شناسه خبر: 17133 منتشر شده در مورخ: 1398/2/22 ساعت: 11:22 گروه: فرهنگی  
نمایشگاه بین المللی قرآن گشایش یافت

نمایشگاه بین المللی قرآن گشایش یافت

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان و مهمانان داخلی و خارجی گشایش یافت.

به گزارش ایران سپید  «سید عباس صالحی» در آیین گشایش بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به این که برخی لغات هزار بار و برخی تنها یک بار در قرآن کریم نام برده شده است، گفت: کلمه الله دوهزارو 700 بار در قرآن بکار رفته که از جمله واژه های پر تکرار بوده و این نشان دهنده اهمیت و کانونی بودن در نظام معرفتی قرآن است.

وی افزود: برخی از واژه ها مانند کلمه کوثر تک دانه و همچون صدف هستند و رمضان نیز از جمله واژه هایی است که تنها یکبار در قرآن آمده است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: با وجودی که 12ماه در سال وجود دارد، تنها نام ماه رمضان در قرآن آمده چراکه کانون رمضان قرآن است.
صالحی در عین حال تصریح کرد که شرافت ماه رمضان، قرآن است و تجلی اعظم پرودگار نیز قرآن این کتاب آسمانی و نازل شده در ماه رمضان بر پیامبر اکرم (ص)است.
وی با اشاره به این که هم اکنون در فضای چهلمین سال انقلاب اسلامی زیست می کنیم، افزود: جنبش امام خمینی(ره) و حرکتشان با قرآن پیوند دارد.
صالحی افزود: آثار دیگر یاران امام خمینی (ره)مانند شهیدان مطهری، طالقانی و بهشتی و دیگر روشنفکران نیز با قرآن پیوند های مشترک زیادی دارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: موج قرآنی که در دهه 40 و 50 در کشور وجود داشت مدرسه به مدرسه ، دانشگاه به دانشگاه را در نوردید و بر سفره انقلاب نشست.
وی افزود: قرآن برای حفاظ و خواص نیست بلکه کتاب هویت است و هم اکنون در دهه پنجم انقلاب اسلامی و گام دوم باید رجعتی داشته باشیم از دل آنچه از آن برخواسته ایم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که تاکنون فعالیت های خوبی در حوزه قرآن انجام گرفته است، گفت: آن سفره های که سبب وقوع انقلاب اسلامی شد بین قرآن و زندگی افراد ارتباط برقرار و زندگی فردی و اجتماعی افراد را نیز لحاظ می کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با تاکید براینکه قرآن آمده تا ناپاکی ها را از وجود انسان ها بیرون کند، ابراز امیدواری کرد: نمایشگاه محدود به دوره زمان مشخصی نباشد و نقطه عطفی به رویکرد قرآنی داشته باشد.
عضو کابینه دولت دوازدهم در ادامه از حضور کشور پاکستان در نمایشگاه بین المللی قرآن به عنوان میهمان ویژه نام برد و گفت: قرآن باید در فضای فردی و اجتماعی به افراد بیشتر نفوذ پیدا کند.

** حضور 10 کشور اسلامی در نمایشگاه 
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این مراسم با اشاره به این که نمایشگاه به مدت 14 روز برپا می شود، افزود: این دوره از نمایشگاه برگرفته از تجربیات مدیران سال های گذشته و دیگر علاقمندان برگزار می شود.
عبدالهادی فقهی زاده از حضور 10 کشور اسلامی خبر داد و افزود: الویت برنامه و سیاست هایمان در راستای حضور جدی تر مخاطبان در این نمایشگاه است.
وی با اعلام این که این دوره از نمایشگاه در مساحتی حدود 38 هزار متر مربع برگزار می شود ، افزود: کیفی سازی این دوره از نمایشگاه از جمله برنامه ها بوده است.
رئیس بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در ادامه از مشارکت نهاد های بیشتر نسبت به سال های قبل در برگزاری نمایشگاه خبر داد و افزود: امسال نهادهای فرهنگی و هنری فراوانی از جمله موسسه خانه کتاب در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن ‌حضور دارند.
فقهی زاده، افزایش مشارکت مردمی، ملی و بین المللی تر شدن نمایشگاه نسبت سال های گذشته از جمله ویژگی های امسال نمایشگاه قرآن برشمرد و افزود: تمام فعالیت های نمایشگاه از ثبت نام تا دیگر فعالیت های آن بصورت الکترونیکی بوده است.
به گزارش ایرنا، بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، معنای زندگی» از ۲۱ اردیبهشت تا چهارم خرداد به مدت دو هفته تا شب 19ماه مبارک رمضان پذیرای علاقه مندان و بازدید کنندگان از این رویداد بزرگ معنوی خواهد بود.
از10 کشور شامل پاکستان، ترکیه، یمن، هند، عراق، اندونزی، تونس، فلسطین و افغانستان و روسیه برای شرکت در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم دعوت شده اند.

ایرنا

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *