شناسه خبر: 17382 منتشر شده در مورخ: 1398/3/19 ساعت: 09:53 گروه: اجتماعی  
افزایش ۱۲ درصدی بودجه پروژه‌های مناسب‎‌سازی در شهر

افزایش ۱۲ درصدی بودجه پروژه‌های مناسب‎‌سازی در شهر

مشاور مناسب‌سازی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان از افزایش ۱۲ درصدی بودجه پروژه‌های مناسب‎سازی در سال‌جاری خبر داد و گفت: امسال ۵۳ پروژه مناسب‌سازی در شهر اجرا می‌شود.

به گزارش ایران سپید علیرضا ابراهیمیان گفت: یکی از مهمترین وظایف مدیریت شهری فراهم‌کردن شرایط مناسب استفاده اقشار آسیب‌پذیر از امکانات و اماکن عمومی است، زیرا معلولان، جانبازان و سالمندان حق دارند مانند سایر شهروندان از امکانات و فضاهای تفریحی، تاریخی و گردشگری شهر استفاده کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته تعداد ۵۴ پروژه‌ مناسب‌سازی با سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار در شهر اجرایی شد، افزود: در سال‌جاری با افزایش ۱۲ درصدی بودجه پروژه‌های مناسب‌‌سازی، میزان بودجه این بخش به چهار میلیارد و ۶۸۵ میلیون تومان افزایش یافته است و تعداد ۵۳ پروژه‌ در شهر اجرایی خواهد شد.

مشاور مناسب‌سازی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان ادامه داد: ۵۳ پروژه مناسب‌سازی شامل مناسب‌سازی پیاده‌روها، بوستان‌ها، ساختمان‌های در اختیار شهرداری، نصب سِت‌های حرکت درمانی ویژه معلولان در ۱۵ بوستان مناطق ۱۵ گانه شهر خواهد بود.

وی با بیان اینکه امسال بودجه اختصاصی ویژه‌ای برای مناسب‌سازی ایستگاه‌های اتوبوس و ایمن‌سازی و همسطح‌سازی عبورهای عرضی معابر در نظر گرفته شده است، گفت: در سه ماهه نخست امسال پروژه ها طراحی شده است و در سه ماهه دوم عقد قرارداد و تعیین پیمانکار و در سه ماهه سوم عملیات اجرایی پروژه‌ها کلید می‌خورد.

ابراهیمیان گفت: کارگروهی متشکل از نمایندگان معاونت شهرسازی، ستاد مناسب‌سازی، سازمان طراحی، معاونت حمل و نقل و ترافیک و معاونت عمران شهری، در مراحل اولیه پروژه ها را از نظر کاستی‌هایشان برای معلولان آسیب‌شناسی می‌کنند  و بر اساس مشکلات رصد شده، طراحی پروژه ها انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: شهرداری اصفهان با تشکیل "ستاد مناسب‌سازی فضاهای شهری" توجه و تمرکز ویژه‌ای بر افزایش مطلوبیت فضاهای شهری برای استفاده معلولان، جانبازان، سالمندان و کم‌توانان جسمی حرکتی در قالب یکی از سیاست‌های کلان در برنامه راهبردی اصفهان دارد.ایمنا

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *