شناسه خبر: 17213 منتشر شده در مورخ: 1398/2/31 ساعت: 09:04 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه سه شنبه 31 اردیبهشت 1398

روزنامه سه شنبه 31 اردیبهشت 1398

ماه خدا گشت دو نیم - دستور رئیس جمهوری برای رونق تولید - نمایشگاهی خالی از معلولان - کودکانی که زیاد تلویزیون تماشا میکنند، خواب کمتری دارند - ضربآهنگ بندگی: مروری بر موسیقی ماه ضیافت - وزارت ورزش از ورزشکاران پارالمپیکی عذرخواهی کند - سفارش اینترنتی سیانور برای خودکشی

روزنامه ایران سپید

سه شنبه 31 اردیبهشت 1398

15 رمضان 1440

21 می 2019

سال بیست و سوم شماره 6141

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

ولادت باسعادت کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی مبارک باد.

.........عناوین این شماره.......

ماه خدا گشت دو نیم 2

دستور رئیس جمهوری برای رونق تولید 6

نمایشگاهی خالی از معلولان 8

کودکانی که زیاد تلویزیون تماشا میکنند، خواب کمتری دارند 11

ضربآهنگ بندگی: مروری بر موسیقی ماه ضیافت 13

وزارت ورزش از ورزشکاران پارالمپیکی عذرخواهی کند

سفارش اینترنتی سیانور برای خودکشی

............ضیافت نور

* ماه خدا گشت دو نیم. «در نیمه رمضان، نور حق جلوه کرده است و دومین امام نور، پای بر زمین نهاده و آن را متبرک ساخت. رمضان معطر شده است از عطر خوشبوی یاسمن اهل بیت (ع)، از حُسن «حسن» که گام بر گستره زمین نهاده و جهانی را منور ساخته است. او امام مجتبی (ع)، سید نجیبان است، میلادش مهر نا امیدی بر پیشانی شب زده و راه روشن را به همگان نشان داده است.» عجبا کار مسیحا کند این بوی نسیم، بار الها، ز کجا میرسد این لطف عمیم؛ عطر گیسوی پیمبر بود این بوی مگر، یا که از باغ بهشت آید و جنات نعیم؛ یا رب این معجزه ها از اثر مقدم کیست، که چنین باد صبا زنده کند عظم رمیم؛ مگر از راه رسد شاه جوانان بهشت، کآورد بوی بهشت از همه سو پیک نسیم؛ خاکیان غرق سرورند، چو آید به زمین، گوشواری که مزیّن شد از او عرش عظیم؛ تا که نور «حسن» از منزل «زهرا» سر زد، طور ثانی شده آن خانه به موسای کلیم؛ میزبان گشته خدا و پی اتمام کرم، شد به ماه رمضان جلوه گر آن نور قدیم؛ برتر از معجز شق القمر این جا بنگر، کآمد آن شمس ضحی، ماه خدا گشت دو نیم.

* قبصی از سوره توحید: امام موسی صدر در تفسیر سوره توحید به نکته ای اشاره میکند که شاید کمتر به آن دقت کرده بودیم. میگوید: بسم الله جار و مجرور است و در معنا ناکامل است و به فعلی نیاز دارد تا کامل شود. به نام خدای رحمان و رحیم. چه چیز؟ چه کار؟ چه میکنیم؟ چه چیز را باید بفهمیم؟ به چه چیز باید توجه کنیم؟ گویا باید منتظر آنچه در ادامه میآید باشیم تا معمای بسم الله برایمان حل بشود. شاید اینکه میگویند بسم الله الرحمان الرحیم هر سوره متعلق به همان سوره است از این جنبه باشد. یعنی مثلاً به نام خدای رحمان و رحیم، بگو که او یکتاست و شاید نشستن آن در سرآغاز تمامی افعال ما، کامل کردن معنای آن باشد، تمامی کردار و گفتار ما، وقتی با نام او آغاز شوند، کامل کننده معنای بسم الله الرحمان الرحیم هستند. در سوره حمد میخوانیم ما را به صراط مستقیم هدایت نما. درباره اینکه صراط مستقیم چیست، حرفهای بسیاری زده شده، ولی به نظر من دو آیه بعدی که بلاواسطه پس از آن آمده اند، احتمالاً برای تبیین این راه راست از همه شایسته تر هستند تا مورد توجه قرار گیرند. راه چه کسانی؟ قرآن پاسخ میدهد: راه کسانی که به ایشان نعمت داده ای. نعمتی که میتواند شامل هدیه های مادی و معنوی خداوند باشد. پس راه راست مسیری است که قدم گذاشتن در آن انواع و اقسام نعمتها را در زندگی فرد جاری میکند. اگر در جمعی زندگی میکنیم که اکثریت از نعمتهای گونه گون بیبهره اند، آیا آن جمع در مسیر مستقیم است؟ آیا حرکت در صراط مستقیم است که جوامع را در مسیر رفاه و بهره مندی از نعم مادی و معنوی قرار میدهد؟ اینها پرسشهایی هستند که باید به آنها فکر کرد.

* دعای روز پانزدهم ماه مبارک رمضان: «خدایا! در این روز طاعت بندگان خاشع و خاضع خود را نصیب من گردان و شرح صدر مردان فروتن و خداترس را به من عطا فرما. به حق امان بخشی خود، ای ایمنی دلهای ترسان!» چرا دین اسلام در حکم پوشش و حجاب بین زنان و مردان تفاوت قائل شده است؟ پاسخ: «تفاوت زن و مرد در بسیاری از احکام تشریعی همانند حجاب، ناشی از تفاوتهای تکوینی آنها است. لذا اسلام متناسب با تفاوتهای تکوینی زن و مرد، قوانین خود را تشریع کرده است. از سویی تحقیقات علمی ثابت کرده که مردان نسبت به محرکهای چشمی حساس بوده، و زنان نسبت به محرکهای لمسی حساسیت بیشتری دارند. لذا برای حفاظت آنان از مفاسد ناشی از این ویژگی، آنان را به حجاب و پوشش در مواجهه با مردان نامحرم دستور میدهد.» منبع: پایگاه اطلاعرسانی حوزه * گلواژه: همنشین بیخرد مباش که کار زشت خود را زیبا جلوه داده، دوست دارد تو همانند او باشی. حضرت علی (ع)

* گلواژه: تندخویی بیمورد نوعی دیوانگی است، زیرا که تندخو پشیمان میشود و اگر پشیمان نشد، پس دیوانگی او پایدار است. حضرت علی (ع)

..............سیاسی

* دستور رئیس جمهوری برای رونق تولید. دکتر روحانی روز دوشنبه به دستگاههای اجرایی دستور داد تا برای تسهیل فرآیند سرمایه گذاری داخلی و خارجی و رفع موانع آن به ویژه در زمینه مقررات زاید و دست و پاگیر و غیر ضروری و جذب سرمایه ایرانیان مقیم خارج از کشور و همچنین واگذاری بنگاههای اقتصادی به بخش غیر دولتی، به طور جدی تسریع کنند. * روز یکشنبه برخی قربانیان اسیدپاشی میهمان مجلس بودند. زهرا سعیدی، نماینده مبارکه در مجلس به مرضیه ابراهیمی، از قربانیان اسیدپاشی: «شما از دست مجرم قِسِر در رفته ای و فقط یک طرف صورتت آسیب دیده است! تکلیف عامل اسیدپاشی چه شد؟» مرضیه ابراهیمی (از قربانیان اسیدپاشی اصفهان) خطاب به زهرا سعیدی نماینده مبارکه: «واقعاً متأسفم که شما نماینده اصفهان هستید و نمیدانید عاملان حادثه اسیدپاشی اصفهان هنوز مشخص نشده اند و به من میگویید قِسِر در رفته ای.» روز دوشنبه نمایندگان مجلس تصویب کردند: مرتکبان اسیدپاشی در صورت مطالبه از ناحیه مجنی علیه یا ولی دم به قصاص نفس یا عضو محکوم میشوند. * محمد حسننژاد، عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ مجلس گفت: اگر قیمت یک دستگاه خودروی تویوتا کمری هیبریدی وارداتی در بازار ۲۰۰ میلیون تومان شود، دیگر تقاضایی برای خودروی سمند و ساندرو ۲۰۰ میلیونی در بازار وجود نخواهد داشت؛ بنا بر این واردات خودروهای هیبریدی بدون پرداخت عوارض گمرکی به کشور باعث افت شدید قیمت خودرو در بازار خواهد شد. به همین جهت مردم منتظر کاهش چشمگیر قیمت خودرو در بازار باشند. * حشمت ا... فلاحتپیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره پیشنهادش توضیحات بیشتری داد. او گفت: «اعتقاد من این است که راهبرد ایران همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند: نه جنگ است، نه مذاکره و موضوعی که بنده عرض کردم بر این مبناست که باید ایران و آمریکا تنش میان خود را مدیریت کنند.»

...........گزارش روز

* امسال هم با فرا رسیدن ماه صیام، نمایشگاه بین المللی قرآن کریم کار خود را آغاز کرد. با این تفاوت که بیست و هفتمین دوره نمایشگاه قرآن با کمترین سر و صدا و هیاهوی خبری شروع شد و تا شنبه ۴ خرداد در یک فضای نسبتاً ساکت کار خود را ادامه میدهد. اما یک نکته –حد اقل برای جامعه معلولان- در نمایشگاه امسال از اهمیت زیادی برخوردار است و آن، عدم حضور معلولان به عنوان شرکت کننده در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم است. قطعاً تشکلها و مؤسسات فعال در حوزه معلولان دلایلی برای حضور نیافتن در نمایشگاه امسال دارند که باید در گفتگو با مدیران این تشکلها و مؤسسات به آن دلایل پی برد؛ اما تا این اندازه میتوان دریافت که برگزار کنندگان نمایشگاه امسال ظاهراً معلولان و حضور آنها را در نظر نگرفته و تسهیلات لازم برای بازدید شهروندان معلول، مثل اختصاص راهنما برای نابینایان و مناسبسازی محیط نمایشگاه برای تردد معلولان جسمی-حرکتی را فراهم نکرده اند. اسماعیلی، مدیر روابط عمومی بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفتگو با ایران سپید، ضمن برشمردن تفاوتهای نمایشگاه امسال با سال قبل، در خصوص این بیتوجهی پاسخ میدهد: «نمایشگاه امسال ملیتر و بین المللیتر از پارسال در حال برگزاریست. حضور گسترده نهادها و مؤسسات دولتی و همچنین حضور ۱۲ کشور مبین این تفاوتهاست. ضمن اینکه ما امسال مهمان ویژه را برای نمایشگاه تعریف کردیم و بر این اساس، میزبان کشور پاکستان به عنوان میهمان ویژه شدیم. کاهش کمیته های بیستگانه به مدیریتهای چهاردهگانه، توجه به ارتقاء سطح کیفی، کاهش منابع انسانی و توجه به منابع انسانی متخصص، از تفاوتهای نمایشگاه امسال نسبت به پارسال محسوب میشود.» اسماعیلی در خصوص میزان توجه نمایشگاه امسال به حضور معلولان اظهار میکند: «سال گذشته ما به موضوع اطلاعرسانی به معلولان اهمیت دادیم، اما امسال تمام کادرها را ملزم کردیم تا توجه ویژه ای به شهروندان معلول داشته باشند.» مدیر روابط عمومی نمایشگاه قرآن پیرامون انتقادات معلولان در خصوص عدم مناسبسازی محیط نمایشگاه، مخصوصاً قسمت فروشگاهی که در طبقه دوم واقع است، اظهار میدارد: «امسال بخش نمایشگاهی را در طبقه همکف و بخش فروشگاهی را در طبقه دوم مستقر کردیم؛ منتها اشکال در زیرسازی محیط مصلاست که متأسفانه امکانات لازم برای حضور معلولان در طبقات بالا فراهم نشده است. از طرفی، بحث صرفه جویی مطرح بود. اگر رواق شرقی را هم به ظرفیت نمایشگاه اضافه میکردیم، میتوانستیم بخش فروشگاهی را آنجا متمرکز کنیم؛ اما برای این منظور باید اجاره میدادیم و هدف ما صرفه جویی در مصرف انرژی هم بود. با این حال، من کاملاً میپذیرم که عزیزان معلول امکان استفاده بهینه از نمایشگاه امسال را پیدا نکردند. ما مسئولیم که حتماً برای حل این معضل حد اقل برای سالهای آینده پیشبینیهای لازم را داشته باشیم.»

 

 

............بهداشت و سلامت

* کودکانی که زیاد تلویزیون تماشا میکنند، خواب کمتری دارند: کودکان پیش دبستانی که تلویزیون تماشا میکنند، در مقایسه با کودکان دیگر، خواب بسیار کمتری دارند. طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، کودکان بین ۲ تا ۴ سال نباید بیش از یک ساعت در روز بی تحرک پای تلویزیون بنشینند و هر چقدر طول مدت تماشای تلویزیون کمتر از یک ساعت باشد، بهتر است. * آغاز به کار مجمع جهانی سلامت: وزیر بهداشت، به منظور شرکت در هفتاد و دومین اجلاس مجمع جهانی سلامت، به ژنو سفر کرد. در این نشست، در خصوص اسنادی از جمله آمادگی، مراقبت و پاسخگویی، ویروس فلج اطفال، اجرای دستور کار اهداف توسعه پایدار، پوشش همگانی سلامت، محیط زیست و تغییرات آب و هوایی، دسترسی به واکسنها و داروها، پیگیری نشست بلندپایه مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره موضوعات مربوط به سلامت، ساز و کار کشورهای عضو در خصوص داروها و محصولات پزشکی تقلبی، منابع انسانی برای سلامت، ارتقای سلامت جمعیت مهاجران و پناهندگان، ایمنی بیماران و همچنین ریشه کنی آبله، گفتگو و تبادل نظر خواهد شد. این مجمع از دوشنبه ٣٠ اردیبهشت به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت. * ضمانت اجرایی منع تبلیغ کالاهای آسیبرسان به سلامت: معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: فهرست کالاهای آسیبرسان سلامت برای منع تبلیغات در شورای عالی امنیت غذایی به ریاست رئیس جمهوری مصوب شده و این ضمانت اجرایی این مصوبه است. یکی از وظیفه های وزارت بهداشت این است که هر سال کالاهای آسیبرسان به سلامت را مشخص کرده و موارد منع تبلیغ را هم به صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کند. البته تبلیغ این کالاها فقط از صدا و سیما انجام نمیشود و تبلیغات محیطی و بیلبوردهای شهری هم برای تبلیغ استفاده میشوند. البته در مواردی نیز در استانهای مختلف بعد از اعلام این فهرست، تبلیغات محیطی از سطح شهر جمع شده است.

...........آهنگ و درنگ

* ضربآهنگ بندگی: مروری بر موسیقی ماه ضیافت: میلاد کریم اهل بیت در نیمه ماه مبارک رمضان از جمله روزهایی است که در موسیقیهای مرتبط با این ماه، نقطه عطفی به شمار میآید. شیعیان در این شب، رمضان المبارک را به نیمه رسانده اند و نیمه رمضان مصادف شده با میلاد خجسته سبط اکبر رسول ا...، امام حسن مجتبی. در مناطق مختلف ایران، موسیقیهایی مرتبط با این شب، با سبک و سیاق مختص هر منطقه اجرا میشود. «مناقبخوانی» یکی از همین آیینهای موسیقایی است که به این مناسبت در بسیاری نقاط ایران اجرا میشود. منقبت به هنر و کار نیکویی که موجب ستایش شود گفته میشود و منظور از آن در فرهنگ عامه، بیشتر به ستایش فضایل معصومین بزرگوار اسلام اشاره دارد. به طور خاص منقبتخوانی مربوط به مذهب تشیع بوده و از آنجا نشأت گرفته و ذکر فضایل و مناقب علی (ع) به طور خاص توسط خود چهارده معصوم توصیه شده است. منقبتخوانی در ماه مبارک رمضان نیز بیشتر در ایام ولادت امام حسن مجتبی (ع) و ایام شهادت امام علی (ع) صورت میپذیرد و اجرای موسیقی (انتخاب الحان) آن بسته به تصمیم و سلیقه منقبتخوان دارد، به گونه ای که در تمامی دستگاهها میتوان آن را اجرا کرد. منقبتخوانی از جمله هنرهای رو به زوال ایرانی است و در حال حاضر بیشتر از ایران، نمونه هایی از منقبتخوانی را در میان نوحه خوانها و مدیحه سرایان افغانستانی میتوان مشاهده کرد. «هوشنگ جاوید»، پژوهشگر موسیقی فهرستی از منقبتخوانهای معاصر ایرانی را برمیشمرد و میگوید: «منقبتخوانی هنری همه گیر بوده که در اثر تغییرات سیستماتیک جوامع در ایران، دچار بیمهری شده و رو به فراموشی رفت. معروفترین منقبتخوانان مناطق ایران در عصر ما، عبارتند از آقای علی سیستانی در مازندران، درویش میرزاعلی در تهران، درویش علی دهدشتی در شیراز، مرشد ولی الله ترابی در تهران، آقا سید مصطفی سعیدی در بروجرد، آقا سید مسلم صالح کوتاه و آقای محمد جان بزرگی در اندیمشک، درویش محمد عارفیان در کاشمر، آقایان عباس و حسین فردوسی در کاشان و درویش علی بلبل در یزد. ضمن آنکه استاد نور محمد درپور، استاد موسیقی آوازی منطقه تربت جام به سبب آنکه چند صباحی را با تیغعلی شاه و روشن شاه از ملنگهای معروف خراسان گذرانده، با این هنر آشناست و به خوبی آن را با دوتار اجرا میکند و آقایان غلامعلی پورعطایی و شریفزاده نیز در این هنر دینی استادی خاصی دارند. استاد عباس سمائی در میناب نیز با این هنر آشنایی کامل دارد.»

با ذکر نمونه ای از مناقب سروده شده در وصف امام دوم شیعیان به این مطلب خاتمه میدهیم:

تو آقای جوانان بهشتی،                            

 توانایی دست سرنوشتی؛

خدا چون کرد خوبان را گزینش، تو گشتی شمع بزم آفرینش؛ فلک بر خاک پایت سر نهاده، زمین در زیر پایت اوفتاده؛ تو با یک صلح صدها جنگ کردی،              

 جهان را بهر دشمن تنگ کردی.

 

 

............ورزشی

* وزارت ورزش از ورزشکاران پارالمپیکی عذرخواهی کند: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با گلایه از اظهار نظرهای غیر مسئولانه برخی مدیران وزارت ورزش و جوانان گفت: وزارت ورزش از لحن بد خود نسبت به قهرمانان پارالمپیک عذرخواهی کند. محمدرضا پور ابراهیمی در تشریح دیدار با وزیر ورزش، از ارسال نامه ای به رئیس جمهوری در خصوص تأخیر بیش از یک ساله دولت در اعطای جوایز قهرمانان پارالمپیک خبر داد و عنوان کرد: ورزشکاران معلول کشورمان با شرایط جسمی خود، مدالهای جهانی را کسب کردند و موجب افتخار کشورمان شدند. انتظار این بود که جوایزشان به موقع داده شود. پیگیریهای صورت گرفته در این زمینه، باعث شد به دکتر روحانی نامه بنویسیم و ایشان دستور ویژه به وزیر ورزش دهد که سریعتر تعهد وزارتخانه در پرداخت جوایز قهرمانان مسابقات پارا آسیایی جاکارتا انجام شود. پور ابراهیمی افزود: به دلیل اهمیت موضوع و عدم اجرای تعهدات قبلی، قرار شد ما در ارتباط با جوایز ورزشکاران پارالمپیکی از وزیر ورزش هم سؤال کنیم که این سؤال دو هفته قبل در مجلس مطرح و به کمیسیون فرهنگی ارجاع شده و قرار است به زودی وزیر ورزش نسبت به آن پاسخگو باشد. نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: در صورتی که اقدامات لازم انجام گیرد و رضایت ورزشکاران پاراالمپیک جلب شود، سؤال از وزیر ورزش منتفی خواهد شد. وی با گلایه از اظهار نظرهای غیر مسئولانه برخی مسئولان وزارت ورزش بیان کرد: انتظار نداریم به جای عذرخواهی از تأخیر در پرداخت جوایز جانبازان و معلولان، اقدامی صورت گیرد که رنجش آنها را به دنبال داشته باشد. سخنان غیر منطقی بعضی افراد در ارتباط با جوایز ورزشکاران پارالمپیکی، جای تعجب و تأسف دارد و این موضوع را حتماً در مجلس پیگیری میکنیم و وزیر و معاونان وی باید پاسخگو باشند. آنها حق ندارند به جای کمک به پرداخت جوایز ورزشکاران، به آنها انگ سیاسی یا امنیتی بزنند.

 

..............حوادث

* سفارش اینترنتی سیانور برای خودکشی: پسر افسرده پس از خودکشی نافرجام یک کانال تلگرامی راه انداخت تا به آنها که قصد خودکشی دارند آموزش مرگ بدهد. 18 اردیبهشت مأموران کلانتری 134 شهرک غرب در تماس با بازپرس کشیک قتل پایتخت، از مرگ مشکوک پسر 30 ساله ای خبر دادند. به دنبال اعلام این خبر، تحقیقات آغاز شد و با حضور در محل، آنها با جسد پسر جوان در حالی مواجه شدند که دستنوشته ای با این مضمون کنار وی افتاده بود: «به این پودر دست نزنید! سیانور است.» همچنین کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که پدر و مادر شهاب از یکدیگر طلاق گرفته اند و او تنهایی زندگی میکرده و هزینه زندگی وی نیز از سوی پدرش تأمین میشده است. در ادامه بررسیها کارآگاهان به سراغ تلفن همراه شهاب رفته و مشخص شد که او عضو یک کانال تلگرامی به نام «خود خلاصی» بوده است. کانالی که در آن اعضا را به خودکشی تشویق و راههای مختلفی برای این کار ارائه میکردند. همچنین مشخص شد که سیانور را نیز آنها برایش فرستاده اند. - دستگیری مدیر کانال: با برملایی این موضوع، به دستور بازپرس دشتبان، کارآگاهان جنایی وارد عمل شده و مدیر کانال به نام حمید را پنجشنبه 26 اردیبهشت در شهرستان اسلامشهر بازداشت کردند. در بازرسی از محل سکونت حمید، علاوه بر کشف قوطی حاوی پودر سیانور، کتابهای روان درمانی و مقداری قرصهای آرامبخش و خوابآور نیز کشف شد. رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: به دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی تهران متهم بازداشت شد و در تحقیقات به فروش سیانور و راه اندازی کانال تلگرامی اعتراف کرد. - گفتگو با متهم: چرا چنین کانالی راه اندازی کردی؟ پارسال از طریق یک کانال تلگرامی که اعضای آن گرایش به خودکشی داشتند با مرد جوانی به نام بهنام آشنا شدم. بهنام کتابی به نام «قرص آرامش بخش» به من معرفی کرد. کتاب به زبان انگلیسی بود و چون تسلط به زبان انگلیسی داشتم، کتاب را خواندم. نوشته های کتاب انسان را تشویق به خودکشی میکرد. من قبلاً سابقه خودکشی داشتم و بعد از خواندن آن کتاب هم دست به خودکشی با دارو زدم و 6 روز به کما رفتم، اما زنده ماندم. - چرا قبلاً تمایل به خودکشی داشتی؟ به خاطر کتابهایی بود که میخواندم. - انگیزه ات از تأسیس این کانال چه بود؟ بعد از مدتی متوجه شدم که در کشورهای اروپایی سازمانهایی هستند که به برخی افراد کمک میکنند تا خودکشی کنند. دلم میخواست به این کشورهای اروپایی سفر کنم و به زندگی خود پایان بدهم، اما هزینه سفر به این کشورها را نداشتم و تصمیم گرفتم با راه اندازی این کانال پولی به دست آورم. از طرفی هم من به افرادی که میخواستند به زندگیشان پایان دهند کمک میکردم. داخل کانالم به آنها آموزش میدادم و با انتخاب وسیله ای که میخواستند با آن خودکشی کنند، من وسیله را در اختیار آنها قرار میدادم.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *