شناسه خبر: 17240 منتشر شده در مورخ: 1398/3/2 ساعت: 10:19 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه پنجشنبه 2 خرداد 1398

روزنامه پنجشنبه 2 خرداد 1398

دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان - اقدامی برای حفظ برجام نمیکنند - چالشهای نظارتی بر عملکرد تشکلها - مشکل وزارت بهداشت با نانواییهای سنتی - آشنایی با اتحادیه جهانی خدمات قرآنی بریل - اعزام تیم گلبال به ژاپن با دست خالی - چاردیواری

روزنامه ایران سپید

پنجشنبه 2 خرداد 1398

17 رمضان 1440

23 می 2019

سال بیست و سوم شماره 6143

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

با تسلیت ایام شهادت مولای متقیان در مناجات شبانه شبهای قدر، التماس دعا داریم.

......عناوین این شماره......

دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان 2

اقدامی برای حفظ برجام نمیکنند 6

چالشهای نظارتی بر عملکرد تشکلها 7

مشکل وزارت بهداشت با نانواییهای سنتی 10

آشنایی با اتحادیه جهانی خدمات قرآنی بریل 12

اعزام تیم گلبال به ژاپن با دست خالی

چاردیواری

............ضیافت نور

* دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان: «ای خدا! مرا در این روز به اعمال صالحه راهنمایی کن و حاجتها و آرزوهایم را برآورده ساز. ای کسی که نیازمند شرح و سؤال بندگان نیستی! ای خدایی که ناگفته به حاجات و به اسرار خلق آگاهی! بر محمد و آل اطهار او درود فرست.» با توجه به اینکه بهترین اعمال، در ماه مبارک رمضان نماز و قرآن است و این نمازها در بردارنده بسیارى از سوره هاى قرآن است، هر کس هر چند شب را بخواند، غنیمت است. نمازهای شب هفدهم ماه مبارک رمضان را تا پایان ماه، یعنی سی ام به ترتیب درج کردیم. هفدهم: دو رکعت در رکعت اول حمد و هر سوره که خواهد و در رکعت دوم حمد و صد مرتبه توحید و بعد از سلام صد مرتبه نیست خدایی مگر الله. نماز شب هجدهم: چهار رکعت، در هر رکعت حمد و بیست و پنج مرتبه سوره کوثر. نماز شب نوزدهم: پنجاه رکعت با سوره حمد و پنجاه مرتبه سوره أِذا زلزلت. مرحوم علامه مجلسى میگوید: ظاهراً مراد آن است که در هر رکعت یک مرتبه این سوره را بخواند؛ زیرا در یک شب خواندن دو هزار و پانصد مرتبه سوره «أِذا زلزلت» دشوار خواهد بود. نماز شب بیستم تا بیست و چهارم: در هر یک از این شبها، هشت رکعت نماز بخواند که پس از حمد، هر سوره اى خواست میخواند. نماز شب بیست و پنجم: هشت رکعت در هر رکعت حمد و ده مرتبه توحید. نماز شب بیست و ششم: هشت رکعت در هر رکعت حمد و صد مرتبه توحید. نماز شب بیست و هفتم: چهار رکعت در هر رکعت حمد و ملک و اگر نتواند بیست و پنج مرتبه توحید. نماز شب بیست و هشتم: شش رکعت در هر رکعت حمد و صد مرتبه آیة الکرسی و صد مرتبه توحید و صد مرتبه کوثر و بعد از نماز، صد مرتبه صلوات. نماز شب بیست و نهم: دو رکعت در هر رکعت حمد و بیست مرتبه توحید. نماز شب سی ام: دوازده رکعت در هر رکعت حمد و بیست مرتبه توحید و بعد از فارغ شدن، صد مرتبه صلوات. این نمازها هر دو رکعت یک سلام است.

* برداشتی از سوره قارعه "بخش اول": آن کوبنده! آن القارعه چیست؟ شدت آن کوبندگی که پیامبر هم از درک عظمت آن عاجز است. کوبندگی که متلاشی کننده است و آنچنان رعب و وحشتی در دل بشر ایجاد میکند که همه هراسان و نگران چون ملخهای پراکنده در اثر برخورد با یکدیگر به روی هم انباشته میشوند. کوهها که استقرار زمین به آنها وابسته است، مانند پشمهای رنگین زده شده، متلاشی میشوند. این یوم، یوم قیامت است که در آن زمین متلاشی شده و جهان مادی دگرگون گشته؛ آنچه در زمین مرکز ثقل بوده، ثقل بودنش را از دست داده است. در روز قیامت، ثقلها مادی نیستند، هرچند در زمین هم همیشه ثقلها مادی نیستند؛ (حرف سبکی زده شده یا حرف وزینی بیان شده، سبکی و وزین بودن سخن مادی نیست.) روز قیامت از دنیای مادی خبری نیست. پس بشر به دنبال ثقلی میگردد که وزین باشد و استقرار یابد و از سرگردانی و حیرانی نجات یابد. این ثقل را باید از درون خود بجوید، از زندگی که در زمین داشته است، نحوه زندگی اختیاری و ارادی که برگزیده، آیا سخن وزین گفته؟ آیا رفتاری اعتدالی داشته؟ آیا قدم محکمی که حاکی از حکمت و استواری باشد برداشته؟ در این صورت بله! وزین است. به مرکز ثقل وجودیش که همان الله است وصل شده است و میتواند از هول و هراس القارعه رهایی یابد. میتواند فی عیشه راضیه را که در این دنیا برای خود ساخته ادامه دهد. همان طمأنینه ای که در دنیا داشته؛ همان اعتقاد و یقینی که به اصل وجودی خودش، یعنی الله داشته؛ همان ثقلت موازینه است و او را از واله و شیدایی و سرگردانی در این دنیا بارها و بارها نجات داده و در روز قیامت هم نجات خواهد داد.

* گلواژه: سوگند به نفس و آن کس که آن را درست کرد؛ سپس پلیدکارى و پرهیزگارىش را به آن الهام کرد که هر کس آن را پاک گردانید، قطعاً رستگار شد و هر که آلوده اش ساخت، قطعاً در باخت. قرآن کریم، سوره شمس، آیه ۷-۱۰

* گلواژه: هنگامی که توانایی فزونی یابد، شهوت کاستی گیرد. حضرت علی (ع)

 

..............سیاسی

* اقدامی برای حفظ برجام نمیکنند. فلاحتپیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اروپاییها فقط به برجام آویزان شده اند و اقدامی برای حفظ آن نمیکنند و بعید است «اینستکس» را هم اجرایی کنند. اروپاییها تا کنون نشان داده اند بازیگر مستقلی در تحولات نیستند و منتظرند بین ایران و آمریکا شرایط تازه ای شکل گیرد. در واقع کشورهای اروپایی تا آن زمان صرفاً میخواهند به عنوان یک بازیگر بمانند، اما اقدامی در تحولات انجام نخواهند داد.

* داناییفر، سفیر سابق ایران در عراق گفت: ظرفیت جنگ تمام عیار دیگر در منطقه وجود ندارد؛ ولی آمریکاییها نگرانیهایی دارند و دلیلش نیز رفتارها و گفتارهای متناقض خودشان است.

* واشنگتنپست در یادداشتی با اشاره به توانمندیها و قدرت جمهوری اسلامی ایران، به آمریکاییها هشدار داد که جنگ با ایران «مادر همه باتلاقها» خواهد بود.

 

..........میزگرد

* چالشهای نظارتی بر عملکرد تشکلها «ادامه میزگرد ایران سپید با موضوع چالشهای نظارتی تشکلها با حضور مسئولان هیئت نظارت بر تشکلها در وزارت کشور»:

خاکی: یک پروتکل بین ما و تشکلهاست که به آن اساسنامه میگویند. بر اساس این پروتکل است که تشکلها مجوز دریافت میکنند. یعنی در پروتکل دو نکته باید دقیقاً مشخص شود: اهداف و روشهای رسیدن به آن اهداف. وقتی هر دو نکته از طرف تشکل تبیین شد، هیئت نظارت بررسی کرده و مجوز میدهد. در حقیقت مواردی که تخلف محسوب میشوند، بر اساس همین دو نکته یا دو اصل مهم است. یعنی بر اساس متن اساسنامه ای که خود تشکل ارائه کرده، اگر موردی خلاف آن اتفاق بیفتد، تخلف محسوب میشود. حتی کم کاری هم به نوعی تخلف محسوب میشود. به این معنا که تشکل بر اساس مفاد اساسنامه حرکت خلافی انجام نداده، اما برای نیل به اهدافی که در متن اساسنامه قید کرده، تلاش لازم را به خرج نمیدهد و کوتاهی میکند. به علاوه، دو آیین نامه هم در دولت تصویب شده که یکی به «ماده ۲۹» مشهور است و بر حقوق تشکلها دلالت دارد و مشخص میکند که تشکلها در چه مواردی میتوانند مداخله کنند. آیین نامه دیگر بر تکالیف تشکلها تأکید دارد. تمام این موارد، معیارهای اصلی ما در نظارتهای حقوقیست که بسته به موضوع فعالیت تشکلها اعم از خیریه ای و غیر خیریه ای، در نظر میگیریم و اگر خلاف این موارد فعالیتی صورت بگیرد، ما وارد مذاکره میشویم. - با توجه به اینکه یکی از مسئولیتهای آقای حاجیان مدیریت مرکز توانمند سازیست، طرح این سؤال از ایشان شاید ما را به پاسخ دقیقی برساند. به طور کلی اولویت بندی شما در بررسی و صدور مجوز به درخواستهای پراکنده با موضوعات مختلف و متنوع بر چه معیار هایی استوار است؟ حاجیان: شاید اصلیترین یا یکی از اصلیترین معیارها در اولویت بندی نیازهای جامعه و لحاظ کردن آن نیازها در ارائه مجوز به تشکلها، بحث فرهنگسازیست. اما آنچه ما بر اساس آن –حد اقل در دفتر توانمندسازی- عمل می کنیم، نیازهای مربوط به آموزش و توانمندسازیست. در واقع موارد آموزشی مورد نیاز در استانها را دریافت میکنیم، اما صدور مجوز در این زمینه را به خود استانها واگذار میکنیم؛ در عین حال خودمان هم نظارت داریم، اما در شیوه کار استانها دخالت نمیکنیم. قبلاً مواردی داشتیم که مثلاً یک نماینده از اینجا به استانی میرفت تا بر اساس نیاز سنجی که صورت گرفته بود، آموزشهای لازم را بدهد. منتها این ماجرا با اعتراضهای استان مواجه شد و اظهار کردند که خودشان استاد و صاحبنظر دارند. بنا بر این ما هم تصمیم گرفتیم این بخش را به خود آنها واگذار کنیم، اما نظارتهای از دور را داشته باشیم. اکبری: نکته دیگر اینکه ما سعی میکنیم تشکلها را در زمینه ارائه خدمات اجتماعی توانمند کنیم. ضمن اینکه نیاز سنجی صورت میگیرد، کارگاههای دوره ای هم برگزار میکنیم که کارشناسان خود تشکلها هم در آن شرکت میکنند و به نوعی هم افزایی میشود. «ادامه دارد»

............بهداشت و سلامت

* مشکل وزارت بهداشت با نانواییهای سنتی: کنترل مصرف "نمک" یکی از عوامل مهم در کنترل فشار خون است و از آنجا که نان قوت غالب ایرانیان است، کاهش میزان نمک در نان از دغدغه های جدی وزارت بهداشت بوده است. معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: مشکل اصلی ما برای کنترل میزان نمک نان، در نانواییهای سنتی است. دکتر رئیسی با اشاره به اینکه کنترل نمک نان صنعتی بسیار راحتتر است، افزود: در نانواییهای سنتی به بهانه عملآوری بهتر نان، علاوه بر نمک موجود در خمیر نان، اقدام به اضافه کردن نمک بیشتر میشود. یکی از توصیه های جدی ما اهمیت به کیفیت آرد و گندم است. به همین منظور باید به سمت تهیه و تولید نان صنعتی گام برداریم. البته نسبت به دو سال قبل میزان نمک مصرفی نانواییهای سنتی کاهش یافته است.

* نتیجه معکوس نوشیدن قهوه برای افزایش تمرکز: یک متخصص تغذیه گفت: نوشیدن چای غلیظ و قهوه بیش از حد به منظور افزایش تمرکز حواس و بیداری که اغلب در فصل امتحانات دانشآموزان و دانشجویان به مصرف آن روی میآورند، نتیجه معکوس دارد و سبب افزایش استرس، بیقراری و عدم تمرکز میشود. میرعباس رضوی افزود: تغذیه مناسب نقش کلیدی در موفقیت و افزایش بازدهی در شرایطی مانند کنکور یا امتحانات دارد. به همین دلیل برای افزایش بازدهی، عملکرد بهتر مغز و تقویت حافظه باید به نوع مواد غذایی مصرفی توجه بیشتری کرد. داشتن یک برنامه غذایی شامل سه وعده اصلی و 2 تا سه میان وعده در دوران امتحانات بسیار ضروری است. رضوی با بیان اینکه استرس ناشی از یک امتحان باعث پرخوری یا بی اشتهایی میشود، گفت: بینظمی در صرف غذا موجب ناراحتی گوارشی میشود که روی بازده ذهنی اثر نامطلوب میگذارد و استرس با تغییراتی باعث افزایش نیاز به مواد مغذی شده و با توجه به حساس بودن سن دانشآموزان با مشورت متخصص تغذیه میتوان در صورت نیاز از برخی مکملها استفاده کرد.

...........از شش نقطه جهان

* آشنایی با اتحادیه جهانی خدمات قرآنی بریل: قرآن کریم, به عنوان کتاب آسمانی مسلمانان و راهنمای سعادت بشری و عزیزترین یادگار پیامبر بزرگوار اسلام و حلقه اتحاد مسلمانان جهان, از جایگاه ویژه ای میان پیروان آن پیامبر عظیم الشأن برخوردار است. نابینایان از جمله اقشاری هستند که توجه ویژه ای را نسبت به مطالعه و بهرگیری از رهنمونهای این کتاب عزیز مبذول میدارند. ایران، به عنوان یکی از پهناورترین و پر جمعیتترین کشورهای دنیای اسلام، توانسته در طول سالیان اخیر امکانات مناسبی را جهت استفاده نابینایان از قرآن کریم و منابع مطالعاتی مرتبط با آن فراهم کند. از چاپ بریل قرآن کریم گرفته تا تولید انواع نسخ صوتی و ترجمه های مختلف و کتب پژوهشی در خصوص قرآن کریم، به شکل دسترس پذیر برای افراد نابینا. حتی این روزها با پیشرفت تکنولوژی، شاهد گسترش نرم افزارهای ویژه گوشیهای هوشمند یا رایانه در حوزه قرآن کریم هستیم که برای استفاده نابینایان هم مناسبسازی شده اند. این شرایط اما خاص ایران است و شاید به جرأت بتوان گفت کمتر کشور اسلامی را میتوان یافت که به این اندازه در امر دسترس پذیر ساختن منابع مطالعاتی اسلامی برای نابینایان تلاش کرده باشد. در گوشه گوشه دنیا، از سودان گرفته تا آلبانی و از پاکستان تا اتیوپی، نابینایان زیادی هستند که عمری جستجو میکنند تا بتوانند یک نسخه بریل از قرآن را بیابند. در این میان، مراکز خیریه ای هم در سراسر جهان فعالیت میکنند که هدفشان رساندن امکاناتی از این دست، به نابینایان علاقمند در جای جای دنیاست. «اتحادیه جهانی خدمات قرآنی بریل»، یکی از همین قبیل مؤسسات است که طی عمر کوتاه فعالیتهای خود، توانسته خدمات گسترده ای را در این حوزه، در اختیار نابینایان دنیا قرار دهد. این مرکز که با نام اختصاری «IBQS» فعالیت میکند، در حقیقت تلاش دارد با گرد هم آوردن تمامی مراکزی که در مناطق مختلف دنیا در همین راستا مشغول به کار هستند، امکان استفاده همه نابینایان از خدمات بریل قرآنی را فراهم کند. ایده اولیه برای تشکیل چنین مرکزی، در پایان کنفرانسی شکل گرفت که در فوریه 2013 در استانبول و با عنوان «کنفرانس بین المللی قرآن به خط بریل» برگزار گردید. مؤسساتی از کشورهای ترکیه، اندونزی، هندوستان، آفریقای جنوبی، مالزی، عربستان سعودی، پاکستان، مصر، یمن، اردن، انگلستان و فلسطین برای ارائه چنین خدمتی به نابینایان جهان، دست به دست هم داده اند. از ایران نیز مرکز رودکی و مؤسسه فرهنگی-قرآنی اصفهان در انجام این امر خیر با این اتحادیه همکاری میکنند. خدمات این اتحادیه معمولاً به شکل برخط در اختیار نابینایان قرار میگیرد. خدمات این مرکز، حوزه های مفید و جذابی را شامل میشوند. ارسال قرآن کریم به خط بریل به سراسر دنیا، یکی از اصلیترین خدماتی است که اتحادیه جهانی قرآن بریل انجام آن را به عهده گرفته است. نابینایان از سراسر دنیا میتوانند در سایت ثبت نام کرده و از یک نسخه قرآن بریل که از طریق پست برایشان ارسال میشود بهره مند شوند. افزون بر این، در خصوص نابینایانی که در کشورهایی زندگی میکنند که یا به دلیل نابینایی یا به خاطر عدم توجه دولتهای متبوعشان به امر آموزشهای قرآنی، از نعمت سواد قرآنی بیبهره مانده اند، این مرکز امکان آموزش روخوانی قرآن کریم را فراهم ساخته است. کاربران علاقمند میتوانند فرمهای مربوطه را از طریق وبسایت مذکور پر کرده و از این آموزشها که به شکل برخط و با امکان استفاده از صوت و تصویر و به کمک نرم افزار اسکایپ ارائه میشود، استفاده کنند. وبسایت این مرکز به نشانی: braillequran.org اطلاعات بیشتری را در خصوص دامنه فعالیتهای اتحادیه در اختیار علاقمندان قرار میدهد.

* گلواژه: بدرستی که شیعیان ما قلبشان از هرناخالصی و حیله و تزویر پاک است. امام حسین (ع)

* گلواژه: نیاز مردم به شما از نعمتهای خدا بر شما است، از این نعمت افسرده و بیزار نباشید. امام حسین (ع)

 

............ورزشی

* اعزام تیم گلبال به ژاپن با دست خالی: سرمربی تیم ملی گلبال مردان گفت: از بازیهای پارا آسیایی جاکارتا تا کنون، هیچ برنامه خاصی برای تیم ملی گلبال نداشتیم و باید با دست خالی برای کسب سهمیه پارالمپیک 2020 به ژاپن برویم. مهدی نباتی گفت: پس از اینکه تیم گلبال مردان در جاکارتا به عنوان قهرمانی دست یافت، تلاش بر این بود که روی این تیم برنامه ریزی داشته باشیم تا خود را برای کسب سهمیه پارالمپیک توکیو آماده کنیم. تیم ملی گلبال مردان برای کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، آذر باید در مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن شرکت کند که تا به امروز اردوهای آنها به دلیل مشکلات اقتصادی با تعطیلی مواجه بوده است. سرمربی تیم ملی گلبال مردان تصریح کرد: برای انتخاب تیم ملی قرار است بعد از ماه رمضان، مسابقات قهرمانی کشور برگزار شود تا با گزینش ۱۲ نفر برتر، اردوی تیم ملی را برپا کنیم. البته بعد از برگزاری چند مرحله اردوی آماده سازی ۶ بازیکن اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا مشخص خواهد شد. نباتی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه ژاپن تنها فرصت برای کسب سهمیه پارالمپیک است و این سهمیه تنها به تیم قهرمان اختصاص مییابد، شرایط تیم ملی گلبال را برای کسب سهمیه چگونه ارزیابی میکنید؟ خاطرنشان کرد: هدف گذاری ما کسب عنوان قهرمانی در ژاپن است، اما کسب عنوان قهرمانی با دست خالی بسیار دشوار است. تلاش بر این است که با آماده سازی تیم در چند مرحله اردوی داخلی، تا زمان اعزام به ژاپن، شرایط خود را به قهرمانی نزدیک کنیم. وی در پایان در خصوص به تعویق افتادن پرداخت پاداش مدالآوران جاکارتا و تأثیر آن در کسب سهمیه پارالمپیک گفت: با توجه به اینکه در سال کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ قرار داریم، هر اندازه مسؤولین در این زمینه به تعهدات خود عمل نکنند، تأثیر منفی بر روی عملکرد ورزشکاران خواهد داشت و آنها را نسبت به کسب سهمیه بی انگیزه میکند.

 

.............چاردیواری

* «من علی علی گویم، با صوت جلی گویم؛ ای شاه ولایت! جانم به فدایت.» با سلام و آرزوی قبولی عبادات روزه داران عزیز، پیشاپیش ایام ضربت خوردن و شهادت اسوه عدالت حضرت علی (ع) را به تمام شیعیان و پیروان آیین عدالتگستر این بزرگمرد، تسلیت میگویم و امیدوارم میراث معنوی باقی مانده از ایشان، یعنی تسلیم به رأی مردم و عدالت محوری در هر شرایط در رفتار پیروان راستین ایشان تأثیر ماندگار بگذارد. زیرا عدالتجویی و تعهد به آن از بزرگترین مظاهر پرهیزگاری فردی و جمعی است. اما نامه ها و تماسهای شما عزیزان: آقای قاسمی از تبریز به دنبال درخواستشان در مورد باز کردن کانال روزنامه روی پایگاههای اطلاعرسانی داخلی پیشنهاد کردند پیامرسان سروش با پیگیری روزنامه مناسبسازی شود که در گذشته نیز یک بار این امر پیگیری شد که متأسفانه به نتیجه دلخواه نرسید، اما قطعاً دوباره این امر پیگیری میشود. آقای ایران نژاد که گویا از افرادی بودند که در طرح گردآوری اطلاعات از بیماران شبکیه شرکت داشتند، از نتیجه این طرح که توسط بیمارستان لبافینژاد صورت گرفت، پیگیر شدند. قطعاً از این مرکز جویا خواهیم شد؛ ولی بر اساس گفتگویی که قبلاً با مسئولان طرح داشتیم، این پروژه یک طرح تحقیقاتی با هدف مشخص کردند انواع اختلالات و آسیبهای شبکیه به ویژه مبتلایان به «آر پی» بود که مانند هر طرح پایه ای تحقیقاتی پردازش اطلاعات آن مستلزم زمان و مقدمه جهشهای درمانی در آینده است. با این وجود در این خصوص پیگیر و جویا خواهیم شد. آقای شمس ا... بزرگمهر از تهران با تشکر از مطالب ویژه ماه مبارک رمضان، خواهان آموزش دقیق نمازهای شب در این ماه شدند که به مسئول ستون منعکس شد. آقای سیادتی خواهان کاهش حجم مطالب کشکول و جدول و جایگزینی با گزارشهای سیاسی یا ستون حوادث شدند. آقای حاجنصیری از قزوین با ذکر اینکه کارکنان بانک ملی قزوین از وصول چک ایشان خودداری کرده و خواهان فرد امین برای دریافت چک شدند، به شدت آزرده شدند که قطعاً حق با ایشان است و جهت حل مشکلاتی از این دست که کم هم نیست، مجدداً با مسئولان بانک مرکزی تماس گرفتیم تا در نشستی این مشکلات را مطرح و چاره جویی کنیم. هرچند باید دانست مشکلات فرهنگی و سطح دانسته های عمومی جامعه را صرفاً با صدور بخشنامه و دستور العمل نمیتوان بالا برد. برخی تغییرات زمان میخواهد. بزرگترین مشکل ما در کشور آن است که میخواهیم همواره چرخ را از نوع اختراع کنیم وگر نه برای ارائه درست خدمات به افراد معلول از جمله نابینایان در بانکها، کشورهای توسعه یافته که دارای سابقه طولانی خدمات بانکی هستند، دستور العملها را تجربه کرده و ابلاغ کرده اند. خانم مرجان محبی از برخی ضعفها در چاپ روزنامه گله کردند که درست است و به علت نوسان در جنس کاغذ چاپی روزنامه در یک سال گذشته است که محصول تحریم فعلی است.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *