شناسه خبر: 17220 منتشر شده در مورخ: 1398/2/31 ساعت: 09:50 گروه: اجتماعی  
فراخوان جشنواره ملی مقاله نویسی نابینایان به بریل

فراخوان جشنواره ملی مقاله نویسی نابینایان به بریل

سازمان اسناد و کتابخانه ملی نخستین دوره «جشنواره ملی مقاله نویسی نابینایان به بریل (منابر)» را با شعار (بریل؛ خطی سپید به وسعت دیدن) برگزار می‏نماید؛

به گزارش ایران سپید سازمان اسناد و کتابخانه ملی با هدف حفظ و گسترش خط بریل فارسی، آگاهی بخشی بیشتر نسبت به بریل در جامعه، ترویج، ترغیب و نهادمندسازی این خط در بین نابینایان، ایجاد توجه و حساسیت نسبت به بریل در دستگاه‏های ذی‏ربط، بازشناسی و توجه ویژه به ظرفیت حداکثری بریل در تأمین نیازهای اطلاعاتی نابینایان، فراهم سازی بسترهای لازم برای نشان دادن توانمندی‏های علمی و پژوهشی افراد با آسیب بینایی و... نخستین دوره «جشنواره ملی مقاله نویسی نابینایان به بریل (منابر)» را با شعار (بریل؛ خطی سپید به وسعت دیدن) برگزار می‏نماید؛ لذا افراد با آسیب بینایی می‏توانند در محورهای زیر مقالات کوتاه خود را، در دو گروه (زیر 20 سال تا 700 کلمه) و (بالای 20 سال تا 1200 کلمه) به خط بریل و از طریق پست حداکثر تا 31/5/1398 به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

محورهای جشنواره:

راهکارهای کاهش شکاف اطلاعاتی بین نابینایان و سایر افراد با استفاده از خط بریل؛

مناسب‏ترین روش یکپارچه سازی دسترسی به منابع بریل و گویا با توجه به اقتضائات سیاستی، حقوقی، اجتماعی و فرهنگی؛

آسیب شناسی نحوه آموزش بریل فارسی و روش‏های استفاده از آن در مدارس نابینایان؛

مقالات ارسالی از نظر درست ‌نویسی و رعایت رسم الخط بریل و از بُعد محتوایی، ارزیابی و داوری شده و از افراد برگزیده در اختتامیه جشنواره (مصادف با هفته نابینایان) با اهدای جوایز نفیس تقدیر  می گردد.

آدرس دبیرخانه جشنواره: بزرگراه حقانی-غرب به شرق-بعد از مترو حقانی-بلوار کتابخانه ملی-ساختمان کتابخانه ملی-دبیرخانه حوزه ریاست، کدپستی: 1538633311

راههای ارتباط با جشنواره:

ایمیل: Manaber@nlai.ir

شماره تماس: 81622885-021

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط نگارش و ارسال مقالات و فعالیت‏های جنبی به شیوه نامه جشنواره ملی منابر مراجعه فرمایید.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *