شناسه خبر: 17416 منتشر شده در مورخ: 1398/3/21 ساعت: 09:10 گروه: اجتماعی  
تدوین طرح آزمایش ژنتیک رایگان برای خانواده های دارای یک معلول

تدوین طرح آزمایش ژنتیک رایگان برای خانواده های دارای یک معلول

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: طرح مشاوره و آزمایش ژنتیک رایگان برای خانوارهایی که یک معلول دارند و در سن باروری هستند، در حال تدوین است.

به گزارش ایران سپید به نقل از سازمان بهزیستی کشور، وحید قبادی دانا تاکید کرد: موتور تولید معلولیت باید متوقف شود.

وی در ادامه با اشاره به جمعیت ۱۶۰ هزار نفری افراد دارای معلولیت بینایی، ادامه داد طبق آمار ۹ درصد به جامعه نابینایان و کم‌بینایان تجهیزات تخصیص داده شده است، اما با یک نسخه نمی‌توان تمامی مشکلات را حل کرد بنابراین امیدواریم مشکلات مورد به مورد حل شود.
وی درباره اشتغال معلولان نیز گفت: اشتغال یک مشکل ملی است با این وجود در حوزه افراد دارای معلولیت باید ساز و کاری مناسب اندیشه شود به عبارتی باید کارآفرینی صورت گیرد و در حوزه معلولان شغل‌هایی متناسب با آنها طراحی کنیم.
بنا به این گزارش امروز دوشنبه نشست ادواری مسئولان موسسات و تشکل‌های غیردولتی فعال در امور افراد دارای معلولیت بینایی با حضور «وحید قبادی‌دانا» رئیس سازمان بهزیستی کشور، «محمد نفریه» معاون توانبخشی، «افروز صفاری‌فرد» مدیرکل دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور و «محمدرضا شهبازی» سرپرست دفتر توانمندسازی معلولان برگزار شد.
در ابتدای این نشست مسئولان موسسات و تشکل‌های غیردولتی فعال در امور افراد دارای معلولیت بینایی مدعو ضمن پیشنهاد تشکیل کارگروه معلولان در بهزیستی، ایجاد اشتغال و کاردرمانی، آموزش توانبخشی اجتماعی و مهارت‌های روزانه، بازنگری آئین‌نامه‌های اجرایی، بهبود ایاب و ذهاب نابینایان، اعطاء پلاک ویژه افراد دارای معلولیت بینایی، الزام تعهد به اجرای قانون سه درصد استخدام معلولان، فقدان برنامه جامع توانبخشی در گروه‌های تخصصی معلولان، تنظیم شیوه‌نامه تجهیزات و احیای مرکز رودکی را خواستار شدند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *