شناسه خبر: 17155 منتشر شده در مورخ: 1398/2/24 ساعت: 09:19 گروه: اجتماعی  
تسهیلات خود اشتغالی بهزیستی 2 برابر افزایش یافت

تسهیلات خود اشتغالی بهزیستی 2 برابر افزایش یافت

معاون امور مشارکت های مردمی، موسسات غیر دولتی و توانمندسازی و امور مجلس سازمان بهزیستی گفت: تسهیلات خود اشتغالی این سازمان برای مددجویان تحت پوشش در سال جاری به 2 برابر میزان سال قبل افزایش یافته است.

به گزارش ایران سپید ذوالفقار یزدان مهر در بازدید از واحد تولیدی فیروز که بیشتر نیروهای شاغل در آنرا معلولان تشکیل می دهند،افزود: همچنین با هدف حمایت از اشتغال مددجویان بهزیستی، کارفرمایان در صورت جذب این افراد به عنوان نیروی کار به ازای هر فرد 200 میلیون ریال تسهیلات با بازپرداخت پنج ساله دریافت می کنند. 

وی ادامه داد: در صورت ایجاد اشتغال جدید برای مددجویان بهزیستی علاوه بر تسهیلات یاد شده، سرانه سهم کارفرما نیز از سوی این سازمان پرداخت می شود. 
این مسئول گفت: بر اساس قانون بودجه سال 98، بیش از هزار میلیارد ریال برای بیمه سهم کارفرما و خویش فرمای معلولان و نیازمندان و همچنین 440 میلیارد ریال نیز برای یارانه ارتقای کارایی معلولان پیش بینی شده است. 
به گفته یزدان مهر تاکنون 108 هزار واحد مسکونی نیازمندان ساخته و تحویل جامعه هدف بهزیستی شده است که 6 هزار آن برای خانواده های دو معلولی بوده است. 
وی اظهار داشت: امسال نیز 50 هزار واحد مسکونی در دست احداث است که 6641 مورد آن برای این خانواده های دارای دو معلول است.
این مسدول گفت: در شهرها 300 میلیون ریال کمک بلاعوض و 400 میلیون ریال وام قرض الحسنه 12 ساله جهت تامین مسکن به مددجویان بهزیستی پرداخت می شود. 
وی خاطرنشان کرد: هدف غایی سازمان بهزیستی توانمندسازی توام با کرامت انسانی در مقابل صدقه محوری و دلسوزی به مددجویان بوده و در همین راستا تمام تلاش خود را بر کارآفرینی، مسکن و اشتغالزایی برای مددجویان خود متمرکز کرده است. 
وی اضافه کرد: چهار بسته حمایتی طراحی شده این سازمان نیز در همین راستا بوده و اعتبارات نیز به همین سمت سوق می یابد. 
یزدان مهر با قدردانی از خدمات واحد تولیدی فیروز برای اشتغالزایی معلولان،گفت: گروه مواد بهداشتی فیروز نماد تحقق مسئولیت اجتماعی در کشور است که فراتر از شعار عمل کرده و دانایی و توانایی در آن به منصه ظهور رسیده است. 
وی با اشاره به تلاش بهزیستی جهت ارایه تسهیلات و همچنین سهم بیمه کارفرما گفت: سال گذشته سرانه سهم بیمه کارفرما به ازای هر نفر 20 میلیون ریال و در مجموع هشت میلیارد و 660 میلیون ریال برای 433 شاغل شرکت فیروز پرداخت شد. 
یزدان مهر خاطرنشان کرد: اما امسال این سرانه پرداختی برای این تعداد از شاغلان 35 میلیون ریال است که در مجموع به 15 میلیارد و 150 میلیون ریال می رسد. 
وی افزود: گرچه امسال دولت در شرایط بسیار پیچیده اقتصادی قرار دارد اما تمام تلاش شازمان بهزیستی این است که حتی از محل مشارکت های اجتماعی تمام این سهم را پرداخت کند. 
معاون امور مشارکت های مردمی، موسسات غیر دولتی و توانمندسازی و امور مجلس سازمان بهزیستی افزود: در کشور ما فلسفه تاسیس شرکت تولیدی بر مبنای کسب سود است اما در شرکت فیروز فلسفه برکت محوری غلبه دارد و امیدواریم به عنوان یک الگو در جامعه تزریق و منجر به توسعه پایدار کشور شود. 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *