شناسه خبر: 17153 منتشر شده در مورخ: 1398/2/24 ساعت: 09:05 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه سه شنبه 24 اردیبهشت 1398

روزنامه سه شنبه 24 اردیبهشت 1398

دعای روز هشتم ماه مبارک رمضان - 18 هزار معلول از خدمات توانبخشی بهزیستی استفاده میکنند - تصمیم درست به امنیت منطقه کمک میکند - دیدار رهبری با قاری نابینا - کمبودهای دارویی کاهش یافته است - ضربآهنگ بندگی: مروری بر موسیقی ماه ضیافت - شانس کسب سهمیه پارالمپیک، ملاک اعزام بود - قتل به خاطر پر نکردن کلمن آب

روزنامه ایران سپید

سه شنبه 24 اردیبهشت 1398

8 رمضان 1440

14 می 2019

سال بیست و سوم شماره 6135

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

دعای روز هشتم ماه مبارک رمضان 2

18 هزار معلول از خدمات توانبخشی بهزیستی استفاده میکنند 6

تصمیم درست به امنیت منطقه کمک میکند 8

دیدار رهبری با قاری نابینا 9

کمبودهای دارویی کاهش یافته است 11

ضربآهنگ بندگی: مروری بر موسیقی ماه ضیافت 14

شانس کسب سهمیه پارالمپیک، ملاک اعزام بود 17

قتل به خاطر پر نکردن کلمن آب

............ضیافت نور

* دعای روز هشتم ماه مبارک رمضان: «خدایا! در این ماه، مهرورزی به ایتام و خوراندن طعام و آشکار کردن سلام و همنشینی با اهل کرامت را نصیبم فرما. به عطایت ای پناهگاه آرزومندان.» فضیلت روزه در ماه مبارک رمضان: هر که برای خدا روزه بگیرد، خداوند به طور حتم هفت چیز را به وی میدهد: «1- حرام در بدن او ذوب میشود 2- تقرب به رحمت الهی پیدا میکند 3- کفاره گناهان پدرش حضرت آدم است 4- سکرات مرگ بر او آسان میگردد 5- در روز قیامت، از گرسنگی و تشنگی در امان است 6- خداوند به وی برائتی از آتش میدهد 7- از غذاهای لذیذ و گوارای بهشت به او روزی میدهد.» از کودکی به ما آموختند که دروغ گناه است و دروغگو دشمن خداست. اما گاهی برای رهایی و خلاص شدن از مخمصه ای، دروغ میگوییم و اسمش را «مصلحتی» میگذاریم؛ اما به راستی دروغ مصلحتآمیز چیست و چه حکمی دارد؟ پاسخ: در بعضی از بیاناتی که از ائمه اهل بیت (ع) رسیده، دروغ را کلید سایر گناهان شمرده اند؛ ولی در عین حال در پاره ای از موارد استثنایی، پیشآمدهایی میکند که اگر انسان در آنجا راست بگوید، فتنه و فساد بزرگی برپا میشود؛ در حالی که اگر راست نگوید، آتش فتنه خاموش میگردد. مثلاً هر گاه میان دو نفر اختلاف شدیدی باشد و یکی از آنها پشت سر دیگری بدگویی کند و ما هم بشنویم و بدانیم که اگر در برابر سؤالاتی که میشود راست بگوییم و بدگوییهای او را فاش کنیم، آتش فتنه ای برپا میشود که ممکن است تلفات و خسارات مهمی به بار آورد. بدیهی است در چنین موردی راست گفتن کار غلطی است و هیچ عاقلی نمیتواند بگوید در چنین موردی هم باید راست گفت. این یک قانون مسلم عقلی است که هر گاه فساد چیزی از اصلاح آن بیشتر باشد، ما باید از آن چیز بپرهیزیم. قوانین اسلامی نیز این حکم عقلی را تأیید نموده و در چنین موارد استثنایی، از روی ضرورت دروغ گفتن را تجویز میکند. منبع: پایگاه اطلاعرسانی «حوزه»

* در باب کلمه قتال "بخش پایانی": آیا قرآن فرمان داده که منافقین را شکنجه داده و بکشید؟ برای پاسخ به این پرسش به آیه ۶۰ و ۶۱ و ۶۲ سوره احزاب مراجعه میکنیم: اگر منافقین و آنها که در دلهایشان بیمارى است و (همچنین) آنها که اخبار و شایعات بى اساس در مدینه پخش میکنند، دست از کار خود بر ندارند، تو را بر ضد آنان مىشورانیم؛ سپس جز مدت کوتاهى نمىتوانند در کنار تو در این شهر بمانند. آنان ملعون هستند و هر جا یافته شوند، کشته شوند، کشته شدنی. این سنت الهی است و برای سنت الهی هیچ تبدیلی نخواهی یافت. در اینجا سخن از منافقینی است که هر گاه پیامبر به غزوات میرفتند، در شهر مدینه به شایعه پراکنی میپرداختند. میفرماید که اینان جز اندکی در مجاورت پیامبر نخواهند زیست. آنها از جامعه طرد میشوند و هر کجا یافته شوند کشته میشوند و این سنتی الهی است. باید دانست که: ۱. خطاب ملعونین معلوم نیست که از سوی چه کسی است ۲. فعل ثُقِفوا و افعال بعدی همگی مجهول هستند؛ یعنی فاعل آن مشخص نیست. در چنین شرایطی استخراج حکم دشوار است. یعنی امری برای مسلمانان در کار نیست که آنان را بکشند. در واقع آیه بیان سنت الهی در مورد چنین افرادی است که با شایعه پراکنی در جامعه، خود را در معرض کشته شدن و طرد شدن قرار میدهند. بیان آیه 62 هم همین است؛ یعنی سنت الهی این است که افراد مبتلا به این اعمال بالاخره به سرنوشت طرد یا کشته شدن گرفتار خواهند شد.

* باید قرآن را مثل یک وجود زنده ببینیم. یعنی همه وقت و همه جا و در هر حالت وجودی  با قرآن همسفر باشیم و دست در دست وجود زنده و تعالی بخشش در درونمان سفر کنیم. این یعنی با قرآن نفس کشیدن و فهم کامل این معنا که قرآن کتابی است برای زندگان.

* گلواژه: هر کس گوش نصیحت نیوش داشته باشد و دل به آموختن بسپارد، بسا سخنان سودمند که از دانایان بشنود.  -  برای آدمی دشمن دانا از دوست نادان بهتر است. بزرگمهر حکیم

 

...........ویژه

* 18 هزار معلول از خدمات توانبخشی بهزیستی استفاده میکنند: معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: یکهزار و 250 مرکز بهزیستی در کشور به 18 هزار معلول، خدمات توانبخشی ارائه میدهد.

محمد نفریه در حاشیه بازدید مسئولان بهزیستی از آسایشگاه خیریه کهریزک اظهار داشت: 41 هزار نفر با انواع مختلف معلولیتها در 2 هزار و 500 مرکز بهزیستی نگهداری و از خدمات مختلف بهره مند میشوند. وی تصریح کرد: از این میزان 18 هزار معلول از خدمات توانبخشی شامل نگهداری از سالمندان، معلولان جسمی، ذهنی، حرکتی و روانی مزمن استفاده میکنند. به گفته نفریه، سالانه حدود هفت درصد مددجویان توانبخشی توانمند شده و معادل آن نیز جایگزین میشوند. وی افزود: مراکز توانبخشی خدمات روزانه و سرپایی را ارائه میدهند، ضمن اینکه خدمات فرامرکزی از اقدامات دیگر سازمان بهزیستی بوده که بر اساس آن تیمهای خدماترسان در مراکز و خانه های جامعه هدف به مددجو خدمترسانی میکنند. وی تأکید بر توانبخشی مبتنی بر جامعه روستایی و شهری را از برنامه های سال جاری سازمان بهزیستی دانست و گفت: هم اکنون 20 هزار نفر از این خدمات در روستاها و شهرها برخوردارند. معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی به تصویب قانون جامع حمایت از معلولان طی سال گذشته در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: مناسبسازی فضاهای شهری، اماکن عمومی، اشتغال، تأمین مسکن، فراهم کردن امکانات ورزشی، فرهنگی، تفریحی و غیره از جمله خدمات حمایتی از معلولانی است که در این قانون بر تحقق آنها تأکید شده است. بیش از 16 هزار میلیارد تومان برای اجرای این قانون برآورد شده است که امسال در حدود یکهزار و 100 میلیارد تومان اعتبار پیشبینی شده که تا کنون محقق نشده است. اگرچه خدمات توانبخشی از لحاظ هزینه بسیار گران قیمت است، اما امروزه ارائه خدمات بهزیستی برای مددجویان در دسترس قرار دارد.

..............سیاسی

* تصمیم درست به امنیت منطقه کمک میکند. رئیس جمهوری در دیدار با اعضای خانواده وزرای دولت گفت: تصمیمگیریهای درست از سوی مقامهای کشور «میتواند برای کشور، جامعه، کشورهای همسایه و منطقه بسیار تأثیرگذار باشد» و به صلح و امنیت در منطقه کمک کند.

* علیرضا رحیمی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهوری آمریکا گفت: آقای ترامپ! منتظر تماس تلفنی از ایران نباشید، خودتان شماره چهار رقمی رئیس جمهور روحانی را بگیرید تا از واقعیت ماجرا آگاه شوید.

* فرمانده هوافضای سپاه پاسداران گفت: ناو هواپیمابری که حد اقل ۴۰ تا ۵۰ هواپیما بر روی خود دارد و شش هزار نیرو در خود جمع کرده، در گذشته برای ما یک تهدید جدی بود، اما الآن یک سیبل است. سردار حاجیزاده اظهار کرد: وضعیت آمریکاییها طوری است که انگار گوشتی در زیر دندان ما هستند و اگر تکان بخورند بر سرشان میزنیم.

 

.............گزارش ویژه

* چند روز پیش خبر تلاوت قاری نابینا در محضر مقام معظم رهبری توجه رسانه ها را به خود جلب کرد. به گزارش ایران سپید، محمد بهرامی، قاری نابینای اهل خرمآباد، همزمان با حلول ماه مبارک رمضان، در جلسه رهبری با حافظان و قاریان کلام وحی، به تلاوت آیاتی چند از کلام ا... مجید پرداخت و مورد تفقد رهبری قرار گرفت. این قاری ۳۱ ساله نابینا در گفتگو با ایران سپید، درباره این محفل نورانی اظهار میکند: «من از سال ۱۳۹۲ تلاوتهایم را ضبط و به شورای عالی قرآن ارسال میکردم. بعد از کسب رتبه اول در مسابقات بین المللی قرآن در سال ۹۶ به توصیه دوستان انگیزه ام در ارسال تلاوتهای ضبط شده ام به شورای عالی قرآن بیشتر شد و امسال این توفیق را یافتم تا در جلسه رهبری با حافظان و قاریان قرآن که هر سال در نخستین روز از ماه رمضان برگزار میشود، سومین نفری باشم که در محضر مقام معظم رهبری تلاوت میکند.» بهرامی در ادامه از احساسی که در آن جلسه داشت میگوید: «حقیقتاً زبانم از بیان احساسی که داشتم، الکن است. من این توفیق را داشتم که در کنار حضرت آقا افطار کنم. ایشان فرمودند: غذا میل کنید. عرض کردم: به قدری هیجانزده هستم که غذا از گلویم پایین نمیرود. بعد ایشان سه بار با دست مبارکشان خرما در دهان من گذاشتند و این صحنه شور و وجدی وصفناپذیر در جلسه ایجاد کرد.» بهرامی درباره تفقد رهبری نسبت به تلاوت خودش نیز اظهار میکند: «این توفیق را داشتم که حضرت آقا دو بار مؤکداً فرمودند: من تلاوت شما را خیلی خیلی خیلی دوست داشتم. من هم از ایشان درخواست کردم انگشتر مبارکشان را به من مرحمت کنند و ایشان هم این لطف را به من کردند. باور کنید از وقتی آن انگشتری را به دست کردم، آرامش دارم.» محمد بهرامی علاوه بر کسب رتبه اول در رشته تلاوت تحقیق در مسابقات بین المللی قرآن کریم، ۳۰ بار در رشته های اذان، مدیحه سرایی و ادعیه حائز رتبه اول شده است.

 

..............بهداشت و سلامت

* کمبودهای دارویی کاهش یافته است: وزیر بهداشت گفت: به رغم فشارهای ناشی از تحریمها میزان کمبود داروهای اساسی کشور در مقایسه با روز مشابه در سال گذشته کمتر شده است. سعید نمکی افزود: رایزنیهایی در خصوص نقل و انتقال پول، تأمین منابع، شیوه نقل و انتقال دارو و مسیر واردات داروها در حال انجام است تا مردم مشکلی به عنوان کمبود دارو نداشته باشند و تلاش میکنیم ذخیره دارو را در حد مطلوب حفظ کنیم. 

* مخاطرات سلامتی در چاقی: یک متخصص غدد گفت: هرچه وزن بیشتر شود، بافت چربی نیز بیشتر میشود. این بافت برای زنده ماندن نیاز به اکسیژن و سایر مواد غذایی دارد که باید توسط جریان خون تأمین شود. مهدی دشتی افزود: هرچه نیاز به اکسیژن و مواد مغذی بیشتر شود، حجم خون و مقدار فشاری که روی سیستم گردش خون وارد میشود، افزایش مییابد و هرچه حرکت خون در سیستم گردش خون بیشتر شود، فشار بیشتری بر دیواره سرخرگهای شما وارد میشود. چاقی باعث افزایش سطح هورمون انسولین در خون میشود که این هورمون علاوه بر کنترل قند خون، باعث نگه داشتن آب و نمک در رگها شده که این خود باعث افزایش حجم خون میشود، همچنین چاقی باعث افزایش تعداد ضربان قلب و کاهش ظرفیت عروق برای جا به جایی خون شده که تمام این عوامل باعث ابتلا به فشار خون بالا میشود. چاقی عامل اصلی ایجاد دیابت نوع 2 است، زیرا افزایش چربی باعث افزایش مقاومت بدن به اثر انسولین میشود، لذا این هورمون نمیتواند وظیفه خود را که کنترل قند خون است، به درستی انجام دهد و قند خون بالا میرود که خود یکی از عوامل مهم خطر برای سلامتی فرد است. وی یادآور شد: رژیمهای غذایی که دارای مقدار زیادی چربیهای اشباع شده مثل گوشت قرمز یا غذاهای سرخ شده هستند، میتوانند علاوه بر ایجاد چاقی، باعث بالا رفتن کلسترول بد خون شوند و چاقی همچنین باعث پایین آمدن سطح کلسترول خوب خون و بالا رفتن سطح تری گلیسیرید خون میشود. تری گلیسیریدها بیشترین میزان چربی در غذاها و همچنین بیشترین درصد چربی در بدن را شامل شده و در طولانی مدت اختلال در سطح چربیهای خون، باعث تصلب شرائین میشود، زیرا چربیهای اضافه در جدار رگها رسوب میکنند و تصلب شرائین، خود خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر و سکته مغزی را افزایش میدهد. چاقی باعث تصلب شرائین و رسوب چربی در جدار سرخرگها میشود که میتواند سرخرگهای مغزی را نیز درگیر کند و باعث تنگ شدن عروق مغزی شود و لخته خون در این عروق باریک ایجاد شود، میتواند به طور ناگهانی باعث انسداد جریان خون به منطقه ای از مغز شده و منجر به سکته مغزی شود. این پزشک ادامه داد: در افراد چاق به علت افزایش فشار وارده بر مفاصل به خصوص مفاصل زانو، ران و مهره های پایین کمری، غضروف مفصلی تخریب شده و باعث ایجاد درد مفاصل و سفتی آنها میشود. توقف تنفس در خواب، به خصوص در افراد چاقی که زیاد خور خور میکنند، دیده میشود.

..............آهنگ و درنگ

* ضربآهنگ بندگی: مروری بر موسیقی ماه ضیافت: بیدار شدن برای اجرای آیینهای پیش از اذان صبح و خوردن سحری، از جمله آیینهای ویژه ماه رمضان است که همواره با موسیقی خاصی همراه بوده است. در هر منطقه از ایران هم شکل متفاوتی از موسیقی اجرا میشده است. «دم دم سحری»، یکی از آیینهای رایج ماه مبارک رمضان در بوشهر است. آیینی که در سحرهای رمضان توسط دو مرد فانوس به دست و دمام به دوش در محله ها و کوچه های بوشهر اجرا میشد. دم دم سحری آهنگ موزونی است که از ترکیب دو کلمه دم دم و سحری از ضربآهنگ کوبش چوب بر دمام ایجاد میشود و دم دم سحریخوانان با ضربه های آهنگینی بر دمام با ریتم سه ضربی، همراه با خواندن اشعار دعاگونه، روزه داران را وقت سحر از خواب بیدار میکنند. سحریخوانها ابیات مختلفی را همراه با ضربه های دمام میخوانند که یکی از معروفترین ابیات این بیت است: «خداوندا تو ستاری، همه خوابند تو بیداری، به حق لا اله الا الله، همه عالم نگهداری.» روزه گرفتن در مناطق جنوبی ایران نظیر بوشهر دغدغه های خاص خودش را هم دارد. تاب آوردن در برابر تشنگی ناشی از آفتاب داغ جنوب، از جمله این نگرانیها است. با هدف یادآوری زمان اذان صبح و لزوم نوشیدن آب پیش از اذان، آیینی با نام «آبی بنوش» در این مناطق اجرا میشود. در قالب این آیین، ده دقیقه پیش از اذان صبح با پخش نوای «آبی بنوش، لعنت حق بر یزید کن؛ جان فدای تربت پاک شهید کن.» از بلندگوی مساجد محله ها، اشخاص را برای نوشیدن آب پیش از اذان صبح از خواب بیدار میکنند. در ماه مبارک رمضان در برخی مناطق ایران حتی برای ذکر صلوات هم نوع خاصی از موسیقی در نظر گرفته شده است. صلواتخوانی از انواع موسیقی مذهبی است که خواننده با استفاده از اشعاری که در آن مردم را به فرستادن صلوات دعوت مینماید، به اجرای این مراسم میپردازد. اجرای صلواتخوانی از یک تا سه روز پیش از رؤیت هلال ماه رمضان برای پیشباز این ماه انجام میشود و به همان شکل در هنگام سحر (از یک ساعت به اذان مانده) خوشخوانها به بام خانه خود رفته و به اجرای آن میپردازند. در برخی مناطق، اشخاص در گلدسته های مساجد این آیین را در ابتدای مناجات سحر با آدابی خاص در دستگاه چهارگاه اجرا میکردند و افرادی که صدایشان را میشنیدند، بلند صلوات میفرستادند. در ادامه هنگام نزدیک شدن به اذان ابیاتی خوانده میشد که پایان هر بیت آن یک صلوات داشته باشد و مردم بدانند که تا اذان صبح فرصت کمی دارند. در برخی مناطق نیز صلواتخوانیهایی سرود گونه و با ضربآهنگهایی مشخص وجود دارد که در هیئتهای مردانه یا زنانه اجرا میشود که گونه ای از آن در آواز ابوعطا و گونه ای دیگر در دستگاه همایون اجرا شده اند. به عنوان نمونه، صلواتخوانها این ابیات را در چهارگاه میخوانند: اول به خدای حی داور صلوات،

 دوم به رسول تاج بر سر صلوات؛

 سوم به علی و آل و اولاد علی،

 چهارم به کنار حوض کوثر صلوات.

 

.............ورزشی

* شانس کسب سهمیه پارالمپیک، ملاک اعزام بود: مسابقات گرند اسلم جودوی نابینایان از روز دوشنبه 23 اردیبهشت در شهر باکوی کشور آذربایجان آغاز شده است. نمایندگان جودوی نابینایان کشورمان که با سه جودوکار راهی این مسابقات شده اند، از امروز سه شنبه 24 اردیبهشت به مصاف حریفان خود میروند. وحید نوری در وزن -90 کیلوگرم که در وزن او 18 جودوکار حضور دارند، در دیدار نخست به مصاف حریف برزیلی خواهد رفت و محمدرضا خیر اللهزاده که در وزن +100 کیلوگرم روی تاتامی میرود، 10 جودوکار را پیش روی خود دارد که البته در دور نخست، با قرعه استراحت مواجه شده است. متأسفانه احسان موسینژاد در وزن -100 کیلوگرم در کلاسبندی پیش از شروع مسابقات، نتوانست حائز کلاس پزشکی شود و از حضور در این مسابقات محروم شد. موسینژاد که در مسابقات پارا آسیایی جاکارتا موفق شده بود کلاس b2 را بدست آورد و مدال طلای پاراآسیایی را کسب کرده بود، در باکو که جودوکاران میبایست پیش از پارالمپیک دوباره کلاسبندی شوند، نتوانست کلاس پزشکی بگیرد. این امر خود جای تأمل دارد. محمدرضا یوسفزاده، سرمربی تیم ملی جودوی نابینایان کشورمان نیز در خصوص این مسابقات گفت: با توجه به شرایط سخت اقتصادی و تأمین هزینه اعزامها، تأکید وزارت ورزش و جوانان بر آن است که کسانی را به رقابتهای جهانی اعزام کنیم که بیشترین شانس برای کسب مدال و سهمیه داشته باشند. وی ادامه داد: در راستای این سیاست، کادر فنی تیم ملی جودو نابینایان تصمیم گرفت وحید نوری، احسان موسینژاد و محمدرضا خیر اللهزاده را به رقابتهای گرند اسلم باکو اعزام کند. یوسفزاده با ابراز گلایه از تعطیلی تمرینات تیم ملی این رشته در چند ماه اخیر گفت: متأسفانه شرایط سختی وجود دارد. به عنوان مربی که از نزدیک با مشکلات و موانع تیم آشنا هستم، واقعبینانه به نتایج جودوکاران در باکو نگاه میکنم و امیدوارم بتوانیم سهمیه های لازم را بدست آوریم.

............حوادث

* قتل به خاطر پر نکردن کلمن آب: پرونده ای که ششم آذر سال ۹۶ در کلانتری ۱۴۱ شهرک گلستان تشکیل شد، مأموران از قتل مرد میانسالی به نام پیام باخبر شدند که با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بود. عامل قتل، رضا ۲۲ ساله بود که بعد از مراجعه به کلانتری گفت: «من و پیام نگهبان یک مجتمع مسکونی بودیم. روز گذشته با هم بحثمان شد. به همین خاطر صبح به دیدنش رفتم تا با هم صحبت کنیم که او به صورتم سیلی زد و من هم با چاقو به شکم او چند ضربه زدم. میخواستم فرار کنم، اما برادرم از من خواست خودم را معرفی کنم.» متهم بعد از بازسازی صحنه جرم روانه زندان شد. صبح یکشنبه متهم محاکمه شد. ابتدای جلسه اولیای دم که مادر و دو دختر مقتول بودند درخواست قصاص کردند، سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و در شرح ماجرا گفت: «من و پیام سالها در ساختمان نگهبان بودیم. روز قبل از حادثه من و پیام سر پر کردن کلمن آب با هم بحثمان شد و از آنجا که خسته بودم برای پر کردن آب بهانه آوردم. پیام عصبانی شد و غذای مرا که چند تا سیب زمینی پخته بود، دور ریخت. من هم او را هل دادم و درگیری بالا گرفت، اما با میانجیگری اهالی ساختمان به خانه رفتم و او همانجا ماند.»  متهم در خصوص روز حادثه گفت: «فردای آن روز به اتاقک نگهبانی رفتم و میخواستم با او صحبت کنم. مقتول تا مرا دید به طرفم حمله کرد و یک سیلی به صورتم زد و بعد گفت: «اخراجی و از فردا سر کار نیا». با شنیدن این حرف عصبانی شدم و با چاقویی که همراه داشتم یک ضربه به شکم او زدم. همان موقع چاقو شکست. اصلاً روی تیغه چاقو خون را ندیدم و فکر میکردم چاقو تیغه ندارد. به همین خاطر چند ضربه دیگر به شکم مقتول زدم که ناگهان دیدم او خونین روی زمین افتاد.» متهم در آخرین دفاعش گفت: «باور کنید چاقو شکسته بود و نمیدانستم هنوز تیغه روی دسته مانده است. به همین دلیل فکر کردم آن ضربات آسیبی به بدن مقتول وارد نمیکند. از اولیای دم درخواست گذشت دارم و میخواهم مرا ببخشند.»

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *