شناسه خبر: 17222 منتشر شده در مورخ: 1398/3/1 ساعت: 08:46 گروه: بهداشت و سلامت  
بسیج ملی کنترل فشارخون و پیگیری وضعیت مبتلایان به پرفشاری خون

بسیج ملی کنترل فشارخون و پیگیری وضعیت مبتلایان به پرفشاری خون

به گفته معاون دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت بعد از اجرای بسیج ملی کنترل فشارخون از طریق شماره تلفن همراه و کد ملی ، پیگیر درمان افرادی که در طول پویش ملی کنترل فشار خون شناسایی شده‌اند خواهیم بود

به گزارش ایران سپیدبه نقل از ایرنا: علیرضا مهدوی افزود: در سامانه یک پارچه بهداشت (سیب) یک خدمت به صورت ویژه طراحی شده است که مطابق آن هر فرد بالای 30 سال که به مراکز بهداشتی برای دریافت خدمت مراجعه کند، فشار خونش اندازه گیری و ثبت می‌شود.

علی رضا مهدوی با اشاره به اجرای پویش ملی کنترل فشار خون بالا از 27 اردیبهشت افزود: این بسیج ملی از 27 اردیبهشت تا 15 تیر ماه برگزار می‌شود و به دلیل تقارن آن با ماه مبارک رمضان و اینکه فشار خون افراد در این ماه به دلیل روزه داری کمتر از میزان واقعی نشان داده می‌شود، در این طرح تا 17 خرداد ماه تمرکز بیشتر بر روی آموزش، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مردم و ارائه دهندگان خدمت خواهد بود و پس از عید فطر، اندازه گیری‌های فشار خون در ایستگاه‌های ثابت و سیار و همچنین مراکز و پایگاه‌های سلامت انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر ثبت فشار خون افراد در سامانه سیب، یک سامانه نیز برای خوداظهاری افراد به آدرس salamat.gov.ir طراحی شده است.

معاون دفتر مدیریت بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت گفت: مشارکت دستگاه‌ها در این طرح بسیار مهم است. تاکنون تجربه مشارکت سازمان‌ها و نهادها در بسیج‌ها و کمپین‌ها را داشته‌ایم، ولی این بار برنامه به صورت الکترونیک انجام می‌شود. داده‌ها در یک سامانه ثبت می‌شوند و این مزیت را دارد که مشارکت هر نهادی که ایستگاه و پرسشگر داشته باشد به نام خود آن نهاد در سامانه ما ثبت می‌شود و بر این اساس بعد از طرح می‌توانیم میزان مشارکت هر نهادی را مشخص کنیم.

مهدوی گفت: انجام کار گروهی و تیمی و ارتقای آگاهی مردم درباره فشار خون دو هدف عمده این بسیج ملی است. زیرا حداقل 40 درصد افرادی که فشار خون دارند از وجود این بیماری در خود بی خبرند و از بین افرادی هم که خبر دارند تقریبا نیمی از آنان کنترل درستی روی فشار خون خود ندارند.

وی اظهار داشت: بعد از اتمام زمان طرح نیز از طریق شماره تلفن همراه و کد ملی افراد، پیگیر درمان افرادی که نیاز به مراقبت دارند و در طول پویش ملی کنترل فشار خون شناسایی شده‌اند خواهیم بود.

مهدی اضافه کرد: درمان نیز از اصلاح الگوی غذایی افراد شروع می‌شود تا درمان دارویی و الزاما همه افراد در این طرح دارو دریافت نخواهند کرد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *