شناسه خبر: 17450 منتشر شده در مورخ: 1398/3/25 ساعت: 09:15 گروه: اجتماعی  
واقفان نگاه ویژه ای به بهزیستی داشته باشند

واقفان نگاه ویژه ای به بهزیستی داشته باشند

سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به امضاء تفاهمنامه با اداره کل اوقاف و امور خیریه گفت: با توجه به مشکلات جامعه بهزیستی نیت واقفان به سمت جامعه هدف بهزییستی معطوف شود و واقفان نگاه ویژه ای به بهزیستی داشته باشند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا معصومه محمدی روز پنجشنبه در آیین امضاء تفاهمنامه اوقاف و امور خیریه و سازمان بهزیستی استان افزود: این تفاهمنامه با هدف فراهم ساختن بستر و ظرفیت حسنه وقف برای افراد دارای معلولیت و جامعه هدف بهزیستی، توانمندسازی افراد دارای معلولیت، پیشگیری از بروز معلولیت، دسترس پذیری جامعه برای حضور افراد دارای معلولیت، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی برای همزیستی با معلولان منعقد شد.

وی با اشاره به مشکلات این قشر از جامعه از جمله مسکن، اشتغال، درمان و ایاب و ذهاب افزود: با هدایت نیت واقفان انفرادی و وقف اشتراکی (اجتماعی) به این سمت، می‌توان در کنار سازمان بهزیستی قسمتی از بار سنگین افراد دارای معلولیت را رفع کرد.

به گفته وی، هم اکنون ۳۲ هزار معلول در استان شناسایی شده است که تنها ۷ هزار نفر از این تعداد مستمری بگیر دائم هستند و مابقی به صورت موردی از خدمات سازمان بهزیستی بهره مند می‌شوند.

محمدی افزود: در استان ۲ هزار و ۳۰۰ زن سرپرست خانوار نیز زیرپوشش این سازمان هستند که می‌توان در بحث اشتغال با ایجاد وقف برای اشتغال خُرد و پایدار جامعه هدف بهزیستی گام مؤثری در رفع مشکلات این قشر برداشت.

وی به ظرفیت‌های اورژانس اجتماعی و مشاوران و مراکز آموزش و خدماتی این سازمان اشاره کرد و گفت: می‌توان از ظرفیت این گروه‌ها برای همکاری با خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه و امامزادگان و ارائه مشاوره به مراجعان استفاده کرد.

هم اکنون بیش از یکهزار و ۷۰۰ وقف با ۳ هزار و ۶۶۰ رقبه درآمد زا در استان چهارمحال وبختیاری ثبت شده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *