شناسه خبر: 17141 منتشر شده در مورخ: 1398/2/23 ساعت: 08:55 گروه: اجتماعی  
۱۱۳ هزار معلول و مددجوی بهزیستی در نوبت دریافت مسکن هستند

۱۱۳ هزار معلول و مددجوی بهزیستی در نوبت دریافت مسکن هستند

معاون مشارکت های مردمی بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر ۱۱۳ هزار مددجوی بهزیستی در نوبت دریافت مسکن هستند که اعتبارات ۵۰ میلیارد تومانی دولتی برای احداث کافی نیست و نیازمند کمک خیرین هستیم.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر ذوالفقار یزدان مهر در جمع خیرین و مددجویان بهزیستی استان قزوین که در یکی از مجتمع‌های پذیرایی قزوین برگزار شد اظهار داشت: فرزند و عمل صالح دو یادگار برای استمرار زندگی انسان است و کسانی که وارد کار خیر شده‌اند باید خدا را شاکر باشند که در این مسیر قرار گرفته‌اند.

وی بیان کرد: قزوین در ردیف ۱۰ استان برتر کشور در جلب مشارکت‌های مردمی است و باید از خدمات انجام شده تقدیر کرد.

یزدان مهر تصریح کرد: مأموریت بهزیستی فراگیر است و با ۱۵۹ نوع فعالیت بیشترین خدمات را به جامعه هدف ارائه می‌کند و از رسانه‌ها انتظار داریم صدای بهزیستی را به گوش مسئولان برسانند و از اهمیت خدمات این سازمان بخوبی اطلاع رسانی کنند تا با جلب مشارکت خیرین بتوانیم این خدمات را ادامه دهیم.

۵ میلیون خانوار تحت پوشش بهزیستی است

وی اضافه کرد: بیش از یک میلیون و ۳۵ هزار معلول، ۲۵۰ هزار کودک بد سرپرست و بی سرپرست، ۵۰۰ هزار زن سرپرست خانوار، ۷۵۰ هزار آسیب دیده و بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰
هزار مددجو با احتساب خانواده‌هایشان جمعیتی بالغ بر ۵ میلیون نفر تحت پوشش بهزیستی است و از خدمات این سازمان برخوردارند.

یزدان مهر گفت: خدمات بهزیستی از تولد تا مرگ در خدمت جامعه هدف و مردم جامعه ادامه دارد و این حجم گسترده خدمات بدون مشارکت مردم ممکن نیست.

معاون امور مشارکت‌های مردمی، مؤسسات غیردولتی و توانمند سازی و امور مجلس بهزیستی کشور یادآور شد: امروز در شرایط خاص تاریخی و پیچیده‌ترین دوره اقتصادی را سپری می‌کنیم به طوری که به جای ۳۰ میلیارد دلار فقط ۱۴ میلیارد نفت فروختیم و مالیات ۱۵۰ هزار میلیاردی محقق نخواهد شد و باید برای این شرایط تدبیر کنیم.

وی گفت: ظرفیت خیرین برای ما بسیار ارزشمند است و در کشورهای خارجی هم از این توان بخوبی استفاده می‌کنند البته دنبال صدقه پروری نیستیم بلکه هدف ما توانمند سازی توأم با کرامت انسانی است تا مسیر زندگی افراد نیازمند و ناتوان عوض شود.

یزدان مهر بیان کرد: باید خیرین برای ایجاد اشتغال پایدار معلولان و مددجویان بهزیستی مشارکت کنند و ما نیز وظیفه داریم با فرهنگ سازی بتوانیم کار خیر را نهادینه کنیم.

وی اظهار داشت: نهادهای دولتی باید کارها را به بخش خصوصی و خود مردم واگذار کنند و فقط نظارت گر باشند که در این راستا یک بسته تعریف شده و تصمیم داریم باشگاه خیرین را راه اندازی کنیم.

یزدان مهر تصریح کرد: پس از تعریف این باشگاه نسبت به شناسایی نیازها اقدام می‌کنیم و برای نمونه اخیراً ۳ هزار خانوار آسیب دیده از سیل را مشخص کردیم و تعیین شده چه نهادی چند خانه را بسازد تا اعتماد سازی شود و پس از احداث معابر و کوچه‌ها به نام سازنده نامگذاری خواهد شد.

مؤسسات تحت پوشش بهزیستی رتبه بندی می‌شوند

وی اظهار داشت: در مؤسسات تحت پوشش بهزیستی ظرفیت بسیار خوبی داریم که باید طوری رفتار کنیم تا نام مؤسسات زیر سوال نرود به همین دلیل همه مؤسسات رتبه بندی و مأموریت هر یک بر اساس تخصص و مهارت افراد تعیین می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر ۱۱۳ هزار مددجوی بهزیستی پشت نوبت دریافت مسکن هستند و اعتبارات ۵۰ میلیارد تومانی ما برای این بخش کافی نیست و باید مشارکت مردم را هم داشته باشیم و اگر حتی یک متر کمک شود برای ما مهم است.

یزدان مهر بیان کرد: برای تأمین مسکن خانواده‌های دارای دو معلول ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۴۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره پرداخت می‌شود اما همچنان نیازمند مشارکت و کمک مردم هستیم.

معاون امور مشارکت‌های مردمی، مؤسسات غیردولتی و توانمند سازی و امور مجلس بهزیستی کشور اضافه کرد: یکی از اهداف ما ایجاد اشتغال و ساماندهی خیرین کارآفرین است.

وی بیان کرد: امسال ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال، ۵۰۰ میلیارد تومان برای عشایر و روستاها، ۱۰۶ میلیارد تومان بیمه حق کارفرمایی داریم و ۴۴ میلیارد تومان یارانه بکارگیری معلولان داریم که در این بخش هزینه خواهد شد.

یزدان مهر تصریح کرد: در سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال معلولان پیش بینی شده بود اما به دلیل سخت گیری در گرفتن وثیقه نتوانستیم آن را جذب کنیم.

وی گفت: به اشتغال معلولان اهمیت می‌دهیم به طوری که برای یک واحد در قزوین که بیش از ۸۰۰ شغل ایجاد کرده امسال هم ماهانه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان یارانه پرداخت می‌کنیم تا این کارآفرینان حمایت شوند.

یزدان مهر اظهار داشت: تا سقف ۶ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد کارگاه و اشتغال معلولان تسهیلات پرداخت می‌کنیم و قرار است هر سال ۵۳ هزار شغل برای معلولان و مددجویان بهزیستی ایجاد کنیم و از خیرین هم انتظار همراهی و مشارکت داریم.

فعالیت ۳۲ هزار مؤسسه در بهزیستی کشور

وی بیان کرد: در حال حاضر ۳۲ هزار مؤسسه غیر دولتی و ۱۳۰۰ مرکز تحت پوشش بهزیستی است و در سال گذشته ۷۳۲ میلیارد تومان کمک نقدی از سوی خیرین و مشارکت مردمی جمع آوری و برای ارائه خدمات به مددجویان هزینه شد.

یزدان مهر گفت: همچنین ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل هدف مندی یارانه‌ها برای اجرای قانون جامع حقوق معلولان پیش بینی است که امیدواریم این طرح نیز عملیاتی شود.

در این مراسم علیرضا وارثی مدیر کل بهزیستی، مسعود بابایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حسین تیموری مدیر صندوق کارآفرین امید استان و جمعی از خیرین نیز حضور داشتند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
محمد علی 1398/2/23 - 12:32
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment سلام من40سال است که زیرنظربهزیستی هستم وخواهرم ازمن نگهداری می‌کندمن از معلولیت شدید رنج میبرم ودر یک اطاق مشترک اجاره‌ای بسختی زندگی میکنیم ترابخدا لطفا هرکاری میکنید انجام دهید ازشما ممنونم
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *