شناسه خبر: 17160 منتشر شده در مورخ: 1398/2/25 ساعت: 08:37 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398

روزنامه چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398

دعای روز نهم ماه مبارک رمضان - ساخت مسکن برای مددجویان سیلزده، اولویت بهزیستی - مشکل فساد است نه تحریم - پلاک «ژ» از پرداخت عوارض جاده ای معاف نیست - تقویت رفتارهای مثبت افراد با شادی - تکمیل پروژه استخر هرندی - سرقت مسلحانه از خانه شوهر

روزنامه ایران سپید

چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398

9 رمضان 1440

15 می 2019

سال بیست و سوم شماره 6136

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

دعای روز نهم ماه مبارک رمضان 2

ساخت مسکن برای مددجویان سیلزده، اولویت بهزیستی 6

مشکل فساد است نه تحریم 8

پلاک «ژ» از پرداخت عوارض جاده ای معاف نیست 10

تقویت رفتارهای مثبت افراد با شادی 14

تکمیل پروژه استخر هرندی 16

سرقت مسلحانه از خانه شوهر

............ضیافت نور

* دعای روز نهم ماه مبارک رمضان: «خدایا! قرار ده برایم در این روز بهره ای از رحمت وسیعت و راهنماییم کن در این ماه به سوی دلیلهای درخشانت و مرا به سوی موجبات خوشنودی همه جانبه ات سوق ده. به حق محبتت، ای آرزوی مشتاقان!» هر روز بر سجاده دعا میکنیم که پروردگارا روزیمان را افزون بدار و به مالمان برکت عطا فرما؛ اما گاهی خودمان با کارهای هرچند کوچک میتوانیم عاملی برای زیاد شدن روزیمان باشیم. اخلاق خوش: خوش خلقی روزی را افزایش میدهد. رعایت حقوق اخوان: همراهی با برادر دینی روزی را می افزاید. دعا برای برادران: بر تو باد دعا برای برادران دینی خود از پشت سر که همان روزی را فرو میریزد. کثرت صدقه: زیاد صدقه دهید، روزی شما زیاد میشود. اعطاء زکات: زکات بر روزی می افزاید. نیت صالح: کسی که نیت خود را اصلاح کند، روزی وی افزایش مییابد. کثرت استغفار: بسیار استغفار گویید، روزی شما افزایش مییابد. نماز شب: خداوند در عوض نماز شب، روزی روز را ضامن شده است. در روایات از عناوین دیگری که موجب افزایش روزی میشوند، سخن به میان آمده است که برخی از آنها عبارتند از: دائم الوضو بودن، حضور در مسجد قبل از اذان، خشوع در نماز، تعقیبات نماز، نماز جماعت، نیکی با همسایگان، صله ارحام، ترک سوگند، امانتداری، سحرخیزی، نیکویی خط، قرائت سوره «یس» هر صبح، قرائت سوره «واقعه» هر شب. همه گناهان نیز در کاهش روزی مؤثرند. البته ممکن است گناه نه تنها روزی را نکاهد، بلکه بر آن بیفزاید یا کار نیک موجب کاهش روزی گردد. زیرا گاهی انسان بار گناهانش از حد فزون شده است و دیگر راه بازگشت برای وی متصور نیست. خداوند گاهی به چنین شخصی از باب استدراج چنان نعمت میدهد که بیشتر غرق گناهان خود گردد و نیز ممکن است عبد صالح خداوند نیز در تنگنای معیشت قرار گیرد تا بدین وسیله خطاها و لغزشهای وی زدوده شود و از سوی دیگر بر صبر و شکیبایی او مزدی مضاعف عطا گردد. * تعبیر قرآن از انسان: زندگی انسان سرشار از نعمتهای پروردگار است. اگر ارکان وجود انسان، هوش استعداد او، نعمت دیدن و شنیدن و بی نهایت توانمندی او معطل گذاشته شود، بی توجهی و در نهایت تکذیب نعمت صورت گرفته است. این بیان "فَبِ أَیِ آلاء ربکما تکذبان، پس کدامین نعمت پروردگارتان را تکذیب میکنید؟ که پی در پی در سوره الرحمان آمده است، نعمتها و نحوه برخورد انسان با آنها را یادآور می شود.

به راستی ما در پاسخ این سؤال میتوانیم بگوییم، که من تمامی نعمتها را درک میکنم و هرگز با نادیده انگاشتن نعم به سمت و سوی تکذیب یا دروغ دانستن آنها در وجود خود و اطرافم، رانده نمیشوم؟ انسان را چطور میبینیم؟ خودمان را؟ تواناییمان؟ ظرفیت خودمان را برای بزرگ شدن، رها شدن، پرواز کردن، اوج گرفتن؟ تمام مسئله این است. جالب است در قرآن یک عبارت تکرار میشود: بگو ما انسانهایی شبیه شما هستیم. این را برادران ما تعبیر قرآن از پیامبران میگویند وقتی خودشان را معرفی میکنند: ما نیستیم مگر بشری چون شما... در قرآن این عبارت هم تکرار میشود: شما انسانهایی شبیه ما هستید. این را منکران میگویند به وقت انکار که انسان و اوج گرفتنی این چنین؟ نیستید شما مگر بشری چون ما... پس این معما انسان است. انسانی که برای خودش ناشناس مانده. انسانی که خود را با تعاریف متناقض میشناسد. انسانی که خودش را نمیشناسد. صمد، آن کسی است که همه او را قصد میکنند، یعنی مقصود همه در هر لحظه است، همه، هر آن، حیات و استمرار آنچه را برای هستیشان لازم است، از او میطلبند. این است که میفرماید "یسئله من فی السموات و الارض" همه به صورت مستمر در حال درخواست از پروردگارند. ما در هر لحظه در حال درخواست هستیم؛ استمرار در بینایی، سلامت، شنوایی و رزق و بی نهایت درخواست در ما جاریست، از کوچکترین سلول تا سیاره ای در دوردست عالم، همگی چنینند، پس او صمد است، عالم را پر کرده و به نیاز همه پاسخ درخور میدهد.

 

.............ویژه

* ساخت مسکن برای مددجویان سیلزده، اولویت بهزیستی: قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور در جلسه ای مشترک با رئیس سازمان بسیج سازندگی و مدیران بهزیستی کل کشور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، از اولویتهای بهزیستی برای احداث و بازسازی منازل مددجویان صحبت کرد. وی با بیان اینکه سال گذشته تفاهمنامه خوبی با بسیج سازندگی در خصوص ساخت منازل مددجویان و آغاز نهضت مناسبسازی منعقد شد، گفت: اولویت ما احداث و بازسازی منازل مددجویان در سیل است. تحقق این امر نیازمند همکاری و مشارکت خوب استانهاست و کارنامه عملکردی استانها با اولویت مناطق سیلزده در ارزشیابی استان و مدیران استانی مؤثر است. رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ساخت 2 هزار واحد و بازسازی 3 هزار واحد مسکونی مددجویی، ادامه داد: این همکاری الگویی برای فعالیتهای جهادی خواهد بود؛ چرا که طرح بسیج سازندگی، طرحی نو، تسهیلگر و اجتماع محور و مطابق با برنامه ها و چارچوبهای بهزیستی است. همچنین در این نشست دبیر ستاد مسکن مدجویی سازمان بهزیستی کشور گفت: تا کنون به جز استانهای خوزستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و 772 واحد تخریب کامل شدند و 2 هزار و 584 واحد نیازمند تعمیرات و بازسازی هستند. «علی ربوبی» گفت: سال گذشته تفاهمنامه مشترک بین بهزیستی و بسیج سازندگی مبنی بر احداث 5 هزار واحد مسکونی ویژه معلولان و مددجویان تحت پوشش با اولویت خانوارهای ساکن در مناطق مرزی، روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت امضا شد که پس از جاری شدن سیل در برخی استانها، دستور العمل با اولویت ساخت و بازسازی واحدهای مسکونی تخریب شده در مناطق سیلزده ابلاغ شد.

..............سیاسی

* مشکل فساد است نه تحریم. حسین راغفر، اقتصاددان گفت: در شرایط کنونی مشکل داخلی کشور موریانه فساد است؛ مسئله  ای که چه بسا پشتوانه های اصلی نظام را فرسوده میکند. در کنار فساد، نابرابریهای اقتصادی و وضعیت نامناسب معیشتی مردم باید تصمیمات اشتباه هر شبه برخی مسئولان نیز در تشدید مشکلات کشور را در نظر گرفت.

* عباس عبدی در روزنامه اعتماد نوشت: با افزایش تنش زبانی میان ایران و امریکا و نیز حضور بیشتر نیروی نظامی آنان در منطقه، دونالد ترامپ یک برگ تبلیغاتی دیگر رو کرد و به نحو غیر قابل انتظاری اعلام کرد که تلفن خود را برای مسئولان ایران فرستاده تا یک تماس بگیرند و جالب اینکه ۱۲ شرط قبلی وزیر خارجه اش را کنار گذاشت و گفت: فقط از ایران یک درخواست دارد و آن نداشتن سلاح هسته ای است. در رابطه با ایران از یک جهت در موضع برتر قرار گرفته است و آن اینکه در سخن اظهار آمادگی برای گفتگو میکند، گو اینکه منظورش از گفتگو، گفتن او و شنیدن دیگران است، ولی مردم لزوماً چنین برداشتی ندارند. از این رو باید برای خارج کردن او از این موضع؛ پیشنهادی جدی ارایه کرد: در این باره ایده زیر را پیشنهاد میکنم. برای خلع سلاح ترامپ، ایران پیشنهاد کند که نیازی به گفتگوی رو در رو در اتاقهای بسته نیست، توییتر بهترین وسیله است. * مهرداد بائوج لاهوتی، سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته ای در این فراکسیون برای بررسی انتخابات هیأت رئیسه مجلس که ۷ خرداد برگزار خواهد شد خبر داد و گفت: گزینه های نهایی و قطعی این فراکسیون برای انتخاب رئیس مجلس نیز علی لاریجانی است. * محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید در مورد احتمال مذاکره ایران و آمریکا گفت: شخصاً صداقتی در سخنان مقامات آمریکایی برای مذاکره نمیبینم، هم بر اساس تجربه گذشته و هم رفتار و منشی که در این روزها و ماههای گذشته از آمریکاییها دیده ایم، نمیتوان به آنها اعتماد کرد.

...........گزارش ویژه

* پلاک «ژ» از پرداخت عوارض جاده ای معاف نیست: محمدرضا زمانیان، مدیر کل دفتر نظارت بر بهره برداری آزادراهها در گفتگو با ایران سپید از عدم معافیت پلاک ویژه خودروی معلولان در پرداخت عوارض بین جاده ای خبر داد و گفت: «در گذشته معلولانی که خودروهایشان پلاک ویژه معلولان یا همان «ژ» را داشت میتوانستند بدون پرداخت وجه از ایستگاههای عوارضی عبور کنند.» وی ادامه داد: «بعد از اجرایی شدن طرح پرداخت عوارض به صورت الکترونیک، این معافیتها برداشته شد و فقط به خودروهای هلال احمر، آتشنشانی، آمبولانسها، خودروهای پلیس و خودروهای حمل و نقل راهداری تعلق میگیرد. مابقی شهروندان با هر نوع پلاک باید این عوارض را به صورت الکترونیک پرداخت نمایند.» شاید به خاطر اطلاعرسانی بد رسانه ها و البته مصادف شدن این خبر با ایام عید و تعطیلات بهاره، از جزئیات و نحوه اجرای این طرح اطلاعات درستی را نداشته باشید که در زیر اطلاعات تکمیلی را میخوانید. 28 اسفند ماه سال گذشته بود که از سوی وزارت راه و شهرسازی «سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور» خبری منتشر شد مبنی بر اینکه از این پس عوارض آزادراهها به صورت الکترونیک پرداخت میشود. خدمات پرداخت الکترونیک عوارض آزادراهی با نام «آنی رو» از ۲۸ اسفند سال گذشته توسط شرکت سامانه پرداختهای نوین در آزادراههای کشور در چهار آزادراه کشور افتتاح و بهره برداری شد. مالک یا راننده خودرو باید قبل یا حین تردد از طریق یک از روشهای پرداخت پیشبینی شده در خدمت آنی رو نسبت به پرداخت عوارض آزادراهی اقدام کند. در صورت عدم پرداخت عوارض آزادراهی یا حین تردد، پیامک یادآوری به همراه لینک پرداخت توسط پلیس به مالک خودرو ارسال میشود. در صورت عدم پرداخت تا ۲۴ ساعت پس از تردد، مبلغ ۲۵۰ تومان به مبلغ عوارض آزادراهی افزوده شده برای بار دوم با پیامک به همراه لینک پرداخت به مالک خودرو اعلام و جهت پرداخت مبلغ عوارض به علاوه ۲۵۰ تومان یادآوری خواهد شد. در صورت عدم اقدام به پرداخت تا ۷۲ ساعت پس از پیامک دوم، پیامک سوم از طریق پلیس ارسال میشود. در صورتی که مالک خودرو با هیچ کدام از این هشدارها نسبت به پرداخت اقدام نکند، مراحل اعمال قانون اجرا میشود. در این حالت مبلغ ۳۰ هزار تومان جریمه عدم پرداخت عوارض آزادراهی نیز به مبلغ فوق اضافه خواهد شد. روشهای استعلام بدهی و پرداخت. اپلیکیشنهای موبایل: اپلیکیشن تاپ «استعلام بدهی و پرداخت» اپلیکیشن کی پاد «استعلام بدهی و پرداخت» اپلیکیشن اتول یار «فقط پرداخت» اپلیکیشن دیجی پی. وبسایت اینترنتی: استعلام بدهی پرداخت عوارض آزادراهی از طریق وبسایتهای اینترنتی، روش دیگری است که در خدمت آنی رو پیش بینی شده است. برای این منظور کافی است به نشانی اینترنتی www.nspay.ir مراجعه کنید. برداشت مستقیم از حساب بانکی: روش برداشت مستقیم حساب بانکی «پیمان»، روش نوینی در بانکداری کشور محسوب میشود. در این روش به کاربر اجازه برداشت از حساب خود را به وب سایت nspay میدهد تا به مدت یک سال پس از پیمان، هر زمان که کاربر با پلاک ثبت شده در وب سایت از یکی از آزادراههای کشور تردد کند مبلغ عوارض به طور خودکار از حساب بانکی وی برداشت شده و به اطلاع وی رسانده میشود. در حال حاضر استفاده از این روش برای افراد دارای حساب در یکی از بانکهای ملت، اقتصاد نوین، انصار، شهر، ایران زمین، دی و پست بانک ایران امکان پذیر است. پرداخت ایستگاهی: تنها روش پرداخت عوارضی آزادراه که نیازی به دسترسی اینترنت ندارد، مراجعه به یکی از مراکز رفاهی یا مجتمعهای خدماتی-رفاهی بین شهری است. در این مکانها افرادی آماده خدمت دهی جهت پرداخت دستگاههای کارتخوان بانک پاسارگاد مستقر هستند. * گلواژه: امام علی (ع) میفرمایند: «صبر بر سه گونه است: صبر بر مصیبت و صبر بر اطاعت و صبر بر ترک معصیت.»

 

.............بهداشت و سلامت

* تقویت رفتارهای مثبت افراد با شادی: یک روانپزشک گفت: شادمانی یکی از عواطفی است که در تقویت رفتارهای مثبت انسان نقش دارد. فربد فدایی افزود: خنده به آن مفهوم است که فرد احساس رضایت و شادی میکند و آن را به وسیله تظاهرات چهره و بدن به نمایش میگذارد. شادی یکی از عواطف طبیعی و در عین حال مثبت برای روحیه دادن به انسان به شمار میرود و در مقابل از افسردگی، خشم، ترس و اضطراب را باید به عنوان عواطفی که بیشتر دارای جنبه منفی است، نام برد. انسان به طور طبیعی در هنگامی که خدمتی برای دیگران میکند یا زمانی که توانسته بر معضلات و مشکلات چیره شود و به هدف خود برسد، احساس شادی میکند.

* روند رشد ابتلا به پرفشاری خون در ایرانیان: مدیر کل مدیریت دفتر بیماریهای غیر واگیر وزارت بهداشت گفت: فشار خون بالا مهمترین عامل خطر وقوع بیماریهای قلبی-عروقی در کشور است. این بیماریها ۴۰ درصد علت مرگ در کشورمان را تشکیل میدهند. افشین استوار افزود: از نزدیک به ۴۰۰ هزار مورد مرگ و میر در کشور، نزدیک به ۱۰۰ هزار مرگ به علت فشار خون بالا اتفاق می افتد. به طور متوسط ۲۲ درصد زنان و ۲۱ درصد مردان ایرانی مبتلا به فشار خون بالا هستند؛ همچنین گروه سنی ۵۵ تا ۶۹ سال نیز بیش از ۵۰ درصد دچار عارضه فشار خون بالا هستند. حدود یک سوم جمعیت بالای ۳۰ سال نیز فشار خون بالا دارند. در طی ۲۵ سال گذشته شیوع فشار خون بالا در کشور ما حدود ۳ برابر شده است. این روند افزایشی در صورتی که مداخله جدی در آن صورت نگیرد، ادامه خواهد داشت. از سویی فقط ۶۰ درصد افرادی که دچار فشار خون بالا هستند، از بیماری خود مطلع بوده و ۴۰ درصد نسبت به بیماری خود آگاهی نداشته اند فشار خون بالا منجر به بروز سکته قلبی، سکته مغزی، زوال عقل، مرگ زودرس و... میشود. اما نکته این است که در صورت آگاهی از بیماری میتوان آن را کنترل کرد.

.............ورزشی

* تکمیل پروژه استخر هرندی: دکتر کاظم شمس، رئیس هیأت ورزش نابینایان استان تهران در خصوص تکمیل استخر مجموعه ورزشی نابینایان هرندی گفت: مزایای این استخر تنها به ورزشکاران نابینای استان منتهی نمیشود، بلکه زیرساختی ملی است که میتواند میزبان اردوها و مسابقات رشته های مختلف ورزش نابینایان باشد. وی با بیان اینکه تکمیل پروژه استخر مجموعه ورزشی هرندی تحول در ورزش این قشر ایجاد میکند، افزود: استخر هرندی آخرین سالنی از این مجموعه بود که چند روز پیش افتتاح شد. البته این استخر سه سال پیش راه اندازی شده بود که به خاطر نداشتن برخی زیرساختها، قابل استفاده نبود. در چند ماه گذشته، پیگیریهای لازم را برای تکمیل این مجموعه انجام دادیم و با صرف هزینه ای بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان این قسمت نیز به بهره برداری رسید. بهره برداری از استخر موجب شد تا ورزشکاران نابینا برای نخستین بار، صاحب یک مجموعه کامل باشند و استفاده از این مجموعه برای تمامی ورزشکاران این قشر رایگان است. شمس تأکید کرد: کامل شدن امکانات مجموعه شهید هرندی میتواند افزون بر ارائه خدمات به ورزشکاران نابینا، درآمدزایی برای هیأت داشته باشد. همچنین این مجموعه ظرفیت میزبانی از رقابتهای ملی و بین المللی را دارد. شمس در پایان گفت: در گذشته، همکاری خوبی بین فدراسیون نابینایان و هیأت تهران وجود داشت، اما این همکاری در طول زمان کم و کمتر شده است. ما از شهردار تهران نیز برای بازدید از این مجموعه دعوت به عمل آوردیم که هنوز اجابت نشده است. گفتنی است: مجموعه ورزشی شهید هرندی تهران با مساحت ۲۵۰۰۰ متر مربع و با داشتن چندین مجموعه ورزشی، مجهزترین ورزشگاه تخصصی ویژه نابینایان در کشور است. داشتن هتل اختصاصی، میتواند موقعیت مناسبی را برای اسکان تیمهای ورزشی فراهم کند. سالن گلبال، سالن بدنسازی، استخر و سالن جودو از جمله امکاناتی است که نابینایان میتوانند از آنها استفاده کنند.

............حوادث

* سرقت مسلحانه از خانه شوهر: چند روز قبل مرد جوانی به پلیس مراجعه و راز سرقت مسلحانه از خانه اش را برملا کرد. او گفت: دو روز قبل از محل کارم که مغازه ای در بازار است، به خانه آمدم، اما همسرم در خانه نبود. در حال استراحت بودم که صداهایی شنیدم. چشمم را که باز کردم همسرم مهرنوش و پسر عمویش بهزاد را بالای سر خود دیدم. او اسلحه کلتی به دست داشت و با تهدید از من خواست بلند شوم. مرد 30 ساله ادامه داد: خیلی ترسیده بودم، بهزاد اسلحه را به دست مهرنوش داد و به او گفت اگر من کوچکترین حرکتی کردم شلیک کند. بعد هم دست و پای مرا بست. سپس کلید گاوصندوق را از جیب من درآورد و هرچه پول و طلا داخل آن بود، برداشت. در تمام این مدت نیز مهرنوش اسلحه به دست بالای سر من ایستاده بود. وقتی بهزاد گاوصندوق را خالی کرد، اسلحه را از دست مهرنوش گرفت و از او خواست لیوان آبمیوه را بیاورد. آنها جلوی روی خودم داخل آبمیوه تعداد زیادی داروی بی هوشی ریختند. بعد هم از من خواستند که آبمیوه مسموم را بخورم. من ممانعت کردم و بهزاد هم به زور دهان مرا باز کرد و آن را داخل دهانم ریخت. بعد از آن دیگر چیزی متوجه نشدم. وقتی به هوش آمدم دو روز گذشته بود. به سختی خودم را از میان طنابها رها کردم. مرد جوان به کارآگاهان گفت: همسرم قبل از ازدواج با من نامزد پسرعمویش بود، اما به خاطر مخالفت خانواده هایشان نتوانستند ازدواج کنند. با شکایت مرد جوان، تحقیقات در رابطه با دستگیری زن جوان و پسرعمویش ادامه دارد.

* دام رمال اینترنتی برای فریب زنان: چندی قبل خانمی 31 ساله ساکن تهران با مراجعه به پلیس فتا از کلاهبرداری 25 میلیون ریالی یک رمال و فالگیر در یکی از شبکه های اجتماعی فضای مجازی شکایت کرد. وی گفت: در زندگی شخصیم دچار مشکل و ناراحتی شدم و با بروز اتفاقاتی ناگوار و ناراحت کننده فکر کردم که زندگیم را طلسم و جادو کرده اند. به همین خاطر به دنبال راهی برای از بین بردن اتفاقات بودم تا اینکه در یکی از شبکه های اجتماعی به یک صفحه فالگیری برخوردم و ارتباط من با مدیر صفحه آغاز شد. مشکلات خود را برای او بازگو کردم، در ابتدا فرد دعانویس سؤالاتی از زندگی خصوصی من پرسید و من هم اعتماد کردم و به سؤالات او پاسخ دادم. مدیر کانال شروع به مشاوره و به قول خودش انرژی درمانی کرد؛ من هم احساس میکردم که روحیه ام بهتر شده؛ غافل از اینکه نمیدانستم او در حال آماده کردن فضایی است که از من اخاذی کند. او برای هر بار مبالغی به عنوان دستمزد طلب میکرد که طی چند مرحله 25 میلیون ریال برایش واریز کردم، اما بعد از گذشت چند روز، دیگر جواب پیامم را نمیداد و فهمیدم که ایشان کلاهبردار بوده و از احساسات و اعتماد من سوء استفاده کرده است. پس از این شکایت، مأموران توانستند هویت مدیر کانال را که یک زن 34 ساله به نام حمیرا بود، در محله جیحون شناسایی کنند و متهم دستگیر و راهی پلیس فتا شد و به جرم خود اعتراف کرد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *