شناسه خبر: 17404 منتشر شده در مورخ: 1398/3/20 ساعت: 09:46 گروه: اجتماعی  
چند کارگر که بیمه بیکاری می گرفتند به سر کار برگشتند؟

چند کارگر که بیمه بیکاری می گرفتند به سر کار برگشتند؟

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری با اشاره به اینکه ۱۸هزار مقرری بگیر بیمه بیکاری صاحب شغل شدند گفت: کارفرمایان برای بهره مندی کارگران از مزایای قانونی بیمه بیکاری باید در تمام واحد های تولیدی، صنعتی و خدماتی نسبت به بیمه نیروهای خود اقدام کنند.

به گزارش ایران سپید کریم یاوری، مدیر کل  حمایت از مشاغل  و بیمه بیکاری با اشاره به اشتغال مجدد مقرری بگیران گفت:  در راستای تمرکز بر سیاست بر بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط برنامه حمایت از بنگاه های آسیب دیده را در دستور کار داریم.

 وی ادامه داد: امسال هم سیاست تمرکز بر بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط را دنبال  خواهیم  کرد و بنگاه هایی که نیاز به  بازسازی و نوسازی دارند و طرح نیمه تمام  با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی را با پراخت تسهیلات مورد حمایت  قرار خواهند گرفت.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اشتغال  مجدد ۱۸ هزار نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری خبر داد و گفت: پیگیری اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری در اولویت وظایف قانونی متولیان اجرای قانون بیمه بیکاری است و سازمان  آموزش فنی و حرفه ای مکلف  شده زمینه آموزش مهارت های مورد نیاز بازار کار و باز آموزی مهارت کارگران تحت پوشش بیمه بیکاری را از طریق آموزش در کارخانه ها یا مراکز این سازمان فراهم کند.

 

به گفته یاوری ، کارفرمایان برای بهره مندی کارگران  از مزایای قانونی بیمه بیکاری باید در تمام واحد های تولیدی، صنعتی و خدماتی نسبت به  بیمه نیروهای خود اقدام کنند.

وی افزود: در صورت هر گونه تغییر یا بازسازی خط تولید برای بهینه کردن تولید و جابه جایی کارگاه و ماشین آلات از سوی کارفرمایان و سرمایه گذاران، کارگران در طول مدت زمان اصلاح و بازسازی با مصوبه  شورای عالی کار تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می گیرند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *