شناسه خبر: 17194 منتشر شده در مورخ: 1398/2/29 ساعت: 08:53 گروه: اجتماعی  
فعالیت پایگاه های سنجش از اواسط خردادماه آغاز می شود

فعالیت پایگاه های سنجش از اواسط خردادماه آغاز می شود

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور در بازدید از مدارس شهرستان زرندیه گفت: پایگاه های سنجش دانش آموزان بدو ورود به دبستان از اواسط خردادماه شروع به کار می کنند.

به گزارش ایران سپید دکتر مجید قدمی در حاشیه بازدید از آموزشگاه دانش آموزان با نیاز های ویژه عرفان در شهرستان زرندیه با اشاره به تبیین اولویت های وزارت آموزش و پرورش و اقدامات صورت گرفته در زمینه های مختلف در راستای رفع نیاز های دانش آموزان گفت: با تلاش و جدیت همکاران سال گذشته، در حوزه آموزش اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت.

 وی افزود: بسته های حمایتی و بسته های تامین سرویس ها و تجهیزات مدارس ، کتب آموزشی تهیه و در اختیار مدارس و دانش آموزان قرار گرفت که در مجموع با این تدابیر  شاهد یک پویایی در مدارس با دانش آموزان نیاز های ویژه هستیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور با اشاره به دغدغه های اصلی سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور گفت : مشکل اصلی ما بحث بازنشستگی همکاران است؛ امسال قریب به ۷۰۰ نفر بازنشسته می شوند و دانشگاه فرهنگیان نیز فقط  یک سوم از دانشجویان را می تواند در این زمینه تربیت کند که ما به ناچار باید از همکاران پرتلاش در مدارس عادی کمک بگیریم و در صورت لزوم استخدام آزاد داشته باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر طراحی و برنامه ریزی دوره های آموزشی تخصصی در حیطه کار با دانش آموزان با نیاز های ویژه گفت: نیروهای حوزه آموزش و پرورش استثنایی ملزم به شر کت در دوره های تخصصی مربوطه  هستند و امیدواریم با برگزاری این دوره های آموزشی شاهد ارتقاء هرچه بیشتر کیفیت آموزشی در مدارس استثنایی باشیم.

 دکتر قدمی سپس با اشاره به زمان شروع به کار پایگاه های سنجش در سطح کشور تصریح کرد: درصدد هستیم پایگاه های سنجش از اواسط خردادماه همزمان با پایان ماه مبارک رمضان، شروع به کار نمایند.

وی افزود: در این دوره  طبق برآورد آماری صورت گرفته، بالغ بر یک میلیون و چهارصد هزار نفر دانش آموزان ورودی به پایه اول دبستان به پایگاه های پیش بینی شده مراجعه خواهند نمود.

معاون وزیر آموزش و پرورش در توصیه به والدین دانش آموزان ورودی پایه اول گفت:والدین در همان مدارسی که فرزندان خود را ثبت می کنند نسبت به نوبت گیری زمان سنجش نیز اقدام تا ما بتوانیم یک مدیریت صحیح و دقیق در این زمینه داشته باشیم.

قدمی در ادامه با اشاره به نحوه کار پایگاه های سنجش در سطح کشور خاطرنشان کرد : ارائه شناسنامه سلامت دانش آموز و انجام مراحل سنجش پیش شرط ثبت نام دانش آموزان در پایه اول می باشد.

وی افزود: در پایگاه های سنجش تعیین شده در سطح کشور، دانش آموزان بدو ورود به دبستان از نظر بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی  مورد ارزیابی قرار می گیرند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، با اشاره به هزینه های مربوط به سنجش دانش آموزان بدو ورود به دبستان گفت: تعرفه در نظر گرفته شده برای امسال، مبلغ ۳۰۰۰۰ هزار تومان می باشد اما با پیش بینی های انجام شده، در مناطق سیل زده این امر به صورت رایگان انجام خواهد شد.

دکتر قدمی تأکید کرد: در این راستا اسامی  شهرها و روستاهایی که در سیل آسیب دیده اند به استان های مربوطه ارسال شده  است تا از این طریق بتوانیم اهداف سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور را در زمینه فعالیت مطلوب پایگاه های سنجش عملی کنیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *