شناسه خبر: 17447 منتشر شده در مورخ: 1398/3/25 ساعت: 09:07 گروه: اجتماعی  
بیش از۴۰۰خانوار دارای ۲ عضو معلول گلستانی درنوبت دریافت مسکن هستند

بیش از۴۰۰خانوار دارای ۲ عضو معلول گلستانی درنوبت دریافت مسکن هستند

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز گلستان گفت: گلستان بیش از ۶۰۰ خانواده دارای دو عضو معلول دارد که ۴۰۰ خانوار در نوبت دریافت مسکن هستند.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر محمدباقر عسگری در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: انجمن خیران مسکن ساز در راستای سیاست های حساب ۱۰۰ امام و برای مردمی کردن این حساب تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه این انجمن در گلستان از سال ۸۶ شروع به کار کرد، افزود: فعالیت انجمن خیران مسکن ساز به دلیل گران قیمت بودن مسکن کم بوده و زیاد به چشم نمی آید.

عسگری ادامه داد: این انجمن با گرفتن زمین رایگان خانه را با قیمت تمام شده در اختیار متقاضی واگذار می کند. نوع دوم فعالیت انجمن استفاده از آورده خیّر بوده که ما بانی ساخت می شویم.

وی به پروژه های انجام شده توسط انجمن اشاره کرد و گفت: در شهر سرخنکلاته پروژه ۳۲ واحده، در گرگان پروژه ۳۶ واحده در ویلاشهر و در مینودشت پروژه ۷۲ واحده را تحویل دادیم.

عسگری بیان کرد: کیفیت و مشخصات فنی خط قرمز ما در ساخت مسکن است و جامعه هدف ما را خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و افراد محروم که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند، تشکیل می دهند.

طبق گفته مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز گلستان بناهای احداثی انجمن از صدور پروانه، انشعاب آب، برق و گاز و خدمات نظام مهندسی رایگان بهره مند است.

انجمن های شهرستانی ایجاد شود

عسگری با تأکید ایجاد انجمن‌های شهرستانی، افزود: هم اکنون در علی آبادکتول، گمیشان، بندرترکمن و گنبدکاووس شعب شهرستانی داریم.

وی در خصوص مسکن خانوارهای دارای دو عضو معلول بیان کرد: بنیاد مستضعفان، سازمان بهزیستی، سازمان ملی زمین و مسکن، بنیاد مسکن و انجمن خیران مسکن ساز متولی ساخت برای خانواده‌های دارای دو عضو معلول هستند.

عسگری گفت: در فاز اول این طرح ۱۴ هزار خانواده در سطح کشور شناسایی شده که سهم گلستان ۲۵۰ واحد است که ۹۵ دستگاه در شهر و الباقی در روستا است.

وی بیان کرد: به سه طریق این واحدها در اختیار معلولان قرار می‌گیرد؛ نخست اینکه برای معلولان خانه می خریم و آن را تکمیل می‌کنیم که از این طریق ۲۰ واحد در سایت زیتون، ۱۰ واحد در علی آبادکتول و ۳۰ واحد هم از مسکن مهر بنیاد در اختیار معلولان قرار گرفت.

عسگری اضافه کرد: ۲۰ واحد هم به صورت خودمالکی تحویل داده شد و تعدادی را هم خودمان ساخته و تحویل دادیم که شامل پنج واحد در کردکوی، دو واحد در آزادشهر، ۹ واحد در گمیشان، ۱۳ واحد در نگین شهر، ۱۰ واحد در جلین و چهار واحد در رامیان است.

وی با بیان این که بیش از ۴۰۰ نفر متقاضی دارای دو عضو معلول در نوبت دریافت مسکن هستند گفت که بیش از ۶۰۰ خانواده دارای دو عضو معلول در استان وجود دارد.

همایش خیران مسکن ساز

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز گلستان اظهار کرد: بعد از وقوع سیل تصمیم گرفتیم که همایشی را با هدف جذب کمک خیران در تهران برگزار کنیم و از ظرفیت گلستانی‌های مقیم تهران استفاده خواهیم کرد.

عسگری با بیان اینکه بیش از هفت هزار واحد مسکونی در سیل گلستان نیاز به احداث مجدد دارد، گفت: اولویت این همایش کمک به زنان سرپرست خانوار یا بدسرپرست و افراد دارای دو عضو معلول است.

وی همچنین بیان کرد: می‌توان این همایش را شهرستانی و استانی هم برگزار کرد

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *