شناسه خبر: 17634 منتشر شده در مورخ: 1398/4/4 ساعت: 10:44 گروه: اجتماعی  
دستگاه های بهزیستی دولتی قم و قزوین از نظر مناسب سازی برتر هستند

دستگاه های بهزیستی دولتی قم و قزوین از نظر مناسب سازی برتر هستند

رئیس دبیرخانه ستاد مناسب سازی سازمان بهزیستی کشور گفت: کتاب جشنواره شهیدرجایی ۹۷ به تازگی منتشر شده است و بر اساس اطلاعات آن، دستگاه های بهزیستی دولتی قم و قزوین برترین و دستگاه های سیستان و بلوچستان بدترین مراکز دولتی از نظر مناسب سازی تشخیص داده شدند.

به گزارش ایران سپید ابراهیم کاظمی مومن سرایی افزود: سال گذشته ۲۴ هزار دستگاه دولتی در جشنواره شهید رجایی از نظر وضعیت مناسب سازی برای افراد دارای معلولیت، ارزیابی شدند.

وی، چهار شاخص مناسب بودن ورودی ساختمان، مناسب بودن فضاهای بهداشتی ساختمان، مناسب بودن آسانسور و مناسب بودن سطح شیبدار ساختمان ها را از شاخص های ارزیابی وضعیت مناسب سازی دستگاه های دولتی عنوان کرد و گفت: بازدید وضعیت مناسب سازی دستگاه های دولتی در سال جاری انجام شده و درحال طی مراحل پایانی است.
کاظمی اضافه کرد: بهترین دستگاه ها نیز در زمینه مناسب سازی در سال گذشته، سازمان بهزیستی و فرودگاه ها بودند.
رئیس دبیرخانه ستاد مناسب سازی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: تمام دستگاه های دولتی بر اساس قانون معلولان مصوب ۸۳، نسبت به مناسب سازی الزام دارند و موظفند سالانه ۳۰ درصد ساختمان را مناسب سازی کنند و اگر سالانه نسبت به اجرای این قانون اهتمام داشتند، ظرف چهار سال مناسب سازی آنها تمام می شد.
مومن سرایی افزود: قانون قبلی حمایت از معلولان ضمانت اجرایی نداشت اما قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت مصوب ۹۶، این ضمانت را قرار داده و آیین نامه اجرایی آن در دولت در دست تصویب است.
وی تصریح کرد: بر اساس آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، دستگاه های متخلف در زمینه مناسب سازی به هیات های تخلفات اداری و مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
مومن سرایی خاطرنشان کرد: قرار شده است بعد از تصویب این آیین نامه، تخلف دستگاه های دولتی از مناسب سازی، از طریق ستاد مناسب سازی پیگیری شود.
حدود ۲ درصد افراد جامعه یا به عبارتی یک میلیون و ۵۶۰ هزار نفر، در سامانه شناسایی افراد دارای معلولیت بهزیستی ثبت شده اند.
ملاک بهزیستی برای معرفی افراد دارای معلولیت، ناتوانی ظاهر شده ای است که افراد را نیازمند خدمات توانبخشی، وسایل کمک توانبخشی، دریافت آموزش های خاص در کارگاه های ویژه، توجه به وضعیت اشتغال و بهبود وضعیت رفاهی و مواردی از این دست می کند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *