شناسه خبر: 17142 منتشر شده در مورخ: 1398/2/23 ساعت: 08:57 گروه: اجتماعی  
مشارکت های مردمی بهزیستی قزوین به ۵۱ میلیارد ریال رسید

مشارکت های مردمی بهزیستی قزوین به ۵۱ میلیارد ریال رسید

معاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان قزوین گفت: سال گذشته ۲۱ میلیارد ریال کمک نقدی و غیر نقدی در مراکز دولتی و ۳۰ میلیارد ریال در مراکز غیر دولتی جذب شد تادر امور مددجویان هزینه شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر غفار رمضانی در جلسه معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی کشور با خیرین و مددجویان بهزیستی که یکشنبه شب در یکی از مجتمع‌های قزوین برگزار شد

اظهار داشت: در حال حاضر ۳۲۵ مرکز فعال در استان قزوین داریم که شامل ۴۷ مرکز توانبخشی، ۱۸ مجتمع، ۴۴ مؤسسه غیر دولتی و ۱۳۳ حوزه اجتماعی است که ۱۳ نوع مجوز به
بخش خصوصی داده می‌شود تا کمک بهزیستی باشند.

وی بیان کرد: برای تأمین مسکن معلولان و مددجویان از سال ۸۹ تاکنون بیش از ۳۸۷۱ واحد مسکونی در حال ساخت بوده که تعداد ۲۰۸۲ واحد تحویل واجدان شرایط شده است.

رمضانی تصریح کرد: یک تفاهم نامه ۵ جانبه منعقد شد تا سهمیه ۲۰۲ واحدی برای افراد دو معلول را بگیریم که در این زمینه نیز ۱۶۷ واحد تاکنون واگذار شده و در روستاها نیز ۵۲
واحد واگذار شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان قزوین یادآور شد: بهزیستی متولی ساخت مسکن نیست اما احساس وظیفه کرده‌ایم و در این راستا تاکنون برای ساخت مسکن ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی بیان کرد: برای خانواده‌های دارای دو معلول شهری ۱۸ میلیارد و ۷۹۳ میلیون ریال و برای خانوارهای شهری ۳ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال و در مجموع ۹۳ میلیارد و ۱۸۶ میلیون ریال پرداخت شد.

رمضانی تصریح کرد: میزان جلب و جذب مشارکت‌های مردمی در مراکز دولتی ۲۱ میلیارد و ۷۲۴ میلیون ریال و مراکز غیر دولتی ۳۰ میلیارد و ۸۶۸ میلیون ریال بوده است.

وی اظهار داشت: در حوزه اشتغال تعهد ما در سال قبل ۶۰۷ نفر بود که ۶۶۳ نفر محقق شد که در این میان ۵۸ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه خود اشتغالی و مشاغل خانگی برای ۲۹۷ نفر پرداخت شد.

رمضانی اضافه کرد: سهم بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی به تعداد ۱۰۳ نفر در سال جاری و ۵۱۱ نفر تثبیتی از سال‌های گذشته مبلغ ۱۰ میلیارد و ۴۶۳ میلیون ریال بوده است.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان قزوین در ادامه یادآور شد: در سال گذشته ۲ میلیارد و ۸۹۷ میلیون ریال یارانه ارتقای کارآیی به ۵۴ نفر به کانون توانا پرداخت شده و جمع کل پرداختی در این زمینه ۱۳ میلیارد و ۳۶۱ میلیون ریال بوده است.

در این مراسم علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان، مسعود بابایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حسن تیموری مدیر صندوق کارآفرین امید و جمعی از خیرین استان نیز حضور داشتند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *