شناسه خبر: 17282 منتشر شده در مورخ: 1398/3/8 ساعت: 09:07 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه چهارشنبه 8 خرداد 1398

روزنامه چهارشنبه 8 خرداد 1398

نماز در قرآن "بخش سوم" - پاسخ ظریف به ترامپ - آخرین خبرها از افزایش حقوق کارکنان دولت - جزئیات امضای الکترونیک پزشکان - صدای ماورایی بهرام خاموش شد - اعلام شرایط مسابقات قهرمانی کشور شطرنج نابینایان - فیلم سیاهی که دو زندگی را نابود کرد - اطلاعرسانی

روزنامه ایران سپید

چهارشنبه 8 خرداد 1398

23 رمضان 1440

29 می 2019

سال بیست و سوم شماره 6147

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

......عناوین این شماره......

نماز در قرآن "بخش سوم" 3

پاسخ ظریف به ترامپ 6

آخرین خبرها از افزایش حقوق کارکنان دولت 7

جزئیات امضای الکترونیک پزشکان 10

صدای ماورایی بهرام خاموش شد 12

اعلام شرایط مسابقات قهرمانی کشور شطرنج نابینایان 15

فیلم سیاهی که دو زندگی را نابود کرد

اطلاعرسانی

............ضیافت نور

* نماز در قرآن "بخش سوم": صلات عبارت از توجه به چنین پروردگاریست تا با اقامه صلات وجود بتواند همواره در جان و روح خود به یاد معبودش باشد و یگانگی او را با عبودیت خود تجلی دهد. در واقع خداوند در این آیه یکی از قالبهای پرستیدن را معرفی میکند و آن نماز است تا عبد نسبت به معبود تعبد داشته باشد و در تمام مراتب وجودش او را به یاد بیاورد. یکی از قالبهای ذکر را نماز میگوید. همچنین در آیه 114 هود میفرماید: و نماز را در دو سوى روز و ساعتى از آغاز شب بپا دار. بىگمان نیکیها بدیها را مىزدایند. این یادکردى براى یادآوران است. أِنَّ الحَسَنَاتِ یُذْهِبَن السَّیَّاتِ  ذَالِکَ ذِکْرَى لِلذَّاکِرِین که با اقامه نماز در دو سوی روز و ساعتی از آغاز شب حسنات در سفر عبودی، سیئات و حجابهای ظلمانی دریده میشود؛ سپس حجابهای نورانی برطرف میگردد تا خداوند بدون حجاب مشهود شده مخاطب شود؛ سپس نوبت به خرق حجاب هستی نمازگزار فرا میرسد و این خرق هستی محدود بنده واصل به وسیله نگاه خاص و نجوای مخصوص الهی صورت پذیر است که در آن خدا با بنده ندا و نجوا دارد و این نگاه جانکاه چیزی از عبد سالک باقی نمیگذارد؛ مگر عبودیت او. پس سر نماز در خرق همه حجابهای ظلمانی و نورانی است که با تبدیل سیئات و ظلمات به حسن میسر میشود. معنای خرق در این بحث، ندیدن است، نه نبودن و خرق نهایی عبارت است از خود را ندیدن. سالک که به مقام فنا و تام راه یافت، چیزی جز خدا را نبیند. صلات برطرف کردن حجابهای ظلمانی و فحشا و منکر وجود را وادی ذکر اکبر برده و به مراتب عالی میرساند. انسان از لحاظ حرکات و سکنات به گونه ای باشد که سیئاتش از بین برود. اینجا نماز را به عنوان حسنه بیان فرموده، نماز برای ذاکرین خود یک حسنه است.

* دعای روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان: «خدایا! بشوی مرا در این ماه از گناه و پاکم کن در آن از عیبها و آزمایش کن دلم را در آن به پرهیزگاری دلها. ای چشمپوش لغزشهای گناهکاران!» فرق گناهان کبیره و صغیره چیست؟ معنای گناهان کبیره و صغیره روشن است؛ گناهان کبیره یعنی گناهان بزرگ و گناهان صغیره یعنی گناهان کوچک. با توجه به معنای لغوی کبیره و صغیره، تردیدی نیست جمیع گناهان از این جهت که معصیت خدای متعال بزرگ و عظیم است، زیرا وقتی اراده خدای متعال عصیان میشود، نظر به این که اراده حق سبحانه معصیت شده بزرگ است؛ ولی وقتی گناهان بعضی نسبت به بعض دیگر سنجیده میشود، بعضی بزرگتر از بعض دیگرند. به این اعتبار و نگاه، گناهان به دو قسم تقسیم میشوند: گناهان صغیره و گناهان کبیره. هر گناهی که در قرآن کریم و روایات معتبر وعده آتش دوزخ بر ارتکاب آن داده شده باشد مثل قتل مؤمن. در قرآن کریم آمده است: هر کس مؤمنی را از روی عمد به قتل برساند، سزای او آتش است که جاویدان در آن خواهد و مورد غضب خداوند و لعنت او خواهد بود و خداوند عذاب بزرگی را به او وعده میدهد. هر گناه که در قرآن کریم و سنت معتبر نبوی یا ائمه معصومین از گناه کبیره بزرگتر شمرده شده است، مثل فتنه «ایجاد آشوب و سلب آسایش عمومی یا فردی مردم، ایجاد دو دستگی میان مردم یا ایجاد اختلاف میان دو شخص» که در قرآن کریم شدیدتر از قتل دانسته شده است، فتنه بد تر از قتل است. در روایتی از امام صادق (ع) آمده است: «شرک به خداوند، قتل نفس محترمه، عقوق والدین، فرار از جهاد با دشمنان، خوردن مال یتیم، رباخواری، نسبت ناروا دادن به زنان پاکدامن، زنا، لواط، سرقت، خوردن مردار، خوردن خون، خوردن گوشت خوک، کم فروشی، قماربازی، شهادت ناحق دادن، نومیدی از رحمت الهی، ایمن دانستن خویش از مکر الهی، یاری نکردن مظلومان، خیانت و... جزو گناهان کبیره هستند.»

* سوگند به نفس و آن کس که آن را درست کرد. سپس پلیدکارى و پرهیزگارىش را به آن الهام کرد که هر کس آن را پاک گردانید، قطعاً رستگار شد و هر که آلوده اش ساخت، قطعاً درباخت. شمس، آیه ۷-۱۰

.............سیاسی

* پاسخ ظریف به ترامپ. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی توییتری به اظهارات ترامپ در توکیو واکنش نشان داد. در توییت محمد جواد ظریف آمده است: آیت ا... خامنه ای مدتها پیش با صدور فتوایی در منع تسلیحات هسته ای، اعلام کردند که ما به دنبال دستیابی به سلاح هسته ای نیستیم. تروریسم اقتصادیِ "تیم بی" به مردم ایران آسیب میرساند و در منطقه تنش ایجاد میکند. اقدامات و نه حرفهای ترامپ نشان خواهد داد که هدف وی همین است یا خیر!

* حسن عابدی جعفری، وزیر بازرگانی دوران جنگ  تحریمهای اخیر آمریکا علیه ایران را دارای دو جنبه اقتصادی و روانی دانست و گفت: جنبه روانی این جنگ اگر قویتر از جنبه اقتصادی نباشد، به اندازه آن مهم بوده و به پاتکهای برنامه ریزی شده ای در این حوزه نیاز است. وی افزود: ما در شرایط تنگنا به سر میبریم و دست اندرکاران باید به این مسئله باور داشته باشند.

 

.........گزارش روز

* آخرین خبرها از افزایش حقوق کارکنان دولت/ مهلت ۱۰ روزه به دیوان محاسبات برای ارائه گزارش: ایسنا نوشت: یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که تخلف دولت در عدم اجرای افزایش حقوق کارکنان شاغل و بازنشسته به ویژه برای حقوقهای ۲/۵ تا ۵ میلیون تومان محرز تشخیص داده شده است. حمیدرضا حاجیبابایی با اشاره به پیگیریهای خود برای افزایش حقوق کارکنان دولت طبق قانون بودجه ۹۸ گفت: با توجه به اعتراض نمایندگان به نحوه عملکرد دولت نسبت به اجرای قانون مجلس در جزء "ی" بند الف تبصره ۱۲ درباره افزایش حقوق کارکنان شاغل و بازنشسته دولت که در صحن علنی مجلس با موافقت قاطع نمایندگان مردم مصوب شد، هیئت رئیسه مجلس جلسه ای را تشکیل داده و آقای قاضیزاده را مأمور پیگیری این موضوع کردند. وی افزود: به دنبال این مصوبه، هیئت رئیسه جلسه ای برای پیگیری موضوع با حضور آقای یوسفنژاد، عضو هیئت رئیسه مجلس، آقای حاجیدلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و مرکز پژوهشهای مجلس، دکتر عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور، نماینده سازمان امور اداری و استخدامی کشور و نماینده اداره قوانین مجلس به ریاست دکتر قاضیزاده تشکیل داد. این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات ادامه داد: در این جلسه ابتدا گزارش انحراف و تخلف دولت از قانون مصوب مجلس در ارتباط با افزایش حقوق کارکنان شاغل و بازنشسته دولت را ارائه کردیم. در ادامه این جلسه نمایندگان دستگاههای اجرایی و نظارتی حاضر در جلسه پاسخهای لازم را ارائه کردند. حاجیبابایی افزود: جمعبندی نهایی در این جلسه این بود که جزء "ی" بند الف تبصره ۱۲ قانون مصوب مجلس، ملاک تصمیمگیری برای افزایش حقوقها در سال ۱۳۹۸ است. همچنین اعضای حاضر در جلسه بر تخلف آشکار دولت در اجرای قانون اذعان و اتفاق نظر داشتند که این تخلف به ویژه برای حقوقهای ۲/۵ میلیون تا ۵ میلیون تومان محرز تشخیص داده شد. این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس همچنین گفت: بعضی نمایندگان دولت که در این جلسه حاضر بودند به سندی اشاره داشتند که مبنا و ملاک عملکرد دولت قرار گرفته است. در صورتی که این سند در مجلس مطرح و مصوب نشده است و هیچ گونه ارتباطی با قانون مصوب مجلس ندارد. بر این اساس، اگر ملاک عملکرد دولت در افزایش حقوق و مزایای کارکنان شاغل و بازنشسته دولت، متن و سندی است که در این جلسه ارائه شد، عوض کردن قانون برخلاف مصوبه مجلس است. حاجیبابایی در پایان گفت: با ادله ای که ارائه شد، مقرر شد ضمن ارسال گزارش این جلسه به هیئت رئیسه مجلس، ظرف ۱۰ روز دیوان محاسبات با بررسی احکام صادر شده، گزارشی را برای تصمیمگیری در جلسه آتی ارائه کند.

* گلواژه: ای کسانی که ایمان آورده اید! اموال و فرزندانتان شما را از یاد خدا غافل نکند و کسانی که چنین کنند زیانکارانند. منافقون، آیه ۹

 

...........بهداشت و سلامت

* جزئیات امضای الکترونیک پزشکان: معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه نسخه الکترونیک بدون امضای الکترونیک اصالت ندارد، گفت: امضای الکترونیک از سوء استفاده های احتمالی از دستخط، مهر و امضای پزشکان جلوگیری میکند. دکتر محمد جهانگیری افزود: هر پزشکی که در بستر الکترونیک خدمت ارائه میدهد، باید کارت عضویت هوشمند را دریافت کند تا سند یا نسخه الکترونیک که تجویز میکند، مورد قبول واقع شود. امکان ایجاد امضای الکترونیک برای تمامی پزشکان ظرف یک سال آینده مهیا خواهد شد و تمام اعضای جامعه پزشکی باید برای دریافت این کارت در سامانه نظام پزشکی شخصاً درخواست دهند.

* عادتهایی که به استخوانها آسیب میزنند: این تصور اشتباه وجود دارد که مشکلات مربوط به سلامت استخوانها در سنین بالا ظاهر میشوند. پوکی استخوان بیماری است که موجب تضعیف استخوانها شده، آنها را شکننده میکند و در معرض آسیب قرار میدهد. این بیماری به تدریج پیشرفت میکند و معمولاً در سنین بالا تشخیص داده میشود. از جمله عادات روزمره ای که باید اصلاح شوند، میتوان به موارد زیر اشاره کرد: قرار گرفتن در معرض آفتاب به بالا رفتن سطح ویتامین D کمک میکند. این ویتامین سلامت استخوانها را حفظ کرده و به بدن در جذب کلسیم کمک میکند. در صورتی که میزان ویتامین D کافی از طریق قرار گرفتن در معرض نور خورشید تأمین نشود، پزشکان مصرف مکملهای این ویتامین را توصیه میکنند. به هر میزان که تحرک بدنی بیشتری داشته باشیم، استخوانها استحکام بیشتری پیدا خواهند کرد. همچنین ورزش به ویژه پیاده روی نه تنها ماهیچه ها را محکم میکند، بلکه استخوانها را نیز مقاوم میسازد. استعمال سیگار به استخوانها نیز آسیب میزند. بیتوجهی به نقش الگوی خواب سالم در میان بسیاری از افراد متداول است، اما این عادت اشتباه تأثیر جدی بر سلامت دارد.

 

.........فرهنگ و هنر

* صدای ماورایی بهرام خاموش شد. سینمای ایران از دوره سوم، یعنی از زمانی که دکتر اسماعیل کوشان در سال ۱۳۲۶ از استانبول به ایران بازگشت و تصمیم گرفت فعالیتهای سینماییش را در ایران با تأسیس استودیوهای تازه ادامه دهد، عملاً وارد عرصه رشد شد. چرا که در دوره دوم، یعنی شروع سینمای ناطق با فیلم «دختر لر» ساخته عبد الحسین خان سپنتا که دیری هم نپایید (۱۳۱۲-۱۳۱۶)، شکستهای اولیه و تبعات آن را تجربه کرده بود. ضمن اینکه دوره اول (ورود سینما توگراف توسط میرزا ابراهیم خان عکاسباشی در ۱۲۷۹) دوران ورود سینما به ایران و مواجهه با وقایع مهم سیاسی تاریخ ایران محسوب میشود. گرچه عده ای بر آنند نخستین فیلمی که در تاریخ سینمای ایران ثبت شده، ساخته مظفر الدین شاه از دلقکهای دربار است.

الغرض، دوره سوم سینمای ایران با فیلم «طوفان زندگی» به تهیه کنندگی اسماعیل کوشان و کارگردانی علی دریابیگی آغاز شد.

ظهور دوبله در ایران به رونق سینما گرمای غیر قابل توصیفی بخشید؛ چرا که مردم این امکان را پیدا کردند تا فیلمهای خارجی را به زبان فارسی ببینند و فیلمسازان ایرانی احساس کردند میتوانند از هنر دوبلاژ در ساخته هایشان به بهترین شکل استفاده کنند. نتیجه این تحولات سریع، خلق آثار ماندگار دوبله شده خارجی و ایرانی شد.

یکی از اتفاقات قابل توجهی که در تاریخ دوبلاژ ایران –چه در دوران دوبله ایرانیها در ایتالیا از اوایل دهه ۳۰ و چه در ایران از میانه دهه ۳۰- رخ داد، انتخاب صداها بر اساس ویژگی شخصیتی صدا و تطابق آن با چهره بازیگر بود. بر این اساس، دوبلرهایی که صدای شاخصی داشتند، انحصاراً جای بازیگران مطرح جهان و ایران حرف زدند. این شیوه انتخاب صدای مناسب برای بازیگر نقش اول فیلمها که از سوی مدیر دوبلاژهایی مثل علی کسمایی، احمد رسولزاده، هوشنگ لطیفپور صورت میگرفت، امکان تربیت صداهای جوان و به خدمت گرفتن صدای بازیگران تئاتر را در دوبله فراهم ساخت.

پرویز بهرام از جمله بازیگران تئاتر بود که با رشد دوبله در ایران، به جمع دوبلرها پیوست. ویژگی خاص صدای او که چند سال از خودش بزرگتر را نشان میداد، مدیران دوبلاژ را بر آن داشت تا از او به عنوان دوبلر بازیگران میانسال استفاده کنند. البته این خصیصه را احمد رسولزاده نیز داشت و معمولاً بین این دو بر سر حرف زدن به جای بازیگر و گوینده توانایی مثل اورسن ولز رقابت بود.

لحن آمیخته با نوعی هیجان در بیان جملات و وجود حال و هوایی فلسفی و ماورایی در صدای بهرام، او را به سمت گویندگی مستند سوق داد و اتفاقاً در این حوزه هم با رسولزاده رقابت کرد؛ گرچه همزمان با مستند، به کار دوبلاژ ادامه داد؛ اما صدای او در مستندهای مختلف مثل «مسلمانان» که به زندگی مردم کشورهای مسلمان میپرداخت، ماندگار شد. علاوه بر این، صدای بهرام به جای سرگی باندرچوک در فیلم سینمایی «اوتللو» بعد از نزدیک به نیم قرن همچنان در ذهن مردم جاودانه مانده است.

............ورزشی

* اعلام شرایط مسابقات قهرمانی کشور شطرنج نابینایان: انجمن شطرنج فدراسیون نابینایان در نظر دارد مسابقات قهرمانی کشور این رشته را برگزار کند. در برگزاری این رقابتها، سهمیه هر استان شامل 3 ورزشکار در هر گروه مردان و زنان به تفکیک از کلاس B1 یک نفر، از کلاس B2-B3 دو نفر، یک سرپرست و مربی است. اعضای تیم ملی بزرگسالان و افراد دارای درجه بین المللی 1800 به بالا برای مردان و 1500 به بالا برای بانوان، سهمیه استان محسوب نشده و مستقیماً در مسابقات حاضر خواهند شد. این رقابتها در هفت دور به روش سوئیسی برگزار شده و زمان بازیها 90 دقیقه از ابتدای بازی به اضافه 30 ثانیه پاداش در ازای هر حرکت برای هر نفر است. با توجه به تأکید انجمن شطرنج، تیمهایی که قصد شرکت در این دوره را دارند، باید تا 28 خرداد آمادگی خود را به کمیته فنی فدراسیون نابینایان اعلام کنند.

* برگزاری اولین نشست دوچرخه سواری نابینایان تهران: رضا دهقان، مسئول کمیته فنی هیأت نابینایان تهران در خصوص این جلسه گفت: برای تمرینات دوچرخه سواری در ابتدا ۳۸ نفر ثبت نام کردند که ۲۰ نفر در کلاس حضور یافتند. در این بین، ۱۵ نفر از میان بانوان و ۵ نفر از میان آقایان بودند. خانم عزیزی به عنوان مربی بانوان انتخاب شد و در این جلسه در خصوص سطح ورزشکارانی که میخواهند این رشته را به صورت تخصصی آغاز کنند، بحث و تبادل نظر شد. وی بیان داشت: قرار شد در ابتدا تمرینات دوچرخه سواران در مجموعه ورزشی هرندی آغاز شود و روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده 12 و 13 خرداد، با ورزشکاران هماهنگ شد. برای ورزشکاران مرد نیز فعلاً چند جلوران حرفه ای داریم و در آینده سرمربی بخش آقایان نیز معرفی خواهد شد. دهقان در پایان گفت: پس از شروع تمرینات در مجموعه هرندی و مشخص شدن سطح ورزشکاران، در خصوص ادامه تمرینات در پیستهای دوچرخه سواری شهر تهران تصمیمگیری خواهد شد.

 

..............حوادث

* فیلم سیاهی که دو زندگی را نابود کرد: زن میانسال وقتی فهمید شوهرش به رابطه پنهانی او با مرد غریبه پی برده، از خانه فرار کرد، اما بعد از سه سال همزمان با مرگ شوهرش خود را تسلیم قانون کرد تا محاکمه شود.

این پرونده پر ماجرا از سه سال قبل شروع شد. پسر 18 ساله این زن هنگامی که گوشی مادرش را نگاه میکرد، به طور اتفاقی فیلمی از رابطه مادرش با مردی غریبه را دید و موضوع را بلافاصله به پدرش خبر داد. مرد میانسال وقتی به این رابطه پنهانی پی برد، با شکایت از همسرش میخواست او و مرد غریبه به نام فرشید را تحویل پلیس دهد که زن و مرد خیانتکار فرار کرده و ناپدید شدند. در حالی که سه سال از این ماجرا میگذشت و ردیابیها برای دستگیری آنها ادامه داشت، شوهر فریبا -زن خیانتکار- بر اثر تومور مغزی جان باخت و بدین ترتیب فریبا با اطلاع از این ماجرا به عقد فرشید درآمد و این زوج برای پایان دادن به زندگی مخفیانه خود تصمیم گرفتند تسلیم قانون شوند. بدین ترتیب صبح روز یکشنبه گذشته این زوج با مراجعه به شعبه پنجم دادگاه کیفری به ریاست قاضی بابایی و با حضور یک مستشار، پای میز محاکمه ایستادند. فرشید قبل از شروع جلسه در شرح ماجرا گفت: من دو ساله بودم که مادرم را از دست دادم و پدرم زن دیگری گرفت و من و خواهر و برادرهایم زیر دست نامادری افتادیم. او برای اینکه زودتر از دست ما خلاص شود، همه ما را در سن کم مجبور به ازدواج کرد. من 17 ساله بودم که به اصرار پدر و نامادری با یکی از دختران فامیل او ازدواج کردم، اما هیچ علاقه ای به این زن نداشتم و زندگیم جهنم بود. مدتی بعد با وجود دو فرزند برای کار به تهران آمدم که در یکی از خیابانهای تهران فریبا را دیدم. وقتی متوجه شدم او هم به من تمایل دارد، ارتباطمان آغاز شد. مدتی این رابطه ادامه داشت تا اینکه یکی از فیلمهایی که فریبا از ارتباط پنهانیمان گرفته و در گوشی همراهش ذخیره داشت، راز این دوستی را فاش کرد. من و فریبا به دنبال شکایت همسرش تصمیم گرفتیم فرار کنیم، اما پس از سه سال وقتی فهمیدیم شوهر فریبا در اثر بیماری جان باخته است، با هم ازدواج و سپس خود را تسلیم کردیم. فرشید ادامه داد: من هنوز همسر اولم را طلاق نداده ام و او کنار پدر و مادرش زندگی میکند؛ اما بعد از ازدواج با فریبا دو فرزندم را پیش خودم آوردم. فریبا هم رفتار خوبی با فرزندانم دارد. پس از رسیدگی به این پرونده، فرشید بازداشت شد. در ادامه فریبا نیز به قضات گفت: شوهرم بیمار بود و به خاطر اخلاق بد و عصبی بودنش هیچ وقت باهم ارتباط خوبی نداشتیم. او هیچ محبتی به من نداشت تا اینکه با فرشید آشنا شدم. او برعکس شوهرم مرد مهربان و با محبتی بود. به همین خاطر به او علاقه مند شدم. دو پسرم پس از مرگ پدرشان پیش عمویشان زندگی میکنند. پسرم کینه سنگینی از من به دل دارد و حاضر نیست مرا ببیند. پس از پایان جلسه محاکمه، قضات دادگاه ختم جلسه را اعلام کردند؛ اما تا زمان صدور رأی قطعی فریبا را آزاد کرده و مرد میانسال نیز راهی زندان شد تا حکم مناسب برای این زوج صادر شود.

..........اطلاعرسانی

* انجمن نابینایان ایران و انجمن علمی و آفرینشهای هنری معلولان ایران در نظر دارند نخستین جشنواره ملی کاما را برگزار کنند. دبیرخانه جشنواره از پدیدآورندگان، مترجمان، مصححان و ناشران دعوت میکند با پر کردن کاربرگ مخصوص جشنواره، کتاب یا کتابهای پیشنهادی خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند. 1- آثار ارسالی برای نخستین بار در پنج سال اخیر (1397-1393) منتشر شده باشند. 2- کتاب دارای برگه اعلام وصول باشد. 3- فقط آثاری در جشنواره داوری میشوند که پدیدآورنده کاربرگ ثبت نام را پر کرده و به همراه دو نسخه از کتاب به دبیرخانه ارسال کند. 4- آثار دریافت شده بازگردانده نخواهد شد. مهلت ارسال آثار: 31 مرداد 1398 

 نشانی: تهران- خیابان استاد نجات اللهی- خیابان اراک- پلاک 46- طبقه همکف

تلفن 02188913663-

www.ADLhamgam.ir       

tavanahamgam@yahoo.com

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *