات، یک نمونه از اقدامات ماست که در این فراخوان معلولان و توانیابان نیز لحاظ می شوند. از طرفی، سعی می کنیم محیط های حضور معلولان مناسب سازی شوند تا کمترین مشکل ایجاد شود. آنچه برای شخص من اهمیت دارد، تفکیک مناطقیست که شهروند معلول در آن ها بیشتر از دیگر مناطق است. خوشبختانه بر اساس سرشماری سال ۹۰ ما کاملاً در جریان مناطق پر معلول نسبت به مناطق کم معلول هستیم.

جوادی یگانه در پایان پیرامون نحوه ی ثبت نام داوطلبان نابینا در سامانه ی انتخابات اظهار داشت: متأسفانه این سامانه برای نابینایان مناسب سازی نشده؛ اما من خواهش می کنم شهروندان نابینا این کوتاهی را معیار قرار ندهند و با کمک اطرافیانشان هم که شده، در سامانه ثبت نام کنند. الآن فرصت مناسب سازی سامانه برای این شهروندان نیست، اما خواسته ی نابینایان کاملاً بحق است و این قول را می دهیم در دوره های بعد قصورمان را جبران کنیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *