شناسه خبر: 17175 منتشر شده در مورخ: 1398/2/28 ساعت: 09:06 گروه: دانش و فن آوری  
روی خوش تپ۳۰ به جامعه معلولان

روی خوش تپ۳۰ به جامعه معلولان

خوانندگان ستون حاضر حتماً به خاطر دارند که چندی پیش مطلبی منتشر شد با این مضمون که نگارنده طی دیدار و گفتگو با مسؤولین شرکت تاکسی آنلاین تپ۳۰ مواردی را که موجبات عدم دسترسی استاندارد کاربران نابینا به اپلیکیشن تاکسی آنلاین تپ۳۰ میشود عنوان کرده و گردانندگان تپ۳۰ هم وعده همکاری و متناسبسازی اپلیکیشن مذکور را داده اند.

به گزارش ایران سپید خوانندگان ستون حاضر حتماً به خاطر دارند که چندی پیش مطلبی منتشر شد با این مضمون که نگارنده طی دیدار و گفتگو با مسؤولین شرکت تاکسی آنلاین تپ۳۰ مواردی را که موجبات عدم دسترسی استاندارد کاربران نابینا به اپلیکیشن تاکسی آنلاین تپ۳۰ میشود عنوان کرده و گردانندگان تپ۳۰ هم وعده همکاری و متناسبسازی اپلیکیشن مذکور را داده اند. حالا و بعد از گذشت ماهها و در پی تداوم همکاریها و پیگیریها، سر انجام این اتفاق رخ داده و تپ۳۰ در آخرین بروز رسانی، به شکلی دسترسی پذیر در اختیار نابینایان و سایر گروههای معلولین قرار خواهد گرفت. یکی از اصلیترین مشکلی که با طراحان تپ۳۰ در میان گذاشته شد، موضوع دکمه های بدون برچسبی بود که در طراحی این اپلیکیشن به کار رفته بود. به همت طراحان، این مورد به خوبی در این اپلیکیشن اصلاح شده است. همچنین بخش امتیازدهی به سفیر تپ۳۰ کاملاً غیر قابل دسترسی بود که با تغییرات بنیادینی که در این قسمت انجام شده، این مشکل به کلی برطرف شده است. همچنین اشکالاتی در دسترسی مسافر نابینا به نام و مشخصات سفیر وجود داشت که به لطف تغییرات انجام شده، این مشکل هم به خوبی حل شده است. یکی از اصلیترین مشکلات حل شده برای گروه کاربران نابینا مسأله شارژ اعتبار تپ۳۰ بود؛ به گونه ای که این گروه از کاربران به دلیل مواجه شدن با کد امنیتی در پایان فرایند شارژ اعتبار، به سختی میتوانستند این مراحل را به فرجام برسانند. این مشکل در پی همکاریِ به وجود آمده میان تپ۳۰ و اپلیکیشن ۷۲۴ حل شده است. حالا کاربران میتوانند با مراجعه به اپلیکیشن ۷۲۴ بدون آنکه با کد امنیتی برخورد کنند، اعتبار تپ۳۰ را شارژ کنند. درست مثل اتفاقی که میان اپلیکیشن اسنپ و آپ رقم خورده است. تپ۳۰ برای کاربرانی که از ویلچیر یا واکر استفاده میکنند هم خبر خوشی دارد. خبر خوش این شرکت تاکسی آنلاین برای معلولان حرکتی از این قرار است که حالا این گروه از مسافران میتوانند پیش از تکمیل فرایند درخواست تاکسی، با انتخاب یک گزینه مشخص کنند که نیاز به ماشین صندوقدار دارند. تا پیش از این، بارها برای این گروه از مسافران پیش میآمد که ماشین بدون صندوق به دنبالشان میآمد و این مسافران برای حمل صندلی چرخدار خود دچار مشکل میشدند. امکان برقراری ارتباط متنی درون برنامه تپ۳۰ میان سفیر و مسافر هم از دیگر امکاناتی است که به نسخه جدید اضافه شده است. این امکان در وحله اول برای رفاه حال ناشنوایان در نظر گرفته شده است که از امکان برقراری تماس صوتی محروم هستند. افزون بر ناشنوایان، سایر معلولان هم چنانچه نیاز به ارائه توضیحات اضافی به سفیران داشته باشند میتوانند به کمک این گزینه آن را با سفیری که در حال حرکت به طرف آنهاست در میان بگذارند. آخرین نسخه تپ۳۰ را میتوانید از فروشگاههای اپلیکیشنهای اندرویدی نظیر فروشگاه Play و کافه بازار، دانلود و نصب کنید.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *