شناسه خبر: 17139 منتشر شده در مورخ: 1398/2/23 ساعت: 08:47 گروه: ورزشی  
بلاتکلیفی شناگران نابینا و کم‌بینا برای کسب سهمیه ورودی پارالمپیک به دلیل نداشتن استخر

بلاتکلیفی شناگران نابینا و کم‌بینا برای کسب سهمیه ورودی پارالمپیک به دلیل نداشتن استخر

سرمربی تیم ملی شنای نابینایان و کم‌بینایان گفت: با وجود این که مسابقات قهرمانی جهان را که برای کسب سهمیه ورودی بازیهای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیوست پیش رو داریم، اما متاسفانه به دلیل تعطیلی اردوها روند آماده‌سازی شناگران راضی‌کننده نیست.

به گزارش ایران سپید حمید شریفیان  اظهار کرد: بعد از بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا به خاطر مشکلات اقتصادی روند آماده‌سازی شناگران نابینا و کم‌بینا به کندی پیش رفته و به صورت غیرمتمرکز بوده است. قرار بود از ابتدای سال اردوی متمرکزی را در استخر مجموعه ورزشی آزادی برای شناگران برپا کنیم که به خاطر مشکلاتی که برای استخر آزادی ایجاد شد این شرایط فراهم نشد. حتی سعی داشتیم این اردو را در استخر ۹ دی برگزار کنیم که به خاطر عدم حمایت کمیته ملی پارالمپیک و شرایط بد اقتصادی در این استخر نیز امکان برپایی اردوی آمادگی برای شناگران مهیا نشد.

وی افزود: با توجه به اینکه محمد حسین کریمی و سید مهدی میر دهقان دو شناگر نابینا و کم‌بینایی هستند که جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان انگلیس را در جاکارتا کسب کردند، اما تا به الان موفق نشدیم اردوی متمرکزی را برای آماده‌سازی این دو شناگر در تهران فراهم کنیم. حتی به دنبال آن بودیم تا این دو شناگر را به مسابقات سری A جهان که خرداد در برلین آلمان برگزار می‌شود، اعزام کنیم تا با آماده‌سازی خوبی در مسابقات قهرمانی جهان که شهریور در انگلستان برگزار می‌شود، شرکت کنند که به خاطر مشکلات اقتصادی این اعزام لغو شد.

سرمربی تیم ملی شنای نابینایان و کم‌بینایان خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم در مسابقات قهرمانی جهان شرایط خوبی برای کسب سهمیه ورودی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو داشته باشیم باید این دو شناگر را تا زمان مسابقات تحت حمایت قرار دهیم تا عملکرد موفقی داشته باشند، در غیر این صورت با برگزاری اردوهای غیرمتمرکز روند آماده‌سازی این دو شناگر دچار افت می‌شود و در نتیجه شرایط سختی را برای کسب رکورد ورودی در جهانی انگلستان خواهیم داشت.

شریفیان اظهار کرد: قبل از اینکه مشکلاتی برای واگذاری استخر آزادی ایجاد شود، فدراسیون شنا همکاری خوبی با شناگران نابینا و کم‌بینا داشت و ما دغدغه‌ای برای برپایی تمرینات در استخر قهرمانی ورزشگاه آزادی نداشتیم، اما الان چون هنوز وضعیت این استخر مشخص نیست و فدراسیون نیز از نظر مالی توان برپایی اردوی متمرکز را ندارد، دچار مشکلات زیادی شدیم. این انتظار را داریم که کمیته ملی پارالمپیک شناگران نابینا و کم‌بینا را تحت حمایت قرار دهد و سیاست آن در چنین شرایطی تنها حمایت از مدال آوران نباشد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *