شناسه خبر: 17378 منتشر شده در مورخ: 1398/3/19 ساعت: 09:20 گروه: اجتماعی  
۲۵۰ نابینا و کم بینا زیر پوشش بهزیستی میبد هستند

۲۵۰ نابینا و کم بینا زیر پوشش بهزیستی میبد هستند

رئیس هیئت مدیره جامعه نابینایان میبد گفت: اشتغال و مسکن دو مشکل اساسی نابینایان میبد است

به گزارش ایران سپید به نقل از باشگاه خبرنگاران حسین برزگر رئیس هیئت مدیره جامعه نابینایان میبد گفت: جامعه نابینایان میبد که با هدف خدمت رسانی به افراد نابینا و یا کم بینا از سال ۸۹ شروع به فعالیت کرده است درحال حاضر حدود ۲۰۰ نفر عضو دارد.

برزگر افزود: برنامه‌های فرهنگی، قرآن و آموزشی و برگزاری مراسم و اردو‌های داخل استانی از برنامه‌هایی است که هرساله برای نابینایان انجام می‌گیرد. 

برزگر اشتغال و مسکن را ازمشکلات عمده نابینایان درشهرستان میبد عنوان کرد و گفت: از آنجا که از نقاط مختلف کشور هم نابینایان درشهرستان میبد سکونت دارند این افراد دربحث اشتغال و مسکن با مشکل مواجه اند.

وی افزود: درتردد افراد نابینا درسطح شهر هم مشکل داریم و پیاده روها، بانک‌ها و ادارات دولتی مناسب سازی نشده است.

سیدمحسن فلاح رئیس اداره بهزیستی میبد هم گفت: درحال حاضر ۲۵۰ نابینا و یا کم بینا زیر پوشش اداره بهزیستی قرار دارند.

سیدمحسن فلاح با بیان اینکه نابینایان براساس مشاوره شغلی که انجام می‌شود در جایگاه‌های اپراتور تلفن ادارات و شرکت‌ها و یا کار‌های ساده به کارگرفته می‌شوندافزود: درحال حاضر بین ۵۰ تا ۶۰ نفر از نابینایان میبدی مشغول کارهستند و ۵۰ نفر هم وضعیتشان درحال پیگیری است.

فلاح افزود: دربحث توانبخشی سعی کردیم که درمواردی که نابینایان نیاز به توانبخشی دارند کمک کنیم و همچنین در موضوع درمان، جهیزیه و ازدواج هم کمک شدند.

وی برگزاری اردو‌های زیارتی و سیاحتی، اشتغال، اوقات فراغت و قرآنی را از برنامه‌های این اداره برای جامعه نابینایان برشمرد و گفت:خوشبختانه جامعه نابینایان میبد درمسابقات قرآنی خوب درخشیدند و همواره رتبه‌های نخست استان را از آن خود می‌کنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *