شناسه خبر: 17405 منتشر شده در مورخ: 1398/3/21 ساعت: 08:55 گروه: فرهنگی  
امیدوارم این تغییر مدیریتی به ارتقاء رادیو قرآن بیانجامد
شاه آبادی در آیین تکریم و معارفه مدیر شبکه رادیویی قرآن

امیدوارم این تغییر مدیریتی به ارتقاء رادیو قرآن بیانجامد

معاون صدای رسانه ملی گفت: کار بزرگی بر دوش اصحاب رادیو قرآن است، رادیو قرآن  همان کاری را انجام می‌دهد که بزرگان دین انجام دادند.

به گزارش ایران سپید به نقل از روابط عمومی معاونت صدا در آیین تکریم و معارفه مدیر شبکه رادیویی قرآن که امروز با حضور ابراهیم کبا بیان مشاور اجرایی معاونت صدا ،مدیران شبکه‌های رادیویی و همکاران رادیو قرآن در سالن جلسات معاونت صدا برگزار شد، حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی گفت: در آستانه تغییر مدیریتی در شبکه‌ای که انصافا با نگاه بالا و بسیار دور اندیشانه تاسیس شده، هستیم. این افتخار خیلی بزرگی برای معاونت صدا ست که رادیو قرآن جزء اولین شبکه‌‌های تاسیس شده در رادیو با عنایت حضرت آقاست.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم ماموریت صدای جمهوری اسلامی ایران را مرور کنیم بایستی بگوییم، اساس  تاسیس سازمان صدا و سیما ، کاری جزء گسترش فرهنگ و تحقق اندیشه‌های قرآنی  نیست .با این بینش ،انتظاراتی که از این شبکه  می‌رود ، خیلی بالاست و بایستی گام‌های بزرگ و بلندی برداشت چون بیشتر از این هم از آن مطالبه می‌شود.
شاه‌آبادی تصریح کرد: نزدیک به دو دهه به همت مدیران و همکاران ارزشمند ، رادیو قرآن کوله باری از افتخارات را با خودش دارد .
وی ادامه داد: توسعه فرهنگ قرآنی زمان اتفاق می‌افتد که مردم با قرآن انس پیدا کنند.و در این میان ،رادیو بیشتر از هر رسانه دیگری همدم و مونس مردم است.برنامه‌سازان این شبکه رادیویی بایستی تمام آن چیزی که در جای جای قرآن کریم نهفته است را  با استفاده از ظرفیت‌های هنری انتقال دهند که این تبدیل ظرفیت ، مهارت می‌خواهد .
معاون صدای رسانه ملی با بیان اینکه علما ، اندیشمندان ، فقها و همه بزرگان دین تلاش کردند که قرآن را در زندگی مردم بیاورند، تصریح کرد:امروز پرچمی را که علمای دین برافراشتند در رادیو قرآن تداوم می یابد و آنچه را بزرگان دین انجام می دهند در این رادیو گسترش پیدا می کند.لذا  کار بزرگی بر دوش اصحاب رادیو قرآن است.اثر بخشی مضاعف در این زمینه ، تلاش جدی‌تر واستفاده از  روش‌ها ی متنوع است.چنانچه بخواهیم اهدافمان را مرور کنیم بایستی بدانیم کاری که انجام می‌دهیم کار بزرگی است ،کاری که یک عالم دینی انجام می‌دهد و همه زندگی خود را وقف اعتلای نام قرآن می‌کند.
وی تاکید کرد: برنامه‌سازان رادیو قرآن با کسب دانش و اطلاعات و روش‌های هنرمندانه ، آنچه که را که  در این کتاب آسمانی وجود دارد را در قلب و بطن  مردم به وجود بیاورند .
شاه‌آبادی با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته از رادیو قرآن گفت: حمایت‌هایی که از رادیو قرآن انجام گرفته ، خوب بوده است .و کارهای بزرگی در همین مدت که آقای ابوالقاسمی در رادیو قرآن بوده صورت گرفته است .
وی با بیان اینکه شخصیت ابوالقاسمی نیاز به تعریف امثال بنده ندارد ، ادامه داد: افتخار می‌کنیم که شخصیت آقای ابوالقاسمی در مجموعه صدا و سیما خصوصا رادیو وجود دارد .وی تمام تلاششان را برای توسعه فرهنگ قرآنی انجام دادند .حسن خلق ،سکینه و طمانینه ایشان برای من ارزشمند بوده است .خدا راشکر که ایشان زندگی خود را وقف قرآن کرده  است، امیدواریم که همکاری  ما با ایشان در اشکال دیگری وجود داشته باشد.
شاه آبادی با بیان اینکه  برای چهره‌های تخصصی علم ، خصوصا چهره‌های  قرآنی ارزش ویژه‌ای قائل هستم ادامه داد: شخصیت ‌های قرآنی که در رادیو هستند ، بایستی در جایگاه خودشان نقش آفرین باشند.آقا ی ابوالقاسمی یک سرمایه و از افتخارات نظام است که رادیو می‌تواند  از جایگاه ایشان بهره ببرد. از زحمتهای چند ساله ایشان چه در زمانی که مدیرشبکه  بودند ، چه زمانی که در مسئولیت های دیگری  مثل مدیر گروه و کارشناسی  نقش آفرین بودند، تشکر می‌کنم .
معاون صدا با اشاره به خصوصیات کاری آقای ایزدی گفت:  قبل از آمدن به سازمان صدا و سیما،توفیق آشنایی با ایشان را نداشتم ، مدت زمانی که در معاونت برنامه ریزی سازمان متوجه شدم که آشنایی خوبی با مجموعه سازمان  دارند  و از توان اجرایی خوبی بهره‌مند هستند.
وی با اشاره به تغییر مدیریتی در شبکه رادیویی قرآن خاطر نشان کرد: به نظرم می‌آید در این برهه انرژی جدیدی به رادیو قرآن دمیده شود ،نباید آن چیزی که داشتیم فکر کنیم ، دیگر نداریم بلکه  به اضافه‌ی آن ، ظرفیت‌های جدید و نگاه مضاعفی تزریق می‌شود.
شاه آبادی تصریح کرد:آقای ایزدی هم در حوزه‌های تخصصی قرآن در بعضی رشته ها از نفرات  برتر است و اگر این ظرفیت در کنار شخصیت شناخته شده قرآنی آقای ابوالقاسمی بیاید ، رادیو قرآن می ‌تواند یک گام به جلو بردارد .البته احساس می‌کنم کسانی که در رادیو قرآن مشغول فعالیت هستند ، واقف به این موضوع هستند که مسئولیت چه کار مهمی را بر عهده دارند .قرآن مبتنی بر فطرت انسانی است ..
معاون صدا در پایان  برای آقای ایزدی آرزوی موفقیت طلب کرد و امیدوار شد که مجموعه صدا  همچنان از تلاشهای ایشان بهره مند باشند و گفت: امیدوارم این تغییر مدیریت به ارتقاء رادیو قرآن بیانجامد . به آقای ایزدی نیز توصیه می ‌کنم که از همه ظرفیت‌های جامعه قرآنی به خوبی استفاده کنند .چون در فضای قرآنی کشور ، چهره‌های قرآنی  فراوانی وجود دارد که بایستی از توان آن‌ها استفاده کرد.
افتخار سربازی برای قرآن
احمد ابوالقاسمی مدیر رادیو قرآن با بیان اینکه افتخار این را داشته ام که سربازی برای قرآن کریم باشم طی سخنانی گفت: هیچ وقت سخن استادم را فراموش نمی‌کنم،زمانی که از مسابقات مالزی برمی‌گشتم ، تمام محله را برایم چراغانی کرده بودند ، خرد و کلان برای عرض تبریک به استقبالم آمده بودند.او گفت: نگاه کن توکاری برای قرآن انجام ندادی فقط آن را قشنگ تلاوت کردی .همین مقدار کار برای قرآن کریم باعث شده که تا این مرحله دیده شوی ، فکر کن اگر برای این کتاب آسمانی ایثار کنی ، چقدر بالا می‌روی.
ابوالقاسمی با بیان اینکه  بیشتر از اینکه برای قرآن زحمت کشیده باشم برایم «آمد» داشته است، ادامه داد: خوشحالم که جابجایی ساده‌ای بین دوسرباز قرآنی صورت می‌گیرد.شخصی در راس این شبکه قرار می‌گیرد که خود چهره‌ای شناخته شده در مباحث قرآنی و مهم تر از آن برنامه‌ساز بوده‌است.در حال حاضر آرشیو غنی رادیو قرآن  باعث مباهات است .
وی با بیان اینکه شاید بعضی‌ها غبطه شغل دیگران را بخورند ادامه داد: من تا به حال غبطه شغلی را نخوردم ، همیشه هم به بچه‌ها می‌گفتم انشاء الله در راه رفتن به جلسه قرآن یا برگشتن از آن از دنیا بروم .انشاء الله که مورد قهر قرآن قرار نگیریم و توفیق خدمت از ما سلب نشود.
فرصتی ارزشمند برای خدمت به ساحت قرآن
دکتر مجتبی ایزدی که  با حکم حمید شاه‌آبادی، معاونت صدای رسانه ملی به سمت مدیریت رادیو قرآن منصوب شده نیز طی سخنانی از ابراز لطف همه همکاران و معاون صدا تشکر و تصریح کرد: فرصت خدمت به قرآن کریم ، فرصتی ارزشمند است.کار برای نظام جمهوری اسلامی ایران و خدمت در سازمان صدا و سیما از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی ادامه داد: جا دارد از همه کسانی که در این شبکه خدمت کرده‌اند یادی بکنیم .
ایزدی با بیان اینکه کار در رادیو قرآن از جهاتی آسان است ، ادامه داد: کار در رادیو قرآن آسان است چون منبع غنی و پایان ناپذیری همچون کلام خدا وجود دارد و سخت است چون بدون موسیقی بایستی برنامه سازی کرد .البته بهترین برنامه‌سازی‌ها در رادیو قرآن شکل می‌گیرد چون بدون موسیقی می‌تواند مخاطب خود را جذب کند.
مدیر رادیو قرآن خاطر نشان کرد: انشاء الله با برنامه‌ریزی‌هایی که در نظر گرفته شده ، رادیو قرآن با مدد دوستان بتواند به سمت جلو حرکت کند.
در ابتدای این مراسم تنی چند از مدیران گروه‌های رادیو قرآن در باره‌ی فضایل اخلاقی و چهره شناخته شده آقای ابوالقاسمی مدیر قبلی رادیو قرآن صحبت کردند.
 
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *